TikTok for Business s-a lansat in Romania, pentru a sustine brandurile, specialistii in publicitate si IMM-urile in eforturile lor de a-si dezvolta prezenta pe TikTok si pentru a-si creste nivelul de awareness in tara. TikTok for Business isi propune sa vina cu solutii pentru specialistii in marketing, prin care acestia pot conecta brandurile cu comunitatea creativa de pe TikTok, oferindu-le astfel posibilitatea de a evolua.
Am purtat un dialog extins cu Sylwia Chada, General Manager TikTok CE, si am aflat mai multe despre planurile pentru Romania, precum si despre industria de marcomm din Polonia, evolutia ei in timp, cariera Sylwiei si multe alte aspecte aspecte inedite.
un interviu de Romanita Oprea

Cum ati facut trecerea de la chimie la marcomm & business?
Alegerea de a studia incepand de la varsta de 17 ani nu e una usoara si nu ar trebui sa ne defineasca viata de adulti. Am ales chimia urmand aspiratiile si visurile pe care le-am avut ca adolescenta. Cu timpul, mi-a fost din ce in ce mai clar ca nu eram fericita in domeniul ales si am inceput sa caut acel ceva care sa ma ajute sa-mi indeplinesc telurile. Asa am ajuns sa studiez Management si Marketing.
Cum era industria de media planning & buying in Polonia cand ati inceput in 1998?
Peisajul media era dominat in mare parte de TV – peste 80% din bugete erau alocate in aceasta directie. Iar in anii 2000, si radioul avea o prezenta destul de puternica in Polonia. In schimb, pentru domeniile auto sau beauty, nu era nimic mai important decat presa scrisa – in special revistele. Digitalul nu exista in mixul de media pentru clienti.
Care ati spune ca sunt principalele diferente fata de astazi, in afara de inflorirea digitalului si a retelelor de social media?
Advertisingul incepea sa infloreasca in perioada respectiva, iar noi invatam prin propriile experiente, pe parcurs, dar ne facea placere si asta a pornit intreaga industrie. Din pacate, nu existau studii disponibile, nu aveam date exacte iar concluziile erau bazate pe informatiile de la client si performanta campaniilor, cum ar fi punctele brute de evaluare si reach-ul, iar campaniile in sine erau stabilite la telefon, prin umplerea locurilor goale in Excel.
Cum a inceput pentru dvs pasiunea pentru digital?
Lumea marketingului digital se misca cu o viteza uriasa, cu noi update-uri si schimbari care se intampla zilnic. Acest lucru te obliga la invatare si curiozitate continua. Este un mix intre dorinta creativa de a incerca noi concepte si impulsul analitic pentru a vedea daca acestea functioneaza. Ce este uimitor legat de marketingul digital este faptul ca ne ofera mijloacele de a le face pe amandoua. O curiozitate innascuta ajuta la identificarea oportunitatilor, la rezolvarea problemelor si la abordarea riscurilor cu o mai mare doza de confort. Si poti intalni atat de multi oameni interesanti, din intreaga lume, fara ca macar sa-ti parasesti locuinta.
Care sunt principalele invataminte acumulate la inceput de cariera, de care tineti cont si acum?
Sa stii care sunt valorile si principiile pentru care merita sa lupti. Asta iti ofera claritate. Eu sustin perseverenta, munca bine facuta si nu mi-a placut niciodata sa aleg calea cea mai usoara. Dar, mai important, am invatat sa nu ma opresc niciodata din invatat, pentru ca acest proces iti da curaj. De la inceput am invatat sa am incredere in busola mea interioara si sa accept esecul ca pe o modalitate de crestere. Si sa iubesc ceea ce fac, intotdeauna.
Cum ati caracteriza industria de marcomm poloneza acum?
De cativa ani, piata media poloneza a cunoscut o transformare fara precedent. Ca urmare a dezvoltarii dinamice a tehnologiei, obiceiurile consumatorilor se schimba si ele, an de an. Asistam la extinderea serviciilor VOD, la proliferarea multi-screeningului, iar publiculasteapta continut diferit, diversificat, pe mai multe platforme. Pandemia a accelerat schimbarea comportamentului consumatorilor din intreaga lume, deci si in Polonia. Cea mai importanta a devenit capacitatea de a adapta comunicarea la situatia actuala si prin autenticitate sa construiesti o baza solida de engagement cu consumatorii, inclusiv componente de responsabilitate sociala.
Anul trecut, in Polonia au aparut peste 11.000 de magazine online. Internetul si televiziunea raman canalele cele mai importante, in special in timpul unor epidemii.
Cat de mult a contat experienta Httpool acumulata in noul rol de General Manager TikTok CE?
Datorez foarte mult Httpool, nu doar in afaceri. Toate experientele pe care le-am avut de-a lungul celor aproape 4 ani in care am fost Managing Director acolo mi-au permis sa-mi extind cunostintele, sa cunosc multi oameni interesanti si sa stabilesc relatii stranse cu acestia. Httpool Polska a fost partener al TikTok inca din prima zi de lansare.
Care credeti ca sunt ingredientele cheie care aduc succes retelei TikTok?
Din momentul in care deschizi aplicatia, TikTok te intampina cu sunetul activat, atragandu-ti atentia asupra continutului pe care il urmaresti. Videoclipurile scurte ale creatorilor de continut care isi exerseaza creativitatea sau isi impartasesc cunostintele pe platforma au fost avantajele principalele care au atras atat de multi oameni. Suntem bucurosi sa spunem ca unul dintre punctele forte ale TikTok este autenticitatea sa, pe care o vedem ca fiind cruciala pentru aceasta noua generatie de audiente.
Platforma noastra a devenit un canal unic pentru creatori de continut, branduri si utilizatori obisnuiti, deoarece afiseaza continut pe ecran complet, asigurandu-se ca nimic nu distrage atentia audientei in acel moment. In general, oamenii cauta modalitati distractive de a-si petrece timpul pe retelele de socializare, iar TikTok a devenit in scurt timp principala destinatie pentru platformele video mobile de forma scurta. De fapt, suntem foarte fericiti pentru ca TikTok a fost clasat in BrandZ Top 100 Cele mai valoroase marci globale 2020, in top 10, in categoria divertisment, ceea ce demonstreaza ca utilizatorii nostri sunt inca activi si in cautare de distractie pe platforma.
Ce isi propune TikTok for Business sa ofere mai mult decat standardul TikTok?
Pe TikTok, brandurile isi pot arata latura autentica si creativa, intr-un mediu nativ, si isi pot dezvolta in continuare o relatie puternica cu publicul lor.
TikTok For Business le ofera companiilor posibilitatea de a-si prezenta brandurile intr-un mod creativ, largind cercul potentialilor clienti care fac parte din comunitatea TikTok. Este un loc sigur pentru a crea continut unic si valoros pentru orice industrie.
Oferim companiilor solutii de publicitate creative si eficiente, disponibile pe platforma cu cea mai rapida crestere, iar agentiile de advertising care doresc sa ajunga la anumite segmente de public vor beneficia atat de atingerea unor noi categorii de public, cat si de conectarea la un alt nivel cu clientii lor fideli, deja existenti. Echipa noastra locala de specialisti cu experienta in business si advertising va fi alaturi de ei la fiecare pas.
Care este principalul dvs target in 2021-2022 pentru Romania?
Suntem dornici sa ne consolidam prezenta pe pietele CEE. A fost un an foarte incarcat pentru noi in aceasta parte a Europei, mai ales ca in ianuarie, TikTok a deschis biroul din Polonia, care este centrul nostru de afaceri pentru toate pietele cheie din Europa Centrala, inclusiv Romania, Ungaria si Republica Ceha. Tocmai am lansat TikTok for Business in Romania si dezvoltam continuu colaborari cu partenerii nostri de afaceri din CEE, in cadrul programului educational global numit Academia TikTok. In cadrul Academiei, vom invita agentii de marketing selectate sa participe la sesiuni de instruire online, unde vor beneficia de cunostinte aprofundate si de sfaturi cheie despre platforma. In plus, anul acesta, dupa lansarea parteneriatului nostru cu platforma globala de comert electronic – Shopify – in Polonia, dorim sa dezvoltam acest parteneriat pe celelalte piete din Europa Centrala si de Est.
Cat de important este aspectul educativ?
Suntem dedicati sa oferim cat mai mult continut educational posibil utilizatorilor nostri de pe platforma, iar creatorii transforma acest lucru intr-o tendinta, cu siguranta. Puteti vedea in meniul principal al aplicatiei ca hashtag-ul #invatapetiktok aduna unele dintre cele mai multe vizualizari pentru videoclipurile din aceasta categorie.
Vrem sa subliniem ca una dintre principalele noastre prioritati este siguranta comunitatii si sprijinirea tinerilor sa isi creeze propria identitate online. Pentru ca toate aceste lucruri sa fie posibile, TikTok a facut schimbari semnificative – la mijlocul lunii decembrie a anului trecut am lansat noi instrumente de pairing pentru familii, care permit parintilor sa stabileasca limite in ceea ce priveste experienta pe TikTok a copiilor lor. Mai mult decat atat, am facut modificari suplimentare la confidentialitatea conturilor utilizatorilor cu varste cuprinse intre 13-15 ani, care sunt setate ca private in mod prestabilit, incepand cu jumatatea lunii ianuarie.
Ce rol are creativitatea in job-ul dvs zilnic?
Creativitatea sta la baza vietii mele de zi cu zi – de la „inghesuit” 12 ore de intalniri intr-o zi de lucru de opt ore, pana la gasirea de solutii rapide si practice pentru provocarile clientilor nostri. Totul, in timp ce caut sa pastrez un echilibru intre munca si viata de familie.
Cum se potrivesc crossfit-ul cu digitalul, in viata dvs?
Crossfit, si nu numai. Deoarece fiecare sport ne cere sa fim disciplinati, dedicati si sa ne depasim limitele in fiecare zi. Atat in sport, cat si in digital, oprirea inseamna stagnare si apoi esec. De asemenea, sportul mentine creierul intr-o forma buna, iar acest lucru este esential pentru a fi eficient in afaceri, in special intr-o lume digitala atat de rapida.
Cat de mult a contat practicarea sportului in pandemie, pt dvs?
O pasiune ca aceasta iti permite sa te concentrezi asupra lucrurilor bune si sa te desprinzi, pe cat posibil, de griji si de problemele cotidiene. Mentinerea unei rutine zilnice si antrenamentele sportive mi-au permis sa fac fata anxietatii si emotiilor care au aparut, mai ales initial, si au lasat o umbra de normalitate si speranta in timpul schimbarilor rapide si drastice pe care le-a adus pandemia.
Cat si cum va gasiti timp sa combinati pozitia importanta detinuta la TikTok cu cea de coach de crossfit?
Totul tine de disciplina. Nu va asteptati ca veti gasi motivatia in fiecare zi si ca veti face toate lucrurile sa se intample. „Nu contati doar pe motivatie. Contati pe disciplina”, a spus Jocko Willink si este atat de adevarat! Nu-ti poti lasa mintea sa te controleze. Insa cel mai mult te ajuta sa iti controlezi mintea si, mai apoi, vei stii cum sa realizezi ceea ce iti doresti.
Ce alte hobby-uri aveti?
Imi place sa gatesc si sa ma bucur de mancare alaturi de cei dragi. Cred ca mancarea este o arma secreta pentru a ridica starea de spirit, pentru a cunoaste mai bine pe cineva sau doar pentru a-ti arata dragostea.
Daca vrei cu adevarat sa-ti faci un prieten, mergi la casa cuiva si serveste masa impreuna cu el … oamenii care iti dau mancare iti dau, de fapt, inima lor. Si cand mananci o mancare buna, du-te si citeste o carte buna. In fiecare zi, invata ceva nou!
Cum v-ati autocaracteriza?
As spune despre mine ca sunt un om bun, care munceste din greu si care ramane umil. Sunt o persoana care zambeste adesea, un om loial, cinstit. O persoana care calatoreste atunci cand este posibil, care nu inceteaza niciodata sa invete ceva nou, o persoana mereu iubitoare. Despre mine, intr-un hashtag, as spune #nevergiveup/ #nurenuntaniciodata.
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.