Claudia Ochetan este unul dintre afiliații de pe platforma 2Performant, care ia parte la prima competiție de marketing afiliat din România. Ea face afiliere din 2010, după multe încercări în alte domenii și a prins încredere după ce a observat că oamenii cumpără produsele în urma recomandărilor ei. Iar de la asta, lucrurile au luat amploare. Claudia a învățat că munca, perseverența și încurajările sunt motoare ale succesului său.
un interviu de Anca Spiridon, din seria #reinventyourself #reinventyourbusiness
Povestește puțin despre acest domeniu, afilierea. Când l-ai descoperit și cum a început tot acest drum pentru tine?
Am descoperit și am intrat în acest domeniu în noiembrie 2010. Până să ajung la online, am avut multe încercări și am trecut prin multe job-uri – am lucrat în asigurări, sondaje de opinie, am făcut figurație TV, am lucrat într-un call center, într-un coafor, am fost vânzătoare într-un magazin de haine în mall, am trecut printr-o fabrică de îmbrăcăminte și una de încălțăminte, la proiectare, până m-am oprit la online și am înțeles că asta mi se potrivește cel mai bine. Afilierea a venit ca o soluție în 2010 și a rămas principala sursă de monetizare a proiectului meu de acum, Fashion8.ro.
Am descoperit această sursă de venit în momentul în care a venit criza, aveam pe atunci un alt proiect, MuJeR.ro, și a trebuit să găsesc o altă variantă decât o agenție de publicitate pentru a aduce venituri către el. Am crescut MuJeR.ro împreună cu afilierea, apoi în 2015 am lansat Fashion8.ro. A fost greu începutul, pentru că totul era nou și trebuia să învăț, piața nu era atât de dezvoltată cum este azi, iar shopping-ul online nu era varianta preferată și de încredere în țara noastră. Banii câștigați la început nu mă motivau, însă am crezut tot timpul în afiliere și am insistat pentru că eram convinsă ca banii vin ca o recompensă a lucrului bine facut.
Ai studii în domeniu?
Nu. Însă sunt convinsă că nimic nu este întâmplător în viață, iar soarta te va duce unde trebuie să fii. Călătoria este mai importantă decât destinația. Tot ce am facut până la afiliere cred că a contribuit și m-a ajutat. Am terminat Facultatea de Limbi Străine la Universitatea Spiru Haret, apoi la SNSPA Facultatea de Management 1 an.
În afiliere, ce domeniu ți-ai ales și care este canalul pe care îl monetizezi?
Am ales să mă ocup de reviste online pentru femei. Promovez haine, încălțăminte și accesorii pentru femei, în special. Fashion este nișa mea preferată pentru că îmi plac hainele, deși nu cumpăr atât de multe pentru mine. În toți acești ani m-am convins că sunt pe drumul cel bun după ce am văzut că vizitatoarele cumpără produsele recomandate de mine. Pe Fashion8.ro am și alte articole cu noutăți din beauty, deco, evenimente, sănătate.
Ai enumerat multe joburi și varii domenii pe care le-ai avut până să ajungi să activezi ca afiliat în marketingul online. Putem vorbi de o reconversie profesională în cazul tău?
Putem vorbi chiar de găsirea unei profesii. Până la afiliere simțeam că nimic nu mi se potrivește, cred că de aceea am și experimentat multe joburi, iar de cele mai multe ori nu credeam că pot avansa, nu vedeam un viitor pentru mine. Afilierea și crearea de conținut online mi se potrivesc și deja au trecut 10 ani de când sunt tot aici, în acest domeniu. Sunt 10 ani de când lucrez de acasă, așadar munca remote care caracterizează această perioadă de pandemie nu este ceva nou pentru mine. Eram pregătită și antrenată pentru asta.





Ce te atrage la această meserie?
Faptul că nu mă plictisesc, nu este ceva monoton, deși este repetitiv. Mereu am de lucru și descopăr ceva nou. Tot datorită acestei meserii am cunoscut și interacționat cu oameni deosebiți. De exemplu, pe una dintre prietenele mele, Ivona, am cunoscut-o acum vreo 7 ani la una dintre întâlnirile 2Performant. Pentru mine afilierea a devenit singurul job, zi de zi mă ocup de proiectele mele online. Și chiar dacă nu ai un șef, asta nu înseamnă că lucrezi mai puțin sau nu ai responsabilități. Se poate trăi foarte bine din afiliere, doar că nu ar trebui să vindem iluzii și să aibă cineva impresia că se întâmplă totul pe loc, iar sumele importante apar instant. Nu, fără muncă, fără efort și învățare permanentă nu reușești să faci performanță.
Afilierea este un domeniu în care recompensele vin în funcție de performanță. Cu alte cuvinte, un afiliat este plătit în funcție de vânzările pe care le aduce unui magazin sau brand pe care îl promovează. Ce calități crezi tu că trebuie să aibă cineva care se apucă de meseria asta?
Să fie perseverent. Dacă muncești, rezultatele apar negreșit. Pe mine, faptul că am fost încurajată m-a ajutat să am încredere în forțele mele și să ajung la rezultate frumoase. Trebuie să fii dispus să înveți prin muncă și testare continuă. Eu am învățat participând la întâlnirile organizate de 2Performant, din video-uri sau tutoriale pe YouTube, am citit articole, am schimbat păreri cu oameni din domeniu, am rămas la curent cu tot ce este nou. Începutul poate părea greu, treci prin perioade mai bune și perioade mai puțin bune. Trăgând linie, aș spune că munca, perseverența și încurajările m-au făcut să reușesc într-un domeniu care îmi place atât de mult.
Care e momentul de care ești cea mai mândră din activitatea de afiliat? Care a fost cel mai mare comision al tău?
Am fost tare mândră când mi-au zis câțiva advertiseri că sunt pe locul 1 în campaniile lor, am fost tare mândră când am fost pe locul 2 în Fashion Affiliate Challenge, locul 3 în Summer Affiliate Challenge, dar și în alte momente ale activității ca afiliat. Cel mai mare comision, a fost de 410 lei. Nu am mizat pe comisioane mari, ci m-am gândit că e mai profitabil să înregistrez mai multe comisioane, chiar dacă mai mici.




Ești unul dintre afiliații care au intrat în competiția Liga Națională de Marketing, prima competiție de marketing pe echipe din România lansată de 2Performant, liderul pieței de afiliere de la noi din țară. De ce te-ai înscris și ce calități crezi că trebuie să aibă o echipă pentru a câștiga această competiție?
Îmi plac competițiile, mă motivează. De asemenea, îmi place să fiu parte a unor evenimente de care ne vom aminti peste ani. Cred că foarte importante sunt comunicarea între participanți și implicarea. Noi, afiliații, nu suntem obișnuiți să lucrăm în echipă. Ne cunoaștem între noi, dar nu colaborăm atât de strâns. Iar Liga Națională de Marketing este ocazia perfectă să dăm mai multă valoare acestei laturi colaborative a marketingului afiliat. Eu fac parte din echipa Fashion Days, din categoria Fashion. Și sper să avem cele mai bune rezultate!
Ce sfat ai pentru cineva care dorește să își suplimenteze veniturile lunare sau, poate, se află în căutarea unui nou job? Poate fi afilierea o soluție, mai ales în acest context general al economiei colaborative și al flexibilizării procesului muncii?
În momente de criză oamenii se schimbă, își schimbă domeniul de activitate și e posibil să fie mai motivați să reușească. Cel mai bine este să vezi oportunitățile în astfel de momente și să fii deschis. Eu am început afilierea în criza din 2009. Iar anul 2020 este, din nou, un moment de cotitură pentru noi toți. Dacă vrei să faci afiliere, pornește de la ceva ce știi să faci, începe cu un blog, un site, o pagină de Facebook, o investiție minimă și dă-ți timp să înveți, să acumulezi experiență. Poți arde pașii citind și urmărind ce s-a întâmplat până acum în acest domeniu. Afilierea îți poate completa veniturile sau îți poate deveni sursa principală de venit, alegerea e a fiecăruia.
Categorii:#reinventyourself #reinventyourbusiness, Agentii, Antreprenori, Campanii, E-commerce, Interviu, News, Opinii
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.