Advertising pentru anul 2020

Nu mai e mult. O aruncatura de bat. Pardon, de stick. Cu toate datele din prezent raportate la anul 2020, o sa mai creada cineva in publicitate? Sau se va trece la next level, cel din Mad Max. In care, in ordinea fireasca a lucrurilor, cainele mananca pe caine si nu mai are timp de mesaje publicitare.

Anul asta a fost bun. Si daca tot am implinit 4 ani de we-invent.ro, am incercat sa ma gandesc putin la viitorul nostru, prin cateva exercitii proiective. Tema: Cum va aratea publicitatea anului 2020. Sau, mai bine zis, cum mi-o imaginez eu. Cu bune si rele. Hai sa deschidem ochii si…

Exercitiu de imaginatie 1: Suntem in luna martie, 2020.Tot ce inseamna publicitate a disparut. Lumea nu mai avea nevoie de un sfat pentru a alege anumite produse, pentru ca toata mancarea, toate masinile si hainele, toate bunurile, ma intelegeti, au un singur nume, un singur brand le produce pe toate. Numele ala ar putea fi 3399xd. O companie fondata undeva pe la 2014, cu scopul de a sterge diferentiarea produselor, promitand sa produca un brand standard, testat inainte si castigand increderea esantioanelor reprezentative. Toata lumea consuma si e multumita din plin. Buuun. Daca nu mai avem publicitate, nu mai exista nici accounts nu? O fi bine sau rau?! Dar asta e deja o alta discutie.

Exercitiu de imaginatie 2: Suntem in august, pe final. Anul: 2020. Planeta ne surade din nou. Dupa criza 2012 – 2015, Pamantul a avut o perioada infloritoare. Publicitar vorbind, au inceput sa reapara campaniile senzationale, odata cu descoperirea televizoarelor ecologice amplasate in pietele publice. Merg continuu iar datorita ecranelor special proiectate, absorb lumina soarelui prin ecran si o transforma in programe publicitare, pentru branduri alese la intamplare.

Frumos nu? Ganditi-va ce reclame poate face un televizor din lumina soarelui. Asadar, joburile in acest domeniu se vor inmulti, dar nu se vor mai cauta art directori si copywriteri, ci mai degraba nebuni, retrofani, oameni care sa poata intoarce din nou istoria in viitor, pentru ca totul se va fi spus deja. Inspiratia va fi deja in alte sectoare ale vietii.

Exercitiu de imaginatie 3. Lumea e mai buna ca niciodata. Suntem in decembrie 2020. Craciun milenar. E mai frumos decat in filme. Incep anii 20, va dati seama? Fulgii sunt alcatuiti dintr-un fel de luminite care transporta fiecare tweet-uri de la oameni. Craciunul e in fiecare fulg. Dupa cativa ani de agonie, ultimii 2 ani au fost cei mai buni din ultimii 300 incoace.

Dar hai sa vedem cum a evoluat publicitatea. Pai nu a evoluat deloc. S-a dezvoltat pur si simplu. Organic. De la cum era ea in 2012 a urmat un traseu clasic. Nu s-a schimbat deloc paradigma. E acelasi sistem de cand lumea. Nu a venit nimeni s-o interzica, nimeni nu mai este atat de fascinat, lucrurile merg de la sine. Mai vedem din cand in cand cate o inventie tehnologica de la japonezi, ca pe vremuri, ca intotdeauna, de fapt.

Pozele cele mai frumoase le fac tot italienii, iar cele mai haioase reclame sunt tot cele americane. Va aparea totusi un nou OM. El se va numi MESOM. La nivel social, se va chema omul mesaj. Pentru o suma oarecare, el iti va duce de stire acolo unde vrei tu. El poate avea un job paralel, 9 to 15, dar cand e vorba sa promoveze un mesaj se transforma instant in stilou, tastatura sau ce vreti voi.

El va costa destul de putin fata de o agentie, si poate fi din orice domeniu. Daca e fermier, de exemplu, il vei angaja pe el sa planteze un nou soi de varza, care sa poarte fix numele brandului tau. Va fi stirea serii la toate televiziunile, asa-i? Ati prins ideea? Fiecare om va fi un vehicul, asa cum in prezent, fiecare calculator e un transportor de mesaje. MESOMUL. Retineti cuvantul asta. Ai putea fi chiar tu. Chiar in timp ce citesti articolul asta.

Astea sunt doar 3 din scurtele exercitii pe care le tinem in sertarul cu idei. Intr-un articol viitor, probabil vom apuca sa citim si despre lansarea unui telefono-computer, care va putea proiecta imagini pe un perete si, fiind legat la retea prin 4G sau 5G, va putea naviga pe net la viteze colosale, putand receptiona chiar televiziune HD. O alta noutate ar fi ca un astfel de telefon mobil ar putea sa fie miniaturizat, astfel incat unii sa-l poarte la mana, ca pe un ceas.

Dar, una peste alta, cred ca o sa ne intoarcem mai mult spre om. Nu va fi o alta Renastere, pentru ca va avea o fata usor mercantila, dar cel putin vom putea privi umanitatea ca pe un progres care nu e intotdeauna spre binele stiut de noi. Dar ca sa ajungem pana in 2020, unii vor trebui sa cada. Altii se vor ridica. Branduri, firme, oameni.

Doamnelor si domnilor, declar deschis sezonul supravietuirii!

Parerile de pe acest blog reprezinta viziunea companiei MVcom. Orice feedback din partea dumneavoastra este binevenit.