Dio Boacă (Phoenix Media): „Acum câțiva ani de zile, când vorbeam cu colegii din industrie, spuneau “asta nu se poate să faceți” și uite unde am ajuns! Și suntem de abia la mijlocul drumului.”

Spre finalul lunii trecute, mai exact pe 25 Mai, a avut loc o noua lansare Phoenix Media, în Clubul Fratelli, transmisa LIVE si pe Facebook. Practic, din această vară Phoenix face posibilă operarea ecranelor sale cu un nivel ridicat de autonomie, care în baza ultimelor upgrade-uri tehnologice oferă posibilitatea de a adapta tipul content-ului în funcție de mediul înconjurător.

De exemplu, ecranele de tip eBacklit au acum adaptabilitatea de a trece din formatul jpeg sau gif, în fața unei audiențe dinamice, la un spot video atunci când publicul lor se transformă într-unul captiv. Și pot să face asta autonom, fără ca cineva să intervină.

un articol de Marian Costache, din seria #reinventyourself #reinventyourbusiness

„Să începem prin percepția voastră asupra lui Phoenix MEDIA. Și ce am putea să spunem noi despre noi?! Sunt convins că mulți dintre voi spuneți de noi că gândim diferit.” Așa a început Dio Boacă, Managing Director Phoenix Media, prezentarea evenimentului.

#gandimdiferit

„Și este destul de evident că gândim diferit, în această piață, dar noi nu putem să spunem asta despre noi, pentru că au spus-o alții înaintea noastră. Și tot convins sunt că voi gândiți că noi continuăm să reinventăm. Și asta facem la fiecare eveniment și pentru mai multe invenții pe an. Dar nici asta nu putem să spunem despre noi. A spus-o HP.

Progres prin tehnologie?! Clar am făcut asta, în piața de Digital Outdoor, dar n-avem cum să folosim așa ceva, că este sloganul brandului meu preferat AUDI!

Ok, cream incomparabilul?! Nici un fel de problemă, la asta chiar nu putem fi comparați cu nimic, dar s-au gândit alții înaintea noastră și anume BUGATTI.

#cenusepoate

Deci ceva voi clar puteți să gândiți despre noi, dar noi nu putem să spunem. Că facem ceea ce nu se poate?!”, a continuat Dio.  

„Păi?! Acum câțiva ani de zile, nu o perioadă îndelungată, când vorbeam cu colegii din industrie, spuneau “asta nu se poate să faceți” și uite unde am ajuns! Și suntem de abia la mijlocul drumului. Dar nu putem să spunem că facem ceea ce nu se poate, că a spus-o SAMSUNG înaintea noastră! Deci ce spunem despre noi și voi să gândiți totodată? Cred că despre Phoenix poți să spui că este începutul viitorului de mâine și vă invit să vedeți cum arată acest început al viitorului”, a încheiat Dio Boacă partea introductivă a prezentării.

Știați că un panou Phoenix din specia TV Screen se conectează zilnic la serverul de bază, de cel puțin 11.000 de ori?

Acest panou vorbește de peste 4 milioane de ori cu serverul de bază. E similar cu ce se întâmplă într-un stup de albine, unde regina, serverul, controlează fiecare mișcare, fiecare imagine, fiecare vibe pe care strada îl trăiește.

Lucrurile evoluează rapid în jungla urbană. Viteza și mai ales evoluția vor face din aceste noi specii digitale prădători supremi ai industriei outdoor. Pentru că evoluția e parte din Phoenix Media, iar noi suntem conectați la jungla urbană.

#phoenix

„Aici a ajuns Phoenix. A murit și renăscut de nenumărate ori dar am încercat să ajungem cât mai sus este posibil.” A reluat Dio Boacă prezentarea.

„Pentru că noi în Phoenix ne ghidăm după un anumit citat, care ne place foarte, foarte mult:

„Să visezi și să țintești totdeauna mai sus decât știi că poți ajunge. Nu te mulțumi să fii doar mai bun decât contemporanii sau predecesorii tăi, încearcă să te depășești pe tine însuți.” – William Faulkner

“Și facem asta zi de zi, săptămână de săptămână, lună de lună și an după an. Și atunci vin aici în fața voastră, clienții noștri, partenerii noștri, agențiile, și vă spun că noi, Phoenix Media, pasărea care vrea să zboare sus vă roagă un singur lucru. În vestitele excel-uri de Outdoor să mai existe o coloană, cu un factor diferențiator. Pentru că el acum nu este și avem atât de multe elemente diferențiatoare, avem zeci”, a mai continuat Dio.

#primulecran

„Dragi oaspeți, am montat primul ecran pe 31 octombrie 2005. Noi Phoenix facem Digital Outdoor de 17 ani, 6 luni și 25 de zile. Când am montat primul ecran a fost o știre. Știrea, după ani, a devenit o poveste. Poveștile devin legende, iar legendele se transformă în mituri, iar numele nostru, Phoenix, este unul dintre cele mai cunoscute mituri de pe acest pământ. Și vă asigurăm că n-o să-l dezamăgim.

Pe 14 septembrie o să avem și ultimul episod, din acest capitol. Unde vă promitem că odată cu majoratul lui Phoenix, în Outdoorul Digital, Outdoorul Digital prin noi, prin Phoenix, în 2024 și 2025 va deveni o medie indispensabilă.

Înainte să vă mulțumesc pentru prezență și să începem sesiunea de Q&A, mai avem o surpriză, pe care în mod normal o puneam pe Facebook și o trimiteam pe mail. Astăzi, Phoenix a depășit bariera celor 90 de ecrane și a mai montat încă 3 noi eBacklit-uri.” Așa a încheiat Dio Boacă prezentarea, din cadrul evenimentului.

La finalul evenimentului i-am adresat lui Dio câteva întrebări, din sală, pentru că nu puteam închide altfel seara.

Ar fi foarte interesant să înțelegem, pentru că noi știm cam care este nivelul vânzărilor și al dotărilor în Outdoorul Digital, la celelalte companii, cum a ajuns Phoenix la nivelul ăsta de tehnologie, și de ce este diferența asta atât de mare?

Este cumva cu adevărat util pentru Phoenix, pentru piață, să se creeze o diferență atât de mare față de restul companiilor? Mă refer aici la nivel de dotare, la nivel de tehnologie.

Din punctul nostru de vedere, nivelul la care am ajuns noi, Phoenix, este nivelul la care trebuie să fie Digital Outdoorul, în 2023. Dacă te uiți peste granițele acestei țări, iar noi am început să ne uităm și am început să discutăm cu alți oameni care fac Digital Outdoor în alte părți ale lumii, și vorbim de economiile foarte avansate, – de asta suntem și membri World Out-Of-Home Organisation – ne dăm seama că acesta este nivelul. Cu mici plusuri și minusuri într-adevăr, în funcție de țară, în funcție de furnizor.

În România, cred că întrebarea asta nu trebuie să mi-o pui mie, cred că întrebarea asta trebuie s-o pui competitorilor mei sau celorlalți care activează în zona de Outdoor Digital. Poate de asta am și venit și am adus în fața voastră niște level-uri de autonomie, astfel încât să se poată face o diferență, între un panou Digital care poate să facă un lucru și un panou Digital, care poate să facă zeci de mii de lucruri.

Cred că lucrurile sunt destul de simple. Cred că în 20 de companii de Outdoor din România, găsim undeva la 3-4 Directori de IT, care se ocupă cu mail-urile și să meargă Internetul. Ne trebuie oameni din zona de Digital care să ajute sau le trebuie lor, noi suntem destui. Noi avem angajat Chief of Information Officer, care are un coleg care se specializează acum în inteligența artificială. Avem 3 companii partenere, dintre care două sunt aici deja și le mulțumim foarte mult, care lucrează lună de lună cu noi, ca să putem să realizăm lucrurile astea. N-avem de unde să știm noi să le facem pe toate. Cred că e vorba de dorință și de investiții.

Spuneai mai devreme de un excel. Oare nu este cumva paradoxal că vânzarea pentru genul ăsta de publicitate, care e atât de avansat și este practic la granița cu Digitalul tradițional, se mai face încă într-un excel?

Este. Nu știu ce să spun mai mult. Este într-adevăr!

Pentru că spuneai de nivelul ăsta de autonomie al ecranelor. Dacă nu o să poți să explici care este utilitatea acestui criteriu, numit autonomie, vânzarea va rămâne la fel, adică degeaba toată munca. Asta încerc să spun.

Nu este degeaba toată munca. Cu siguranță noi o să mergem și o să prezentăm către clienții noștri finali și către agențiile care ne sprijină și cu care lucrăm extraordinar și cred că o să ducă lucrul ăsta mai departe.

Până la urmă excelul ăla celebru, pe care-l știm cu toții, și care e de când m-am angajat, eu în Outdoor în 1999 era așa: criteriul panoului 1,2,3,7 / numărul panoului N 153 / localitatea / adresa / dimensiunea / dacă e iluminat sau neiluminat. Noi am muncit vreo 4 ani să scoatem de la ecranele digitale dacă sunt luminate sau nu. Adică chiar ne puneau să completăm dacă e luminat ecranul digital sau nu.

În sfârșit totul ajunge, poate, într-o grilă de prețuri, dar nu e vorba numai de asta. E vorba că clientul final trebuie să știe că pe o rețea de autonomie level 3, ca a lui Phoenix, poate să se interconecteze cu serverele și cu campaniile pe care ei le fac pe Digital. Poate că el, în Digital, are 20 banner-e și 3 clipuri pentru Youtube, iar alea pot să meargă, în același timp în care faci campania în Digital, și pe ecranele stradale.

Între ce ore și când vrei, și dacă afară sunt 26 °, și numai între 26 și 28 ° să fie spotul, și dacă plouă îmi dai bannerul 8 și dacă vine ninsoarea, în Mai, îmi dai bannerul 11, care nu există, și tot așa mai departe. Deci poți să faci ce vrei. Atunci e normal să informăm clientul final, că există o astfel de tehnologie, pentru că trebuie să profite de ea. De asta facem ceea ce facem și de asta venim în fața voastră și aducem acest plus valoare al Outdoor-ului Digital, care nu este doar un simplu panou.

Aveai mai devreme niște referințe, din lumea auto. Știm cu toții că au fost câteva exemple clare în istoria auto, în care anumite modele s-au lansat prea devreme. Adică erau atât de sus din punct de vedere tehnologic, încât în piață nu au reprezentat un succes.

Ăsta este motivul pentru care te întreb. Nu cumva Phoenix este prea sus? Dacă piața vinde în continuare pe excel, nu cumva e prea devreme?

Toată viața mea mi-a plăcut să privesc 360. Poate că ăsta este și cheia succesului lui Phoenix. Și pe toți colegii mei i-am obișnuit cu 360. Dacă eu îți aduc sticla asta de apă în fața ta, e o sticlă de apă și pentru mine și pentru tine. Tu vezi o etichetă, eu văd altă etichetă. Hai s-o privim în toate unghiurile 360!

Ceea ce spui tu poate fi un sâmbure de adevăr, dar nimic nu mă poate contrazice pe mine, că eu nu sunt iPhone și ceilalți nu sunt Nokia. Că și ăia au negat, până n-au mai existat. E simplu!

În oraș, dacă ieșim acum, și facem o plimbare scurtă prin zona centrală, o să vedem panouri care nu adaptează gradul de luminozitate, la lumina de afară, la lumina naturală. Și tu vorbești de niveluri de autonomie.

E cu totul și cu totul altă poveste. Eu sunt convins că clienții noștri, partenerii noștri, ne apreciază și cu siguranță își doresc acest plus de knowledge, plus de tehnologie, plus care nu poate aduce decât un avantaj către clienții lor. E simplu!