Hai, noroc, razboi si pace!

articol de Marian Costache

Ce mai face lumea marketingului si publicitatii in vreme de razboi? Ce stie ea mai bine, marketing de razboi.

Uite, asa, dupa cateva pahare baute probabil in team building, compania elvetiana Drink For Peace a decis sa sprijine Ucraina, care lupta impotriva invadatorilor rusi. Producatorul a lansat o vodca numita in cinstea presedintelui Volodimir Zelenski, fix cu numele asta. Nu stim cum o fi procedat cu partea de copyright, dar sa zicem ca in timp de razboi totul e permis. 

Banii castigati vor fi trimisi ucrainenilor, se mai arata in stirea oficiala. Brandul va folosi 100% din veniturile din vanzarea de votca pentru a sprijini ucrainenii care au nevoie de ajutor financiar si pentru a repune tara pe picioare, iar 5 lire englezesti din fiecare sticla vanduta va merge catre ONG-uri din Ucraina.

Producatorul a lansat si campania #DrinkForPeace, care vizeaza strangerea de fonduri pentru restabilirea Ucrainei si intarirea pacii. Intre timp insa, nimeni nu mai vorbeste de pace, s-a trecut mai degraba la care pe care. Ucrainenii care locuiesc in zona de razboi pot folosi platforma pentru a spune unde exact este nevoie de ajutor.

In acelasi timp, in Bucuresti o alta companie se alatura demersului de sprijin fata de Ucraina, insa cu un mesaj mult mai apasat si fara sa aminteasca ceva de donatii, e vorba de Purcari: Russia, stop the war. Producatorul de vin din Republica Moldova are si motive de a fi un pic mai direct, mai ales dupa tot felul de embargouri impuse de-a lungul vremii de Moscova produselor viticole de peste Prut.

Raman doua solutii de a ajunge la pace, in cazul asta, ori ne apucam toti de baut votca neutra elvetiana, ori trecem molcom pe vin moldovenesc.