articol de Dr. Like
Daca as avea un brand care ar trebui sa vanda non stop ceva si nu as vrea sa arunc multi bani pe media, stiti ce as face? As inventa stiri despre mine. Virale, can-canuri, bune, rele, ceva sa se duca buhul, sa rasune numele, iar oamenii sa ramana in cap cu alea 4 sau cate litere alcatuiesc constructia asta imaginara, numita brand sau idol de aur, cum vreti sa-i spuneti. Deci, in numele brandului asta as face. As angaja un nebun, poate chiar Banksy, as plati pe cel cu “priveste cerul” sa-mi vandalizeze showroom-ul, as plati niste influenceri sa se afle fix in momentul ala la shopping pe Insta la mine in curte si as da drumul la campanie Luni pe la ora 11.30.
Dar asta nu se poate face din pacate, asa ca avem de-a face doar cu intamplari reale, raportat indiferent si fara niciun ban, doar din dragoste de share, de mii de site-uri si pagini online, ca asa e algoritmul. Asa ca, neputand deci face asta, o cioaca de anvergura asta, am ales sa-mi pastrez banii la ciorap si sa-i investesc intr-o comunicare gandita, poate ceva decoratiuni noi in magazin. In rest, ii las pe fraieri sa-mi duca numele mai departe, in timp ce eu numar like-uri si share-uri. Iar in caz ca va super umple thread-ul zilnic o stire despre un nebun care a inchis sute de oameni intr-un magazin Ikea, doar din sageti, luati-o si voi cum vreti, doar de aceea e pus marketingul acolo. Si totusi ce ingeniozitate, sa nu faci nimic si sa ai lunar cate o campanie la tine in magazin facuta de oameni care pur si simplu vor sa se distreze. Presimt ca urmatoarea stire va fi cu un nebun care a zburat o drona prin magazin, iar politia i-a confiscat camera si imaginile sunt WOW, virale. Ia sa vedem, se gaseste cineva atat de ambitios sa o faca, pentru ca oameni care sa o citeasca ar fi cu miile.
In alta ordine de idei, cred ca am intrat un pic in epoca fakenews-urilor de awareness si PR sau poate eram intrati de mult, dar acum devine mai clar. Hai sa vedem ce ne rezerva urmatoarea stire de scandal publicitar pe net. Cat la suta va fi galceava pe bune si cat tras de par si defaimare in public, denumita generic “prank” cu banii virati inainte. Pana atunci, mana pe scroll si rest in PC.
Categorii:Campanii, Neconventional, News, Online, Opinii, Uncategorized
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.