Roger Hatchuel – competitia pentru juniorii care aspira la Cannes Lions

articol de Ruxandra Besciu

Agentiile si clientii care au juniori in departamentele de creatie, marketing, brand building sau PR sunt incurajati sa-i trimita la competitia nationala pentru Roger Hatchuel Academy, ce are loc la Cannes, in fiecare iunie. Competitia locala e organizata de peste 14 ani de The Alternative School, iar fostii studenti care au avut acces la academie demponstreaza, implicit, prin evolutia lor, ca experienta a fost o catapulta pentru cariera.

Cover-Fb-Roger-2018

Roger Hatchuel Academy este un prestigios accelerator de cariera pentru tinerii cu varste intre 18 si 23 de ani. Un numar de aproximativ 30 de studenti de nationalitati diferite se reunesc  la Cannes Lions, dupa ce, in prealabil, au castigat competitiile locale din tarile de origine. Pe toata durata Cannes Lions, cel mai prestigios festival de gandire creativa la nivel global, ei au sansa sa se intalneasca cu creativi, comunicatori si clienti care deseneaza trendurile in creativitatea globala, sa le puna intrebari si sa rezolve impecabil briefuri la workshopurile adhoc, pe care acestia le pot genera in intalnirile cu cei admisi in academie.

Pentru a reusi calificarea la Cannes, competitorii romani vor trebui sa posteze pe profilul personal de facebook rezolvarea briefului de concurs si sa trimita link-ul pentru evaluarea solutiei la win@canneslions.ro pana la data de 24 aprilie. Castigatorul va fi anuntat la finele lunii aprilie in social media si in presa.

Cine evalueaza ?

Primul rand de evaluari va fi realizat de veterani ai The Alternative School care s-au calificat pentru Roger Hatchuel de-a lungul anilor si care au astazi cariere remarcabile.

Din juriul 2018 fac parte Anca Ifrim – art director, Heist Industries si trainer in limbaje vizuale la The Alternative School, Ioana Halunga, UX consultant pentru clienti din Elvetia, Singapore, Franta si Middle East, Mara Cristina – Brand manager, MiniPrix si antrenor de gandire creativa la Lauder School.

Cei 4 finalisti desemnati de jurati vor intra in runda finala de evaluare – interviu cu Teodora Migdalovici, fondatorul The Alternative School si ambasador Cannes Lions in Romania. Castigatorul va reprezenta Romania la Roger Hatchuel Academy, avand, de asemenea, acces la toata experienta de studiu oferita de Cannes Lions.

Care e tema de concurs ?

Brieful competitiei consta in realizarea unei propuneri de campanie pentru schimbarea perceptiei despre reputatia romancelor in media internationala, incepand cu industriile creative.

Livrabile: definirea problemei: insight – 100 de cuvinte, explicarea strategiei – 300 cuvinte, modul si algoritmii folositi pentru a creste vizibilitatea proiectului in spatiul digital – 300 de cuvinte, rezultatul asteptat – 100 cuvinte.

Dincolo de rezolvarea in scris, propunerea trebuie sa contina 3 solutii vizuale (un cover de facebook si alte doua solutii, la alegere, pentru declinari in mediile pe care competitorii le considera adecvate pentru strategia lor)

Optional / nice to have: declinati ideile folosind tehnologii care nu existau sau erau in faza incipienta in urma cu 5 ani.

Ce zic fostii studenti despre experienta Roger Hatchuel ?

Anca Ifrim: “Daca Roger Hatchuel Academy e primul tau contact cu industria, e ca si cum primesti lectii de la Regina despre cum se conduce un regat. Intalnesti direct acel 1% aspirational care te ajuta sa-ti setezi standarde si repere. Si nu ma refer doar la profesori. Numele colegilor tai de acolo le vei auzi mai repede si mai des decat crezi, down the line – dovada ca functioneaza”.

Mara Cristina: “Roger Hatchuel e ca un jump-start al carierei, un inceput care te propulseaza sus de tot ca mentalitate, perspectiva si oportunitati. Oamenii de acolo pot sa devina personaje importante in povestea ta pe termen lung. E ceva fabulos, greu de explicat in cuvinte, de-asta e importanta experienta directa.”

Ioana Halunga: “ Academia iti ofera noi perspective si-o multime de oportunitati. E structurata cu totul altfel decat cursurile plictisitoare de la universitatile romanesti. Aici afli ultimele trenduri cunosti si oameni misto. E un shortcut in cariera ca la snakes and ladders”.

Tudor Constantin Neagu: “Cum a fost experiența mea de la Roger Hatchuel? Amazing. Am avut oportunitatea de a discuta cu persoane de top din industria creativă (și nu doar să îi privești pe scenă), să obțin un feedback care să mă ajute cu privire la cariera pe care doresc să o urmez și să văd lucrurile mai diferit.

Și partea cea mai bună? Super colegi, cu care vei ține legătura mult timp după ce școala se va fi terminat, tutori care te vor ajuta cu sfaturi la orice oră și o experiență care îți va confirma că locul tău e în industria creativă.

Ce e bine sa stiti, inainte de a va apuca de treaba:

*Competitia e individuala.

*Varsta participantilor – 18-23 de ani

*Fosti studenti la The Alternative School care s-au calificat pentru editiile anterioare ale Cannes Lions nu mai pot participa la selectia din 2018, pentru a da sanse si altor generatii sa experimenteze festivalul.

*The Alternative School va acoperi costurile associate competitiei, prezentei la Cannes si biletului de avion, restul cheltuielilor de transport si masa vor fi responsabilitatea studentului.

Pentru intrebari: win@canneslions.ro