articol de Marian Costache
Walmart a dezvaluit saptamana trecuta varianta sa de “magazin al viitorului”, ce testeaza camere comandate de inteligenta artificiala si display-uri interactive. Magazinul deschis in Levittown N.Y. este inca in faza de concept si este denumit, mai mult sau mai putin inspirat, IRL – Intelligent Retail Lab. Magazinul este deschis cumparatorilor si reprezinta unul dintre cele mai aglomerate magazine de proximitate Walmart, continand mai mult de 30.000 de produse. In aceste conditii se pare ca tehnologia va putea fi testata pe bune, in lumea reala.
Oarecum asemanator cu Amazon GO magazinul are o serie de camere montate in tavan dar in acest caz nu discutam de un magazin mic si aproape fara personal, pentru ca Walmart IRL are o suprafata de peste 4500 metri patrati si mai bine de 100 de angajati.
Mai mult decat decat atat, in cazul Walmart IRL camerele comandate de inteligenta artificiala nu sunt folosite ca sa determine ce produse sunt cumparate, pentru a le factura automat, ci pentru a supraveghea alimentarea rafturilor sau pentru rearanjarea si realimentarea categoriilor fresh. In formula actuala magazinul are case traditionale. Se asteapta ca inteligenta artificiala sa ajute la programarea aprovizionarilor si astfel consumatorii vor sti sigur ca produsele sunt mereu proaspete si in stoc.
Walmart spune ca din punct de vedere tehnic problema nu e simpla. Asta inseamna ca sistemul automat va trebui sa poata detecta produse pe raft, recunoscand exact produsele pe care le vede, sa poata face inclusiv diferenta intre un kilogram de carne si doua kilograme si nu in ultimul rand sa poata sa compare cantitatile de pe rafturi si sa poata calcula vanzarile.
Volumul de date generat de un astfel de magazin este de aproximativ 1,6TB pe secunda, ceea ce face ca un data center de mari dimensiuni sa fie absolut necesar in vecinatate. Poate suna un pic intimidant, camere cu inteligenta artificiala si servere gigant, insa Walmart spune ca datele vor fi pastrate doar pentru o saptamana.
In magazin exista o receptie si niste infochioscuri, de unde cumparatorii pot afla mai multe despre tehnologia folosita. Un perete interactiv incurajeaza publicul sa se distreze cu inteligenta artificiala, proband pe de-o parte ca sistemul poate aprecia corect pozitia corpului, iar pe de alta parte ca lucrurile nu sunt deloc infricosatoare. IRL este un mgazin care face pana la urma si educatie, iar din aceasta perspectiva e clar ca marcheaza o noua epoca.
“Tehnologia ne permite sa intelegem mai multe despre business-ul nostru, in timp real”, spune Mike Hanrahan, CEO Walmart IRL. “Cand combini toate informatiile pe care le inmagazinam in IRL, cu experienta de peste 50 de ani a retelei Walmart, poti crea experiente puternice cu adevarat, care imbunatatesc vietile atat ale consumatorilor, cat si ale celor care deservesc magazinul”, a mai declarat dl. Hanrahan.
Se pare ca la Walmart exista un interes mai mare pentru a folosi inteligenta artificiala in scopuri mult mai practice, pentru ca in loc sa se concentreze pe solutii de facturare/incasare automata, la fel ca la Amazon GO am putea spune, ei vor sa faca un sistem inteligent care sa se asigure ca sunt destule carucioare libere, case care functioneaza si bineteles marfa pe rafturi.
Compania insista ca tehnologia nu va inlocui personalul, ci ca oamenii disponibili vor interactiona astfel mai mult cu clientii. De fapt, nu e prima data cand formuleaza o asemenea declaratie, aceleasi lucruri au fost rostite si cand au introdus mai multi roboti in magazine.
IRL este un concept proiectat de Walmart’s tech incubator Store No 8, care administreaza mai multe companii pentru a testa idei noi in retail. La inceputul acestui an a fost lansat de altfel un startup, care ofera tururi de VR, pentru a imbunatati experienta de cumparare.
Daca ma intrebati pe mine, peste vreo doua generatii cam asta va fi uzanta in shopping, magazine virtuale, care-ti vor oferi in VR cam aceeasi disponibilitate in a colinda printre rafturi, insule si vitrine, la fel ca un magazin fizic. Si cu senzatii tactile si cu miros, o sa ma-ntrebati?! Da, cu toate astea. Despre gust nu sunt sigur dar lucrurile sunt avansate, din punct de vedere tehnic, si pe zona asta.
Categorii:bonjourretail, Multisenzorial, Neconventional, News, Opinii, Uncategorized
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.