Recent, intr-un articol de pe http://www.dailybusiness.ro, citeam cu mare interes ca o firma romaneasca, RomSecurity Systems, este detinatoarea licentei pentru Romania a sistemului VisiScanner, al companiei Intellio.
Acest sistem permite evaluarea comportamentului audientei cu ajutorul unei supravegheri video sofisticate.
Camerele video pot fi plasate pe vizualurile outdoor pentru a urmari comportamentul privitorilor si timpul pe care acestia il petrec citind informatia de pe banner.
VisiScanner urmareste miscarile consumatorului si identifica zonele mai mult sau mai putin parcurse, prin trasarea unei harti asemanatoare unei imagini in infrarosu. Sistemul arata cum se schimba tendintele de parcurs ale consumatorului in functie de locurile unde sunt amplasate rafturile, reclamele sau promotiile.
Cu alte cuvinte functioneaza si pentru Indoor si nu doar pentru Outdoor sau Outdoor-Mobil!
Categorii:Neconventional, News
Interesant. Tot apropo de outdoor, citisem mai demult despre un soft care poate sa numere cati oameni se afla intr-o multime, analizand niste imagini luate de la inaltime. De obicei cica ies sensibil mai putini oameni la numaratoare decat dau estimarile ochiometrice.
Tot apropo de masurarea outdoorului, in Romania am aflat de curand ca Poster Publicity mai incearca asta, dar o fac mai low-tech, aplicand chestionare trecatorilor si estimand traficul.
@ Mihai,
Varianta cu chestionare e una foarte costisitoare, nu poate fi facuta full-time, in plus e foarte putin probabil ca operatorii sa interpreteze modificarea traseului audientei, dupa interactiunea cu vizualul, asa cum face VisiScanner.
Asta, fara a spune nimic depsre interpretarea emotiilor … Nici asta nu se face riguros in metoda cu chestionar, de evaluare a audientei.