Conservatorii britanici, intr-un mic santaj cu Facebook

Nu sunt mare fan al peisajului politic, dar, recunosc, cand aceasta intervine in domenii care ma intereseaza, nu am de ales. Trebuie sa intru in joc.

Se intampla in UK.

Partidul Conservator din Marea Britanie ameninta sa-si retraga publicitatea de pe Facebook, dupa ce reteaua sociala a refuzat introducerea unui “panic button”, pentru siguranta copiilor.

Butonul trebuia sa fie afisat pe pagina userilor si el ar fi permis copiilor sa contacteze instant politia, in cazul in care acestia ar fi simtit ca sunt tinta pedofililor.

Trebuie spus ca Facebook, care are peste 23 de milioane de useri in Marea Britanie, a oferit pana acum, gratuit, aproape 1 miliard de afisari de bannere ce vorbeau despre protectia copilului.

Partidul a folosit reteaua sociala in incercarea de a castiga mai multi votanti pentru alegerile generale, dar acum se gandeste din ce in ce mai serios sa retraga investitiile facute in cea mai mare platforma de social networking.

Pagina de Facebook a Partidului Conservator are 23 800 de membri, in timp ce Partidul Laburist si cel Liberal Democrat au fiecare cate 7000 de membri.
Pe de alta parte, Partidul Verzilor spune ca, desi i-ar placea sa vada acest „panic button”, va continua totusi sa foloseasca Facebook-ul pentru a-si promova imaginea.
In acelasi timp, alti advertiseri, precum British Airways si T-Mobile au aparat pozitia facebook, declarand ca vor continua sa cumpere publicitate pe reteaua sociala.

Ramane de vazut ce vor alege pana la urma conservatorii: sa aiba mai putina vizibilitate pe Facebook sau sa demonstreze tuturor ca problema pedofililor chiar e una extrem de importanta pentru ei, anuland contractele de publicitate cu Facebook.

Acum sa fim seriosi, cand copiii vad un buton cred ca au tendinta sa-l apese. Nici nu vreau sa ma gandesc la cate sute de scadaluri ar fi dat nastere punerea in practica a unui astfel de buton. Voi ce ziceti?