Bucurestiul are un nou Regulament de Publicitate,

articol de Marian Costache

De ieri, Joi 23 August 2018, Bucurestiul are un nou Regulament de Publicitate Exterioara. Cu toate ca votul asupra acestui regulament era asteptat de foarte multa vreme, el s-a produs in sedinta Consiliului General de ieri, iar din informatiile noastre aceasta s-a intamplat fara sa fie admis vreunul din amendamentele asupra documentului.

Pana in acest moment nu exista vreun punct de vedere oficial din partea autoritatilor, a industriei de publicitate sau a vreunei organizatii profesionale, dar probabil ca aceste pozitii urmeaza sa apara, deoarece noul regulament schimba complet regulile jocului, in ceea ce priveste publicitatea stradala, in Bucuresti.

Din informatiile pe care le detinem se pare ca, in forma votata, in regulament apar 94 de zone de publicitate restransa, situate in perimetrul zonelor protejate, printre care mentionam: strada traditionala comerciala Calea Mosilor, strada traditionala Calea Grivitei, strada traditionala comerciala Calea Calarasilor, Bd. Bratianu (zona cuprinsa intre Piata Unirii si Piața Universitatii), Bd. Magheru (zona cuprinsa intre Piata Romana si Piata Universitatii), Bd. Carol I, Bd. Elisabeta – Kogalniceanu, Bd. Ferdinand, Bd. Regina Maria, Calea Dorobanti, Bd. Lascar Catargiu, Bd. Dacia, Bd. Aviatorilor, Bd. Kiseleff, Calea Victoriei, strada C.A. Rosetti – Maria Rosetti – Popa Petre, strada Vasile Lascar, strada Traian, strada Batistei, strada Jean Louis Calderon – Polona, strada Stirbei Voda, zona Stavropoleos, zona Amzei, zona Vasile Conta, zona Sf. Stefan, zona Icoanei, zona Silvestru.

Prin acest regulament sunt stabilite si cateva principii si conditii generale privind autorizarea și amplasarea mijloacelor de publicitate. Se interzice amplasarea mijloacelor de publicitate pe cladirile in stare de deteriorare si incadrate in clasa I de risc seismic, pe elementele de imprejmuire a cimitirelor, parcurilor și gradinilor publice. Totodata regulamentul mai prevede ca se interzice amplasarea oricaror forme si mijloace de publicitate, cu exceptia firmelor si a mobilierului urban, atat pe domeniul public sau privat al municipiului București cat și pe proprietatea privata a persoanelor fizice sau juridice pe urmatoarele artere/ zone: Bd. Lascar Catargiu, Bd. Aviatorilor, P-ta Charles de Gaulle, Bd. Maresal Constantin Prezan, P-ta Arcul de Triumf, Sos. Pavel Kiseleff. Exista totusi si o exceptie, in privinta reclamelor publicitare avand ca scop promovarea actiunilor municipale sau de interes national.

Asa cum era de asteptat, exista voci din opozitie care critica regulamentul  si acuza municipalitatea  de amatorism si de tratament preferential pentru Compania Municipala de Publicitate si Afisaj. Reprezentantii USR, de exemplu, spun ca prin aceasta miscare s-ar favoriza exact aceasta companie nou infiintata.

Dupa cum spuneam, pana la ora la care publicam acest articol nu am vazut pozitii oficiale, fata de aceasta noua reasezare a regulilor pietii de publicitate exterioara. Probabil ca perioada vacantelor e de vina pentru incetineala in reactii. Dar cum o fi sa pleci in vacanta, ca proprietar de firma de outdoor, iar cand te intorci sa-ti dai seama ca jumatate din business nu-l mai ai, ca trebuie sa dai jos panourile?! Asa ceva cred ca numai in Romania se poate intampla!

1 răspuns »