Cum a ajuns Skittles sa domine facebook-ul

articol de Marian Costache

Skittles spune ca are cea mai buna pagina de Facebook din Marea Britanie, in categoria dulciurilor. Hai sa aruncam o privire impreuna la cum s-a descurcat brandul in ultimii ani pentru a ajunge sa faca astfel de afirmatii.

In luna mai anul trecut Skittles a introdus bilutele albastre in pachetele de bomboane.

Si nu oricum. Pentru a marca momentul brandul a dat viata unui personaj care trebuia sa aduca bomboanele albastre in UK.

Userii puteau sa-l urmareasca pe acesta online, twitter si facebook, unde el ii ruga sa-i dea like-uri in schimbul delicioaselor bomboane albastre.

Campania a fost creata de TBWA si a adus brandului 2,3 milioane de fani pe Facebook.

Acesteia i-au urmat ale actiuni, cum ar fi transformarea statusurilor postate de useri pe facebook in video podcasturi.

Campania denumita „call centre” a adus 21 000 de clipuri la viata pe net, interactiunea brandului cu userii crescand cu peste 11 000%. Dupa aceasta campanie Skittles a raportat cresteri ale vanzarilor cu 30%.

Pana in prezent pagina Skittles are peste 19 milioane de fani. Cea mai noua activitate care se desfasoara aici e cu useri care se pozeaza fiind tinuti de o mana gigant.

Skittles a luat decizia de a trece mai „heavy” la user generated content in 2009.

Desi au fost si cateva mici scandaluri iscate de postari neortodoxe din partea userilor, e clar ca brandul a facut alegerea potrivita, nu?