Franta conduce in topul Outdoor 2014 realizat de AdWeek

Topul AdWeek pe 2014 face o mare dreptate outdoor-ului, aratand adevarata valoare a unui canal prea putin explorat. O fi asta un fel de reintoarcere a publicitatii pe strazi, acolo unde uneori ii sta foarte bine, isi mai bate lumea capul cu idei fanteziste de OOH? Ia sa vedem.

Pe locul 14 e o reclama care nu are o super executie, dar felul in care e utilizat spatiul, adaptarea mesajului la context, e aproape perfect. E prea putin vizibil insa pentru un OOH, dar uite ca cineva l-a remarcat direct in top. Mesajul tradus aproximativ ar fi :“Intotdeauna gasesti loc”.

smart-side-350-hed-2014

Locul 13 e cu pauza de la Kit Kat, un panou care a fost lasat de izbeliste, pentru a nuanta si mai mult sloganul batonului de ciocolata. E haios, n-avea cum sa nu circule. Agentia vinovata de pauza e JWT London.

kitkat-unfinished-billboard-hed-2014

Ramanem in Londra pentru o executie la propriu. Papagalul mort de langa Tamisa a fost abandonat acolo, uneori spanzurat de o macara, pentru e vesti o reuniune a trupei de comedy Monty Python, pasarea dand si titlul unui sketch celebru al britanicilor (Dead Parrot).

dead-parrot-hed-2014

Din Londra in Paris, la TBWA mai exact, care au transformat Mc-ul in arta minimalista. E genul de chestie pe care numai francezii o inteleg, asa ca hai sa mergem mai departe, dar tot la ei in tara.

mcdonalds-art-final-hed-2014

In caz de dragoste la prima vedere, spargeti geamul” spune mesajul unui shop de flori (Flower Council of Holland)”, care, de Sf. Valentin a instalat 1500 de cutii rosii in capitala Frantei, cu cate un trandafir inauntru. Arata bine, de impact, de pozat si ce mai vreti voi.

flower-glass-hed-2014

Cand Nissan a realizat stunt-ul de livrare a unei masini intr-o cutie direct pe amazon.com nu se gandea probabil ca o sa ajunga intr-un top dedicat outdoor-ului. Campania e mai degraba un spot TV bine produs, dar intr-adevar ideea din spate implica totusi o doza mare de imaginatie si despre cum arata in trafic “pachetul”.

nissan_amazon_hed_2014

Ideea de pe locul 8 e din Japonia, iarasi un taram al publicitatii extreme. Acolo outdoor-ul avea si element uman, dar si betiv in acelasi timp. Exact, e o sociala, OOH la minut.

homisugi-japanese-hed-2014

Simpatica si cea de la Coca – Cola, desi, e clar ca niste midgets care sa vanda la chioscurile alea ar fi dat si ei bine in peisaj.

coca-cola-mini-kiosk-hed-2014

Lantul de amenajari interioare ar face bine sa produca multe ad-uri de genul celei din Germania si la noi, la cate cladiri in paragina avem. E pe sistemul before & after, o vezi din masina, o vezi din mers, dupa care, clar, mergi si cumperi ce trebuie si faci totul albastru. Iar acela, da, chiar e un panou, doar ca e aplicat direct pe cladire. Destepti nemtii.

obi-hed-2014

IKEA vine si ea cu o inovatie la nivel de suport. Stiati de panourile RGB care pot afisa mai multe mesaje, in functie de modul in care sunt luminate? Asta ca sa ne explice cum putem folosi spatiul mai eficient, alaturi de retailerul de mobila.

Tot despre un alt mod de a aborda panourile luminoase e vorba si in campania NETFLIX din Paris. Peste 100 de GIF-uri diferite au fost folosite pe panouri de dimensiuni medii, cu personaje care reactionau diferit, in functie de evenimentele din Paris.

Uf, din nou Franta, din nou Ikea. In orasul unde se produce Michelin, Clermont – Ferrand, oamenii puteau sa se plimbe printr-un store vertical. What the…IKEA is this?

ikea-wall-hed-2014

Despre panoul cu iz de uncanny valley din metroul suedez am scris si noi la un moment dat. E prea bun, prea real, prea suedez.

Locul 1 merge la Google, pentru inventivele reclame one shot, in diferite locatii din New York, pentru a-si promova aplicatia de cautare. Pozele vorbesc aici cel mai bine, asa ca enjoy!

google-ooh-project-3

google-ooh-project-6 google-ooh-project-8

google-ooh-project-10

Asa arata topul AdWeek pe 2014, sectiunea outdoor, cu Franta avand cele mai multe campanii out of the box in clasament. Daca ar fi sa facem un top pe Romania, care ar fi primele 3 executii care va vin in minte?

Categorii:Outdoor

Etichetat ca:, , , , , , , ,

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s