Scan me if you can!

Zilele trecute, cand codurile galben-portocalii ne acordasera un mic ragaz, am zarit la intersectia Dorobanti cu Stefan cel Mare un outdoor interesant. Vizualurile erau expuse asociat pentru a oferi o vedere ampla asupra unui nou model de Hyundai, mai exact limuzina “i40”.

Pe langa aceasta varianta speciala de expunere, de trei mesh-uri cu vizualuri complementare, campania are incorporat in grafica si un QR code.

Am aflat ulterior de pe Facebook ca de creatia respectiva s-a ocupat Brandstalk. Postarea Brandstalk nu precizeaza ce se-ascunde in spatele QR codului, asa ca dupa ce-am felicitat colectivul implicat, m-am infiintat in intersectia respectiva.

Surpriza mare a venit abia atunci cand incercand din toate unghiurile si punctele posibile, n-am reusit sa scanez codul. De departe era prea mic, de-aproape era unghiul nepotrivit ori vreo umbra sau vreun alt obstacol obtura imaginea.

Cu-alte cuvinte, din punct de vedere QR advertising, campania este un esec! Pacat.

Interesant este ca transmisesem Brandstalk cu ocazia felicitarilor si un articol despre cele mai frecvente greseli in QR advertising. E cu-atat mai mare regretul meu cu cat campania este a unei agentii mari, pentru un client important si in plus spotul aflat in spatele QR codului este unul foarte reusit.

Va dati seama, nu-i asa, ca nu m-am abtinut pana n-am “sondat” pana la capat. Am ajuns sa vad spotul, insa, abia dupa ce am scanat fotografia de pe computer si nu de pe mesh direct.

Trist e ca astfel de greseli pentru campanii si branduri cu buget consistent, nu fac altceva decat sa discrediteze canale New Media abia lansate, asa cum e cazul QR advertisingului. O simpla verificare in teren ar fi scutit greseala de-acum. Fotografiile sunt graitoare in acest sens.

Repet, asa cum mai scriam candva, nu e totul sa avem un QR code intr-un vizual, in mod ELEMENTAR merita sa ne asiguram ca el poate fi totusi scanat. Altfel, se va gasi cel putin un “destept” care, parafrazand titlul filmului “Catch me if you can”, se va tine de mistouri.

Pe meshurile de la Dorobanti-Perla, QR codurile sunt plasate atat de sus ca nici daca va ninge cu-aceeasi furie ca acum, nu te poti gandi ca mormanul de zapada te va purta atat de sus, incat cocotat 3 metri sa poti scana in voie! Sorry Brandstalk & Tiriac Leasing!

Parerile de pe acest blog reprezinta viziunea companiei MVcom. Orice feedback din partea dumneavoastra este binevenit.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s