Reinventand publicitatea cu miros

Am avut ieri ocazia sa fiu atentionat pe Facebook de doi colegi de breasla, pe cat de tineri pe-atat de open minded, asupra unui articol aparut pe un site de business australian. Citindu-l, aveam din cand in cand senzatia, ca parcurgeam propriile-mi prezentari, din urma cu mai bine de 10 ani, cand concepeam primele vizualuri cu aroma tematica si incercam sa vand genul acesta de publicitate.

De fapt din acea perioada dateaza si primele Brevete de Inventie din zona de vizual-olfactiv.

Articolul, australian cum spuneam, povesteste de aceasta premiera americana, generata de amplasarea pe una din autostrazile principale a unui unipol cu dispozitiv de difuzat aroma de friptura.

In plus, panoul are in partea centrala o piesa ce poate parea 3D, astfel incat sa excite consumatorul si din punct de vedere pseudo-tactil.

De fapt, articolul este in intregime un manifest pentru, asa cum spuneau ei, Scent Marketing. Se enumera de altfel cateva campanii si branduri care au folosit aceasta nisa de comunicare.

Nu-i rau deloc, este pur si simplu un compliment, cand la peste 10 ani distanta de prima implementare in Romania, vin in sfarsit si confirmarile din alte parti, orizonturi care-n mod normal sunt asociate cu deschiderea catre tehnologie si inovatie, inclusiv in comunicare.