Simina Zidaru (Tribal Worldwide Romania): „Sunt 100% sigura ca vom trai vremuri mai bune daca noi, femeile, vom deveni cei mai mari sustinatori ai nostri”

Bucurestiul este locatia uneia dintre sesiunile juriului executiv cu Simina Zidaru, Managing Director & Creative Director Tribal DDB si Ioana Gorganeanu, Head of Marketing and Communications Mastercard România, Croatia, Israel si Balcani în calitate de ambasadori si presedinti ai juriului Premiilor Gerety în România.

La vremea primului comunicat, Presedintele Juriului pentru Agentii Bucuresti, Simina Zidaru spunea: „Este o recompensa atât de personala sa faci parte dintr-o miscare care nu numai ca pretuieste creativitatea, ci si puterea femeilor. A fi într-un astfel de mediu ma face extrem de recunoscator ca am sansa de a construi un viitor mai bun pentru industrie. Gerety nu este doar un festival, ci si o sansa de a crea ceva diferit, mai bun, mai sanatos pentru lumea de mâine.”

Am vorbit in exclusivitate cu ea si am aflat mai multe despre ce presupune rolul de ambassador al festivalului, cum a ajuns sa detina acest rol, precum si ce reprezinta participarea Romaniei in acest an.

un interviu de Romanita Oprea, din seria #perspective

Simina Zidaru, Managing Director & Creative Director Tribal DDB

Cum a venit propunerea de a fi Ambasadoarea Gerety Awards in Romania? Te asteptai?

Am norocul de a avea o retea internationala de amici/ cunostinte. Inca de cand am castigat un loc in cadrul programului See It Be It – Cannes Lions am intrat in acest circuit si uite-asa, din una in alta, am ajuns in vizorul Gerety. E foarte important sa ai in jurul tau oameni care te recomanda, care iti mentioneaza numele in cercuri din care tu nu faci parte. Si, desigur, pe langa asta, cred ca mai presus de orice, te recomanda work-ul, ce faci la birou, ideile, initativele, lucrurile extra. E un mix si eu sunt foarte bucuroasa ca am avut sansa de a pune umarul la prima editie Gerety in Romania. 

Care au fost primii pasi pe care i-ai facut?

Sunt un mare fan al doamnelor din industria comunicarii din Romania. De fiecare data cand am avut sansa, m-am preocupat sa le fiu un ambasador, de a da mai departe sansa de a fi inconjurata de asa niste exemple. Cred foarte tare in aceasta sustinere reciproca si sunt 100% sigura ca vom trai vremuri mai bune daca noi, femeile, vom deveni cei mai mari sustinatori ai nostri. Si uite-asa imi amintesc cu drag de o campanie pe care am facut-o in urma cu cativa ani pentru un brand romanesc care zicea ca femeile sunt cei mai mari dusmani ai femeilor si ca a venit vremea schimbarii.

Cum ati ales membrii juriului romanesc?

Am recomandat o lista destul de lunga de doamne ce stiu ca ar trebui sa fie parte din aceasta initiativa. Dupa aceea, reprezentata Gerety s-a ocupat de filtrare si de selectia finala. Stiu insa cu certitudine ca majoritatea dintre cele propuse, sunt astazi in acest juriu. 

Ce ne mai poti spune inedit despre jurizare si cum se va desfasura in Romania?

Va fi o sesiune live, ce va avea loc la noi la Tribal la birou, in Praga 3. Abia astept!

Ce ti-ai propus din functia de Ambasador?

Eu am o viziune foarte precisa despre cum ar trebui sa fie lucrurile. Cred intr-un network la feminin, in care noi, cele ce in principiu ducem aceleasi batalii, sa ne devenim cei mai aprigi sustinatori. Am avut norocul datorit unor initative internationale si locale (cum ar fi Cannes Lions), sa fac parte dintr-o gasca extraordinara de doamne care m-au ajutat in multe momente cheie. Si sper ca si eu am facut si fac acelasi lucru la randul meu. A fi ambasador pentru mine inseamna a face loc si pentru alte doamne, a construi impreuna, a pune umarul la o industrie mai sanatoasa. 

Putem vorbi si de provocari? Daca da, care sunt acestea?

Pana acum probabil era mentalitatea lui doar “un loc la masa” pentru doamne. Nu stiu, nu am prins acele vremuri. Dar cred ca acele zile tulburi au determinat un anumit gen de abordare a lucrurilor. Astazi, spre binele nostru, lucrurile nu mai stau asa, si sunt convinsa ca va fi din ce in ce mai bine. E loc pentru toata lumea, cum zice cineva drag mie, si e clar ca se face si mai mult loc daca ne ajutam reciproc. 

Ce crezi ca reprezinta aceasta recunoastere pentru Romania si industria locala de marcomm?

Bogota, Chicago, Stockholm, Madrid, Bucuresti, Berlin si Dubai. Acestea sunt orasele la care s-a alaturat Bucurestiul pentru a tine o sesiune a juriului executiv. Eu zic ca e mai mult decat evident faptul ca suntem acolo, pe lista scurta a excelentei in comunicare. Premiile aduse de Romania in ultimii ani, creativii romani apreciati peste tot in lume sunt o alta dovada a acestei performante.

Cat de mult girl power consideri ca este cu adevarat in industria de publicitate din Romania?

Daca ne uitam la cele mai mari agentii de la noi, ponderea de doamne in pozitie cheie domina. Si asta cred ca e radiografia cea mai clara a modului in care stau lucrurile. 

Ce iti mentine pasiunea zilnic?

Oamenii de care sunt inconjurata, fie ca vorbim de colegi sau de clienti si faptul ca impreuna chiar facem niste lucruri despre care imi face placere sa vorbesc dupa program, cu oameni care nu sunt in industrie. Si sa rad.

Ce iti propui pentru 2023 cu agentia?

In linii foarte mari, o crestere santoasa, proiecte cat mai bune, pe toate tipologiile de business pe care le avem, o dezvoltare a departamentului de influenceri si a tool-ului nostru propriu, si o viata buna a noastra, a celor care facem ceea ce este astazi Tribal. 

Ce publicitari din Romania apreciezi si de ce?

M-as apuca de-o lista mult prea lunga si tot as uita pe cineva. Cred ca cel mai mult si mai des ii apreciez pe cei alaturi de care imi duc zilnic calatoria, colegii, sefii, cei cu care ma sfatuiesc. Ce stiu sigur este ca in fiecare agentie din piata este cel putin cineva pe care apreciez sincer si de la care am invatat sau am de invatat ceva. 

Cum arata pentru tine campania ideala?

Exact ca cea pe care o vom lansa saptamana aceasta.