Monumentul reclamelor interzise

Reclamele pe monumentele din Bucuresti, fie ca acestea sunt cladiri sau ansambluri statuare, vor fi interzise. Cel putin asa spune un proiect de hotarare privind aprobarea regulamentului local pentru autorizarea, construirea si amplasarea firmelor si reclamelor publicitare.

Edilii bucuresteni vor sa evite, astfel, situatii cum a fost aceea din 2008 cand Statuia Pompierilor, din apropierea Ministerului Apararii, a fost acoperita, in scop de reclama, cu o geanta gigantica Louis Vuitton.

ROMANIA-VUITTON-STORE

Pacat ca nimeni nu s-a folosit pana acum de Monumentul Eroilor pe post de reclama la cartofii McDonald’s. Asemanarea exista, a lipsit doar ideea. Arcul de Triumf, cat a fost in constructie si cu schele pe el, putea fi folosit ca suport de reclama pentru orice, poate mai putin la o companie de constructii. Ar mai fi roata cu gaurele de la Charles de Gaulle, sau asa zisul “biscuit”. Va imaginati niste Ulpio care ar fi pus o eticheta pe el cate priviri atragea?

Dar de acum, asta e. Daca nimeni nu s-a gandit sa branduiasca monumentele, pot spune cu mana pe inima ca ma bucur ca s-a luat aceasta hotarare. Intr-adevar, geanta Louis Vuitton peste Monumentul Pompierilor e de o ciudatenie care ar opri din cantat pana si corul pompierilor. Acum, ma intreb cu ce o fi instalat-o acolo, probabil cu ajutorul unei masini de …pompieri.

Asadar, intram usor, usor, in lumea civilizata. Fara outdoor cat casa in centru, fara mesh-uri cu ferestrele de la bucatarie incorporate. Poate intr-o buna zi, intr-un oras cu centrul eliberat de reclame, singura forma de advertising care trece prin peisaj va fi outdoor-ul mobil.

Pana una alta, in locul publicitarilor, m-as gandi la ceva cu adevarat neconventional: Monumentul Publicitatii Interzise.

Categorii:News, Outdoor

Etichetat ca:, , ,

1 răspuns »