Denisa Stancu (Evonomix): „Sta in responsabilitatea mea sa-i ajut pe colegi sa isi stimuleze creativitatea”

Evonomix, companie romaneasca specializata in strategie de marketing digital, eCommerce si creare de produse si servicii interactive, a dovedit in ultimii ani ca poate impresiona atat in Romania, cat si pe pietele internationale. Misiunea companiei este generarea unei schimbari pozitive si eficace, profitand de oportunitatile create de retelele sociale, mobil si cloud.

Am vorbit cu Denisa Stancu, Design Team Lead, despre departamentul pe care il conduce, ce isi propune, trenduri, deschiderea clientilor, precum si despre cariera ei si ce a propulsat-o pana pe aceasta pozitie importanta.

un interviu de Romanita Oprea, din seria #reinventyourself #reinventyourbusiness

Denisa Stancu, Design Team Lead @ Evonomix

Cum ti-ai descoperit skills-urile si pasiunea pentru design?

Eram in scoala generala, dezvoltasem deja o pasiune pentru jocurile video. Nici nu intelegeam foarte bine termenul de design grafic atunci cand am inceput sa ma joc cu editarile foto si video. La fiecare proiect voiam sa am cea mai frumoasa prezentare, lucram zile si nopti sa imi aranjez fiecare element, iar serbarile erau nelipsite de videourile editate de mine.

Ai urmat cursurile Universitatii din Odense, Danemarca, precum si un program Erasmus in Nottingham UK.  Cum le-ai ales?

Simteam ca pot sa fac mai mult pentru mine. Imi doream cu ardoare sa fiu independenta si sa imi demonstrez ca la 19 ani ma pot descurca si adapta unei noi culturi, intr-o tara necunoscuta mie. La vremea aceea, Danemarca era singura tara in care puteai fi independent ca student pentru ca studiile erau gratuite, iar statul iti oferea un ajutor in plus daca aveai un job part-time.

Cu toate astea, UK era de fapt locul unde voiam sa ajung de la inceput, insa nu erau atat de multe facilitati pentru studenti ca in Danemarca. Ulterior am reusit sa plec prin programul Erasmus, la Nottingham Trent University, o facultate pozitionata pe locul intai ani la rand, fiind recunoscuta pentru viata de student si studiile internationale.

Ce te-a determinat sa te intorci in Romania, in conditiile in care Danemarca este renumita pentru design?

Atat experienta din Danemarca, cat si cea din UK au fost inedite. Recomand tuturor tinerilor sa aiba curajul sa studieze in afara, pentru ca este o aventura care le va schimba viata pentru totdeauna. Cu toate astea, dupa acesti 5 ani, ajunsesem in punctul in care cautam liniste si stabilitate. Ma simteam pregatita sa aduc acasa toate cunostintele dobandite si sa ajut si eu, alaturi de ceilalti designeri romani, sa aducem acest domeniu cat mai aproape de standardele tarilor nordice.

Care este viziunea ta asupra departamentului de design al Evonomix?

Departamentul de design al Evonomix este unul in plina ascensiune, format din tineri creativi si pasionati. Impreuna, ne dorim sa ridicam standardele designului in Romania, iar toti clientii sa fie constienti de impactul pe care un design studiat il poate avea asupra produsului/solutiei lor.

Spune-ne mai multe despre serviciul vostru de interaction design.

In departamentul de design al Evonomix avem ca obiectiv principal proiectarea unor experiente pentru utilizatori, bazate pe comunicarea vizuala si interactiune. Prin interaction design ajutam businessurile sa isi atinga obiectivele, incepand de la cresterea ratei de conversie, pana la fidelizarea clientilor.

Care au fost cele mai importante decizii pe care le-ai luat din august 2020 si pana acum?

Cred ca cea mai importanta decizie pe care am luat-o a fost acceptarea provocarii de a conduce echipa de design. Este, de altfel, si cea mai mare provocare a carierei mele. Sunt de parere ca sta in responsabilitatea mea sa-i ajut pe colegi sa isi stimuleze creativitatea, sa urmeze procesele de lucru agreate si sa le ofer suport constant pe toate proiectele.

Ati fost influentati de pandemie? Cum v-ati adaptat si care au fost cele mai mari provocari?

M-am alaturat echipei in plina pandemie. Pot sa va spun cum am gasit eu Evonomix in acea perioada. Echipa era foarte bine organizata, pentru mine parea ca s-a lucrat in acest sistem remote dintotdeauna. Pe timp de pandemie, Evonomix si-a dublat echipa si cifra de afaceri, au inceput colaborari importante cu clienti mari ca Morphy Richards si Loncolor, ceea ce demonstreaza ca din punct de vedere business, totul a decurs foarte bine.

Intr-adevar, exista provocari in continuare, cum ar fi nevoia de conexiune cu echipa, de apartenenta la un colectiv. Incercam sa estompam aceste lipsuri prin traininguri, petreceri virtuale, jocuri etc.

Care ai spune ca sunt cele mai tari trenduri in acest moment in industrie?

Trendul meu preferat este reprezentat de microinteractiunile avansate si cred ca aceste mici artificii grafice, animate, pot face diferenta, in special in cazul aplicatiilor mobile. Ele atrag atentia userilor, ii informeaza si ii directioneaza acolo unde isi doresc sa ajunga. Aceste microinteractiuni nu numai ca transforma experienta utilizatorului intr-un moment captivant, ci si creeaza un context mai “uman”.

Un alt trend care nu este o noutate, insa a devenit recent o practica tot mai des intalnita este design system. Acest mod de lucru este de fapt o disciplinarizare a designului si ar trebui standardizata in toate companiile. Desigur ca exista si trenduri nonconformiste ca Voice User Interface (VUI) sau AR/VR care cred eu ca vor fi “the hotcake” in 2022 pentru cei care aleg inovatia.

Cum convingi clientii sa adopte idei mai indraznete?

Inovatia este intotdeauna cel mai greu de vandut, pentru ca nu prezinta incredere, iar multi clienti sunt speriati de ideile indraznete, insa consider ca atat timp cat noi avem incredere in ideile noastre vom transmite mai departe acelasi lucru.

Consideri ca in ultimii ani clientii sunt mai deschisi sau nu?

Da, sunt mai deschisi si mai dispusi sa ne asculte, iar de aici totul depinde de noi, de cat de clar le prezentam solutiile noastre si care este impactul acestora asupra businessurilor lor.

Care sunt proiectele de care esti cea mai mandra si de ce?

Avem proiecte atat de diversificate si din industrii diferite, incat nu as putea alege unul singur. Fiecare proces de lucru difera de la un client la altul. Initial, ma incanta doar ce era din sfera Fashion & Beauty, pentru ca era industria despre care studiasem si in care ma specializasem, dar la Evonomix am avut parte sa lucrez si pentru proiecte din industrii la  care nu m-as fi gandit niciodata sa ma atraga.

Unul din proiectele care a reprezentat un challenge pentru mine a fost dezvoltarea aplicatiei mobile pentru platforma Fintech getincome.com. Nestiind foarte multe despre specificul interactiunilor din aceasta industrie, a fost necesar un prim studiu al pietei, apoi am organizat interviuri cu stakeholders si am testat fiecare feature in parte. Succesul acestui proiect a constat in buna colaborare cu clientul, din care ambele parti au avut de invatat.

Ce campanii din ultimii ani admiri si de ce?

In general imi plac campaniile ce includ User Generated Content si influenceri, iar una din ele este campania #AsSeenOnMe, o campanie creata de ASOS prin care au incurajat nu numai influencerii, ci si clientii sa posteze imagini cu ei purtand anumite piese vestimentare cumparate de pe site-ul lor. Campania a devenit imediat virala si a generat rapid peste 1 milion de continuturi, ceea ce este incredibil.

Care sunt telurile tale in cariera?

In momentul de fata imi doresc sa impartasesc cat mai mult din cunostintele mele cu tineri dornici sa imbratiseze aceasta cariera. Iar ca next step vreau sa ma focusez mai mult pe partea de strategie si User Experience pentru ca ele sunt cele care vor face diferenta. Designul nu mai este de mult doar despre creativitate si frumos, este o combinatie armonioasa intre arta si stiinta.

Cat de greu este sa te diferentiezi si sa iesi in evidenta pe o piata atat de competitiva ca cea pe care evolueaza Evonomix?

Nu as putea spune ca este greu sa te diferentiezi sau sa iesi in evidenta. Consider ca singura competitie a noastra suntem chiar noi si mereu va fi nevoie sa ne depasim limitele ca sa putem evolua. Atat timp cat oferim valoare clientilor nostri, stim sa le ascultam nevoile si le intelegem businessul, ne vom pozitiona din start ca parteneri ai lor si nu ca simpli furnizori de servicii.