Mirosul Tehnologiei

De curand am citit o stire care m-a facut (pentru a cata oara) sa-mi reconsider pozitia fata de publicitate, si incotro se indreapta ea. De fapt, astfel de informatii imi reamintesc intotdeauna ca trebuie sa am mintea deschisa, sa nu gandesc doar in paradigme care nu primesc refresh decat dupa o „mare conferinta” cu vreun guru din afara.

Stirea la care ma refer spunea ca, in curand, prin telefonul mobil se vor putea trimite si mirosuri. Symrise , partener NTT Doccomo, celebra companie japoneza de telecomunicatii a prezentat un nou sistem care permite „descarcarea de parfumuri” si comandarea de la distanta a unui difuzor de arome prin intermediul unui telefon mobil.Dispozitivul se prezinta sub forma unui mic difuzor de arome, dotat cu 16 compartimente cu parfumuri de baza, care, combinate dupa anumite retete, pot genera mai multe sute de arome. Pentru a difuza parfumul in apartament, utilizatorul este invitat sa descarce pe telefonul mobil o aplicatie specifica, ce ii permite selectarea unor retete dintr-un catalog, crearea de noi arome si transmiterea datelor la acest aparat prin intermediul optiunii infrarosu.

Compania intentioneaza sa propuna furnizorilor de servicii internet sa-si imbogateasca oferta de continuturi online prin acest sistem. Pe viitor va fi posibila descarcarea de muzica sau continut video asociat cu anumite arome. Madonna cu gust de cirese, Fat Boy Slim cu aroma de portocale sau Buddha Bar cu miros de scortisoara.

Pretul aparatului cu receptor infrarosu si USB ar putea sa ajunga la maxim 125 de euro, in timp ce cartusele cu arome, cu valabilitate de o luna, ar putea costa 10 – 12 euro.

Ce ar fi o campanie de spam-uri cu ajutorul acestei tehnologii? O lansare a unui Coco Chanel catre o baza de clienti care lucreaza in acelasi birou, sau sa primesti de la un prieten mai glumet in timpul unei sedinte importante un MMS cu arome de capsuni sau fistic? De mirosurile neplacute prin telefon nici nu mai trebuie sa amintim, deja ma bufneste rasul:)