Baga banu’, sa dispara huliganu’

articol de Marian Costache

In Norvegia, JC Decaux si Centrul de Lupta Impotriva Rasismului au avut o campanie de toata isprava, pentru strangerea de fonduri. Au implicat pentru asta ecrane stradale, dotate cu sisteme de AR (Augmented Reality), ca de altfel si cu dispozitive de plata contactless.

Ce-a iesit, vedeti mai jos. Ideea a fost izbitor de simpla, niste huligani rasisti, plasati in decorul strazii cu ajutorul realitatii augmentate, erau indepartati de pe ecran dupa plata cu cardul a unei sume, care mergea direct in contul Centrului de Lupta Impotriva Rasismului. Simplu, nu-i asa?

Acum o sa spuneti :”pai si daca-i atat de simplu, noi de ce nu avem d-astea?”

Daca va referiti la JC Decaux, ei bine, sa stiti ca am avut o incercare, iar aceasta s-a numit pentru o vreme Affichage. Apropo, Romania este poate singura tara din Europa, care nu are player-i multinationali in OOH. Nu mai are.

Asta ca sa va dati seama cam ce e pe la noi, pe zona asta. Regulamente, legi, planuri de sistematizare a retelelor de publicitate exterioara, toate s-au pornit cu surle si trambite, ca sa se faca praf doua-trei luni mai tarziu.

In fine, revenind, pentru ca la Bucuresti sunt destul de intortocheate anumite cai, e posibil sa nu-l vedem prea curand pe Decaux. Cu toate astea nu e chiar atat de greu sa avem si noi niste display-uri din acestea, cu realitate augmentata, care sa poata sa ne ia banii de pe card, in clipa in care vom vrea sa dispara chestii sau moace de pe ecran.

Apropo, voi ce-ati vrea sa dispara din jurul vostru, atat de mult incat v-ati trage cardul pentru asta?