Digi Café – Mobile 2.0, de pe scaunul de speaker

Digi Cafe, seria de evenimente organizate de F5, regia de Neconventional si Cross Media a Grupului Realitatea-Catavencu, a continuat aseara (Joi 29.10.09) cu o sesiune dedicata Mobile 2.0. O tema secundara interesanta a dezbaterii a fost masurarea efectului campaniilor din mediul mobil.

Discutia a abordat teme care acopereau toata nisa, iar majoritatea replicilor importante le puteti gasi aici.

Pe rand, fiecare dintre vorbitori a subliniat importanta imbunatatirii atitudinii clientilor fata de acest canal, care continua sa creasca la nivel global, chiar in contextul crizei. E mare nevoie nu doar de deschidere in directia utilizarii unei astfel de comunicari ci si in directia cunoasterii avansate a platformelor.

In prezent baza tehnica, indiferent ca e vorba de SMS, Internet Mobil sau Bluetooth, permite dezvoltarea de solutii tehnice complexe. Nu exista insa adesea creatie specializata pentru un astfel de canal, iar de foarte multe ori nu exista nici comenzi clare din partea clientilor.

Un alt subiect interesant dezvoltat pe marginea unei intrebari a unui jurnalist de la Business Standard a fost legat de implicarea marilor operatori de telefonie mobila in dezvoltarea de solutii Mobile. Concluzia care s-a desprins in acest caz a fost ca aceasta nisa de comunicare implica inca cercetare, cu alte cuvinte costuri necontrolate 100%, deoarece discutam inca de o zona de pionierat la nivel global.

In plus, un operator de telefonie mobila va putea dezvolta platforme de comunicare doar pentru segmentul de piata in care opereaza. Deci, nici unui advertiser nu i-ar conveni sa promoveze Mobile doar catre clientii Vodafone sau Orange sau Cosmote.

marian costache 2

Cu toate ca seara a fost monopolizata de teme din zona de Client Service si de Suport Tehnic, am reusit sa strecor ideea originala MVcom pe care am purtat-o in gand pentru aceasta dezbatere. In viitorul apropiat comunicarea de tot felul, prin urmare si cea Mobile va trebui sa tina cont de emotionalul publicului tinta, fie el natural sau indus.

Deoarece exista o multitudine de variante si tehnici (vizuale, olfactive etc) prin care un context emotional poate fi indus si controlat, este recomandat sa nisam astfel suplimentar consumatorul, in spiritul atingerii tintelor de audienta, memorabilitate, etc..

Cat priveste organizarea, F5 a reusit ca intr-o atmosfera relaxata, decenta, sa adune un public interesat, confirmand pozitia de trendsetter in consolidarea noilor nise de comunicare.

1 răspuns »