Azi inveti un nou cuvant: MIRRORTISING

Din categoria „ce nebunii sa mai facem in magazine pentru a tine clientii aproape”, astazi o sa vorbesc despre 2 fite de marketing care mi-au atras atentia in mod deosebit. Ambele sunt cumva legate de fashion si ambele au la baza un principiu care revine obsesiv in toate campaniile: interactivitate.

Prima. Pentru a sarbatori lansarea unei noi colectii de makeup, Topshop a creat o oglinda speciala, care sa dea sfaturi de expert celor care se uitau in ea. Clientii stateau in fata oglinzii interactive, situata in magazinul din Oxford Circus, pentru a astepta cu nerabdare opinia criticilor despre tinuta lor.

Acesti experti, peste 30 de designeri, printre care stilistul lui Lady Gaga, Formichetti si ilustratorul Julie Verhoeven dadeau sfaturi sub forma unui text digital, care aparea direct pe oglinda. Normal ca nu statea nimeni in spatele oglinzii non-stop sa analizeze daca tocul merge la fusta, dar simplul fapt ca o oglinda vorbeste cu tine, a facut din aceasta campanie un hit in 2010.

Case 2. Facebook Diesel Cam. dupa cum zice si numele, aplicatia le permitea cumparatorilor din magazinele Diesel din Spania sa-si intrebe prietenii de pe Facebook daca le sta bine o haina sau alta. Asta direct din cabina de proba a magazinului.

Cu ajutorul instalatiei dotata cu un aparat foto, faceai cateva poze si aplicatia ti le posta instant pe facebook. Cu un mic logo in dreapta pozele au adus Diesel pe mii de pagini de facebook ale prietenilor cumparatorilor spanioli. Prezenta pe facebook: asigurata. Promisiunea brandului de a face numai lucruri iesite din comun: respectata.