Parfumul. Acum si pe micile ecrane.

Intr-un articol recent de pe DailyMail, citeam ca diversi tehnicieni, oameni de stiinta, lucreaza la realizarea unui dispozitiv care sa poata emite la comanda arome/mirosuri in asociere cu anumite imagini, care ruleaza la TV sau pe computer.

Dispozitivul este din categoria Smell-O-Vision si poate emite in principiu orice miros sau aroma. Autorii articolului subliniaza insa eficienta lui in cazul emisiunilor TV culinare sau prin evocarea atmosferei de vacanta, atunci cand se difuzeaza mirosul marii si al plajei, paralel cu vizionarea unei filmari din vacanta respectiva, de exemplu.

Din punct de vedere teoretic, functionarea dispozitivului se bazeaza pe existenta unor mirosuri primare, din care se pot recompune in principiu, oricare altele.

Omul poate percepe si retine in jur de 3000 de mirosuri. Nu exista receptori specializati pentru fiecare miros in parte, de aceea senzatia data de un anumit odorant este o combinatie in proportii variabile a 7 mirosuri primare (de fapt, 7 forme moleculare care se potrivesc pe suprafata receptorilor). Cele 7 mirosuri primare sunt: camfor, mosc, floral, mentolat, eteric, intepator si putred.

Practic, acest dispozitiv este rodul muncii mai multor generatii de cercetatori, incercari in acest sens au fost multiple pana-n prezent, e drept ca nu toate de succes.

Daca o asemenea platforma multisenzoriala va putea functiona din punct de vedere tehnic, e foarte adevarat ca vom vedea curand intrebuintari in industria de marcomm.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s