2010:bine ati venit in viitor!

Stiu ca nu s-au terminat inca sarbatorile, dar cei mai multi dintre noi s-au apucat deja de treaba. Asa ca, va spun un virtual „La Multi Ani!”, si hai sa vedem ce ne asteapta in 2010, in materie de trenduri marcom-sociologico-cool.

Dupa un browsing pe net, am descoperit cateva puncte comune care se pare ca ne vor atinge anul asta pe noi, oameni de marketing, publicitari sau simpli consumatori.

– retelele gratuite Wi-Fi vor eclipsa retelele de telefonie mobile, dand startul unei revolutii a convorbirilor bazate pe IP. Device-urile digitale de consum media vor exploda si ele, in paralel.

– cea mai mare parte a continutului TV va fi consumat prin download de pe internet, fara ca retelele de televiziune clasice sa aiba mult de suferit. Banii vor veni inca din publicitate.

– Advertising-ul va fi mai relevant si mai eficient, datorita tehnologiilor de targetare si de filtrare a audientei in toate mediile

– Tehnologia de print va evolua foarte mult, (in special OLED), care permite printarea unui display direct pe sticla sau plastic de catre imprimante industriale.

Dar acesta e doar inceputul. Luna trecuta, Siemens a anuntat un nou tip de video display, care poate fi printat pe hartie sau carton. Este foarte ieftin si va putea fi folosit pe carti, bilete, ambalaje, reviste etc. Imaginati-va cum ar arata un echipaj MVcom MAXI, echipat cu inventia celor de la Siemens. Practic vom asista la o revolutie video, care va invada cele mai neasteptate medii. Nu trebuie sa uitam nici de codurile de bare bidimensionale, care vor schimba pe deplin modul in care interactionam cu lumea.

– Social Gaming. Jocuri online precum Four Square, Mafia Wars si Farm Ville au fost big news in 2009. In 2010 tendinta va fi ca oamenii sa cumpere item-uri virtuale pentru avatarurile lor cu bani reali. Deja acest lucru se intampla pe Facebook, dand comunitatilor virtuale un nou input de realitate.

– Realitatea augmentata va creste in 2010, facand si mai probabil scenariul din Minority Report. In curand vom putea sa aflam recenzii despre un restaurant, doar cand indreptam telefonul mobil spre el.

Dar ca sa nu va dau eu si cireasa de pe tort, va invit sa cititi articolul de pe Brandweek. Veti vedea ce inseamna in 2010 moartea agentiilor de digital, si de ce social media vor fi absorbite pe bune si integral de strategiile de marketing ale companiilor.