Serban, fii Capitanu’ nostru!

In urma cu vreo cateva zile ascultam magnetizat prezentarea lui Serban Alexandrescu cu ocazia “Marketing 360”, eveniment organizat de Evensys. Trebuie sa recunosc ca eram atent la Serban dar si framantat in acelasi timp pentru ca la sfarsitul conferintei urma sa prezint o idee, alaturi de Dan Petre, in cadrul Marketing Arena – Ideea noastra a si castigat concursul.

Mi se parea ca prezentarea lui Alexandrescu nu se potrivea deloc atmosferei si evenimentului desi era foarte actuala. Ascultandu-l, priveam pe furis colegii de breasla din sala, incercand sa deslusesc pe fetele lor vreo urma de ecou.

Sunt fan declarat Serban Alexandrescu asa ca nu tre’ sa luati de bun chiar tot ce zic deoarece sunt subiectiv. Ma gandesc totusi ce sansa are Serban sa miste ceva in atmosfera de perpetua «cumetrie» ce a cuprins treptat toata societatea romaneasca si implicit si piata de publicitate.
Oare nu e mai bine pentru noi ceilalti, care nu suntem in stare sa facem macar galerie cum trebuie, sa radem de el ca de-un vesnic «Don Quijote»?!

Toata Romania e cuprinsa parca dintotdeauna de o atitudine specifica unui cartier marginas. Ne-am situat din pacate, istoric vorbind, la marginea tuturor imperiilor, asa cum dealtfel spuneam si cu alta ocazia. Ia ganditi-va, toate imperiile si cele pornite si de la est si de la vest, ca si cele venite din sud, nu-i asa ?
Pai si-atunci ce va mirati?

Romanii si-au vandut conducatorii, au terminat razboaie fix de partea « cealalta » fata de care incepusera … Sa va mai zic ?
Repede, repede, inca doua chestii tari :
– «Decat sa planga mama mea mai bine sa planga a ta!»
– «Sa moara si capra vecinului!»
Pai nu-i asta cheia lucrurilor atat de actuale la care face referire si Serban? In plus am impresia ca el uita, atunci cand explica la cati stapani tre’ sa dea raportul o agentie, ca a ramas nementionata o categorie si anume cea de actionari.

Actionarii dicteaza deal-uri chiar si tepe, ei militeaza intens pentru administrarea diverselor conturi in regim de «cumetrie». Si-atunci mi se pare absolut hilar felul in care striga Alexandrescu: «NU MAI DATI SPAGA!»

El ramane pentru mine, poate si pentru voi, un vizionar care chiar daca va fi urmat de alti cativa nebuni simpatici care-l admira si respecta nu va putea relansa nimic din metodele atat de alterate din piata de publicitate de-acum.

Va trebui probabil s-ajungem mai intai in ruina pana sa putem recladi ceva pe baze sanatoase …