John Griffiths (Communications Planner, Ex-Planning Director Carlson Group si Grey Integrated) are ganduri bune pentru publicitatea din Romania, desi e cam sceptic cand vine vorba de UK. Am citit zilele trecute un articol de-al lui pe IQads, din care am ramas cu cateva idei:
– In UK, pe timp de criza e optimist sa crezi ca unii clienti vor continua sa cheltuiasca la fel de multi bani ca inainte, dar poate ar fi mai util sa ne gandim din ce in ce mai des si la faptul ca nimeni nu va mai vrea lucrari creative
– banii alocati vor fi din ce in ce mai putini, cautand intotdeauna un canal de comunicare care sa stranga comunitati, asa ca web-ul e o optiune care va fi luata din ce in ce mai des in calcul
– in Romania lucrurile nu vor fi asa dezastruoase in perioada urmatoare, pentru ca advertisingul inca are ecou, oamenii nu sunt satui de reclame, ba, dimpotriva
– publicitatea pe net nu va mai fi la fel de ieftina pe viitor, pentru ca devine foarte populara, iar cand toata lumea se inghesuie, nimic nu ramane ieftin
– romanii sunt foarte creativi si deschisi la nou, dar asta o stiam si noi, plecand de la Gigi Becali pana la Bogdan Naumovici
Sincer ma bucura sa aud un planner vorbind asa despre Romania, e prima parere incurajatoare in multa vreme. Noua nu ne ramane decat sa pastram pe cat se poate o imagine cat mai idilica asupra publicitatii. Cand lumea se va plictisi de advertising si acesta isi va pierde credibilitatea, atunci poate ar trebui sa ne punem semne de intrebare.
Pana una alta, ca nimeni sa nu se plictiseasca, hai sa vedem ce a facut provincia canadiana Nova Scotia ca sa atraga expati in campul muncii. Ce-i drept, www.pomegranatephone.com a costat 300 000 $, dar ei spun ca a meritat. Mai jos, filmuletul campaniei, despre un telefon fantastic, menit sa-ti atraga atentia, doar ca sa-ti spuna la final ca in Nova Scotia le poti avea pe toate.
Categorii:News