Adevarata Vitrina Advertising

Conversatia. Cuvantul de ordine in advertisingul de azi. Ce fac brandurile? Nu se arata, nu se exprima, nu vorbesc cu clientul. Ele incep o conversatie. De unde si pana unde cheful asta nebun de vorba?

Cand si-au dat seama oamenii ca s-au plictisit de mesaje unidirectionale si au zis: “hei, stai putin, vreau sa fiu si eu parte din brandul asta, vreau sa vorbescu cu el. Sa iesim impreuna la o bere, un ceai, orice. Sa ne culcam impreuna”.

Retorica intrebarea. Totusi, un posibil raspuns ar fi asta: retelele sociale au creat cadrul perfect pentru interactiunea cat mai usoara dintre oameni. De cele mai multe ori, superficiala. Dar asta nu prea conteaza. Profunzimea e pentru solitari. Filozoful sta in pestera, nu pe Facebook.

Asa ca, brandurile au speculat momentul. Au zis ca e loc sa se arunce si ele in joc. Unele o fac bine, altele execrabil. Te intrebi de ce vrea o banca sa-ti dea add pe Facebook. Ce dracu ai de vorbit cu o banca? Dar unele branduri au luat ce e mai bun de la conceptul larg de „interactivitate”.

Uitati-va la filmuletul asta. Parca nu-ti vine sa crezi. Intri intr-o “conversatie” cu brandul la modul cel mai placut. Vorbesti direct cu corpul, el iti raspunde de asemenea. Folositi acelasi limbaj si pleci acasa cu ideea ca ai vazut ceva super tare in oras. Ca vitelul la poarta noua. Doar ca data viitoare vei intra.

Interactive Display Window Concept from Gustaf Engström on Vimeo.

2 răspunsuri »

  1. Am citit de doua ori. Nu pot decat sa-ti dau total dreptate, dar…

    DAR

    Daca te gandesti mai bine la adevarata esenta a lucrurilor, apar in procesul cognitiv anumite aspecte care nu pot fi ignorate.

    Mai multa profunzime, pe viitor, n-ar strica. Altfel, nu-i rau, bravo.

  2. @ Marian,

    Ai dreptate, brandurile au nevoie de ceva mai multa profunzime ca sa-si inteleaga mai bine clientii. Daca insa recomandarea de profunzime este doar pentru noi, nu-i absolut nici o problema. Acesta este doar un blog si nu forumul de discutii al Academiei.
    E excelent ca ne citesti si mi-ar placea sa cred ca faci asta constant. Luna viitoare blogul implineste 3 ani, ramanand consecvent acelorasi nise de comunicare neconventionala, proiecte speciale, new media, etc.. Pentru cei ca tine, interesati sa ne dea feedback, pentru voi scriem !