Eugenia de la Mega, de studiat la scoala!

articol de Marian Costache

Eu, Duminica seara in Mega Image, catre don’soara de la casa, intinzand mana dupa un pachet cu biscuiti, de pe tejghea:

– Vad ca faceti si Eugenii, mai nou?!

 – Ah, nu, astea-s in magazin cel putin de cand m-am angajat eu … din Septembrie. Pana acum erau doar la raft.

 – Faceti de toate, deci…

 – Pai, da!”

Ma rog, Eugenia de Mega – destul de buna de altfel – nu se numeste asa, ci “Biscuiti cu crema de cacao”. Hm, foarte inspirat as zice… in situatia in care copiaza aproape identic biscuitii cu crema care “mi-au leganat copilaria”, ca sa ma inspir si eu din clasici. Am oftat, am platit si-am iesit din magazin.

eugenia 4

Bine acum e clar ca lumina zilei si e un model care se va tot repeta. Retailul modern are pe mana tot: bonuri de casa, cifre de vanzare, cifre de achizitie si mai inainte de toate CASH. Poate sa comande astfel repede si la orice ora chestiile care merg si sa le puna sub umbrela marcilor lor private, despre care multi experti in comunicare spun ca nu sunt branduri ci de fapt doar niste etichete, care beneficiaza prin simpatie de avantajele brandului mare umbrela, din retail.

Acum nu-mi dau seama daca ma numar printre acei putini nostalgici carora le pare rau cand vad cum branduri romanesti se duc pe apa Sambetei pentru ca n-au comunicat mai nimic, atunci cand chiar puteau s-o faca. Cred insa ca Eugenia e un exemplu de studiat in scolile de comunicare, la capitolul “ASA NU!”.

eugenia

eugenia 3

#capitalemotional

Daca vreti sa vedeti cat de mult capital are un brand ca Eugenia in mintea si-n sufletul unora de varsta mea, va sugerez sa vizionati testul in orb facut in direct, cu Razvan Matasel si Monica Magureanu, cu ocazia aniversarii a 7 ani de WeInvent. Razvan a tras atunci Eugenia si chiar daca astazi e expert in comunicare, pentru testul in orb asta n-a contat foarte mult. Si el a fost candva scolar de clasa a 4-a si-n amintirile lui a fost prezenta Eugenia:

(vezi min. 41)

Asa poate o sa-ntelegem cu totii ce-au pierdut si ce pierd in continuare branduri ca Eugenia, peste care astazi retailul modern marsaluieste in forta. Ce capital, ce capital emotional pana la urma, si totusi, ce risipa…

eugenia 2