Viitorul Comunicarii in FMCG: Brand vs. Marca Proprie

In mod din ce in ce mai “rostit” isi face loc un curent in zona Marcomm-ului care se ocupa de FMCG. Exista o crestere incontestabila a interesului consumatorilor pentru Marcile Proprii din modern trade. Asta nu se intampla doar in Romania, fiind la ora actuala un trend european.

651x322_cat-de-concurentiala-e-practica-renuntarii-la-marca-proprie-5517

Sigur ca nu doar CRIZA asta, care nu se mai termina, e de vina…

Presiunea mare pe costuri din ultimii ani, intrarea brandurilor concurente intr-un joc fara sfarsit al ofertelor speciale, dezvoltarea continua a retelelor de tip discount si bugetele tot mai scazute ale romanilor reprezinta doar o parte din explicatii. O alta poate fi desigur modul sarac in care au comunicat brandurile in ultimii ani, interesate doar de efecte imediate in vanzari, fara accent pe experientele consumatorilor cu ele, cu brandurile, sau pe programe de fidelizare.

Intr-un studiu Gfk se mentioneaza ca “marcile proprii au crescut puternic, ajungand in 2012 la o cota de piata de 12% in valoare pentru bunuri de larg consum la nivelul intregii tari si a tuturor formatelor de retail. 9 din 10 gospodarii au achizitionat cel putin un produs marca proprie din magazinele analizate, in decursul anului 2012.”

Exista chiar discount-eri care nu se tem sa faca publice prognoze de dezvoltare pentru viitorul Marcilor Proprii cu care opereaza. Kaufland, liderul lanţurilor de hipermarket-uri vrea să ajungă peste cinci ani la o pondere de 30% a mărcilor private în totalul businessului faţă de 18% în prezent.

Pentru ca sesizez ironia soartei, deoarece tot acest Modern Trade e cladit in primul rand pe taxe de tot felul percepute brandurilor pentru acces in retele, ma gandesc sa provoc o dezbatere pe tema Marcilor Proprii. Ar fi interesant sa aflam de la cativa dintre cei care se ocupa de destinele anumitor branduri importante, cum vad ei cauzele situatiei de-acum. Cat din vina poate fi repartizata unei comunicari neinspirate, cat se datoreaza crizei si cat e pur si simplu … fatalitate?!

Imediat ce va fi conturat panelul si planul dezbaterii promit sa vin aici cu noutati. Articolul de-acum se doreste doar un preambul pentru ceea ce cred ca va fi o tema intinsa pe parcursul mai multor episoade. Stay tunned!