articol de Marian Costache
„- Aveti 100 de ani ?
– Nu ?
– Imi pare rau, Nivea vi s-ar fi potrivit … Asteptam sa impliniti. Multi inainte!”
M-am prabusit … O campanie de-acum, declinata in prezent pe mesh-uri (vezi foto), desi o “bucurie” nu vine aproape niciodata singura, iti recomanda crema Nivea doar daca ai pielea de 100 de ani. Tare!
Ma gandesc cat de “talentat” sa fie un astfel de copy, care sa lase sa curga spre implementare o campanie, pe deasupra si aniversara, a unui brand atat de misto, fara sa verifice colectiv cum suna mesajul in limba romana?!
Limba Romana, fratilor!
Ce conteaza ca o fi venita de-afara si recomandata la “impuse” … Publicul vostru e roman si poate n-o fi tot compus doar din corigenti la Limba Romana. O virgula n-are cum sa va salveze fratilor, de o asa avalansa de rasete.
Sigur ca ati putea s-o scapati in diverse, invocand modelul campaniei Dove de-acum cativa ani, “Manifest pentru frumusetea adevarata”, cand o mamaie cu pielea creponata a stat pe un mesh mai bine de-o luna pe fatada Universitatii.
Atat eu, cat si voi stim insa ca nu-i vorba de asa ceva. Aia era o campanie care avea in spate o ditamai cercetarea globala, privind felul in care le sunt comunicate femeilor, inca de pe vremea cand sunt fetite, modelele de frumusete …
Aceasta campanie aniversara Nivea, nu e ceva atat de maret ca in cazul Dove, e vorba doar de-o greseala. Sunt curios daca vreun copy o sa-si puna cenusa-n cap sau daca va fi rastignit pe usa vreunei agentii.
Ar fi desigur o solutie, sa se pretinda in continuare ca discutam de-o executie NECONVENTIONALA, ca tot e la moda, si ca s-a vrut ca aceasta campanie outdoor sa genereze buzz si un mesaj viral …
Pana la alte lamuriri insa, LoL, de 100 de ori LOL!
Categorii:Campanii, Neconventional, Outdoor
Si cand te gandesti ca pur si simplu daca spuneai
„De 100 de ani,
Crema de incredere pentru ingrijirea pielii.”
era mult mai ok
Sigur ca da !
Dealtfel, mesajul original il vezi aici la 1:27 min.: http://www.youtube.com/watch?v=XlwcIqnyxd4
O fi asa de greu sa faci o traducere, care sa nu te faca de ras ?!
Nu mai zic nimic, apoi zice lumea ca-s rau… Dar, ai dreptate
Ei, na ! Las’ sa zica … 😉
Ca sa ne distram pana la capat, ce-ai zice de-un „research” ?!
Sa aflam care-i agentia si eventual Copy-ul, sa-i felicitam !
Agentia se cheama Draft FCB si-am inteles ca Mkt Dir de la client tocmai si-a luat la revedere… A lasat o campanie memorabila in urma :)))
Clientu’ ca si Clientu’, da’ tu crezi ca a dat el cu subsemnatu’ pe text ?
Hai sa nu-l scoatem basma curata pe Copy …
Stiu ca te doare si ca vrei sa aperi breasla da’ unii sunt „pericol”, frate !
Mariane esti usor dezinformat. DTP-ul e de vina :))) E o virgula acolo pe care copyul puturos a pus-o ca sa mearga si asa. Dtpistul a pus pe alt rand ca nu mai intra…
Clientul cred ca nici n-a vazut asta sau a semnat ca primarul. Ideea e ca un ooh ca asta costa o caruta de bani si daca mai punem ca au fost facute destule… Client, copy, art, dtp plus trafic ar putea sa mearga la capsunit ca e sezon.
Nu stiu ce „Acar Paun” o sa gaseasca, dupa ce-o sa bubuie treaba asta la birourile centrale din Germania. O sa fie probabil destui care sa dea din „pix” …