Oamenii lui Martin Sorrell de la GroupM prezic sfarsitul recesiunii pentru publicitatea din Marea Britanie.
Cheltuielile publicitare din insula si-au revenit mai repede decat a fost anticipat in a doua jumatate a lui 2009, potrivit unui raport al GroupM.
Pentru 2010, cheltuielile vor ramane la acelasi nivel ca in prezent, asta dupa ce in urma cu 6 luni, se prevedea o contractie de -3 %.
Viitorul arata bine, si cel mai probabil recesiunea publicitara va lua sfarsit undeva in 2010, a declarat directorul GroupM, Adam Smith.
In acelasi raport se mai spune ca internetul va creste cu 7,3% in 2010, fata de 2,1% in 2009, in timp ce cheltuielile pe TV se asteapta sa creasca cu 2,2% anul viitor, fata de o scadere de 17,2 % anul trecut.
Asadar, daca Marea Britanie a fost printre primele piete intrate in recesiune, tot ea ar putea fi prima care va iesi, si care va fi singura cu crestere zero, fata de procentele negative din alte piete. Spre exemplu, se arata in raport, se astepata ca Franta si Germania sa cada cu 4% in 2010.
Una pestea alta, spune Adam Smith, Marea Britanie nu va avea o crestere substantiala, definita ca + 5%, pana la Olimpiada din 2012.
E curios ce se va intampla pe piata publicitara din Romania, in 2010. Momentan ne bucuram ca s-au terminat alegerile si ca am scapat de cuvintele cele mai vanturate pe TV in ultimele 2 saptamani, printre calupurile publicitare: frauda, moguli, presedinte.
Cat despre trendurile generale din 2010, daca nu stii pe ce drum sa apuci, urmareste filmuletul de mai jos. Cred ca are doza de inspiratie necesara: