Anticrist 2.0.

Daca in urma cu cateva luni scriam tot aici despre o campanie de promovare a filmului Carrie, in care o tipa era luata pe sus de forte supranaturale, stai s-o vezi pe asta!

Avem un nou horror, Devil’s Due, care a impins macabrul dincolo de limita, (ha!) in plina strada. Se intampla la New York. Cu ajutorul Thinkmodo a prins “viata” un copil fake / papusa teleghidata, comandata de la distanta, care sperie oamenii de bubuie netul.

Viral ca la carte, cu 4 milioane de views in prima zi si vreo 27 la ora la care scriu asta. Filmul se lanseaza azi si nici nu mai conteaza daca e bun sau nu, ca oricum o sa mergem sa vedem ce face copilul ala in film. Pana aici totul pare corect din punct de vedere marketing, nu?

Dar oare un film horror nu ar trebui sa fie invaluit intr-o aura de mister? Sa nu stii niciodata ce se intampla acolo, cine va iesi de dupa colt si-ti va opri rasuflarea pentru cateva secunde? Acum, daca arati copilul inainte, partea de entertainment risca sa devina mai tare decat filmul in sine. Ca la sucuri, aici avem de-a face cu un concentrat de groaza, daca vreti, care se va bate cu lung metrajul.

N-ai cum sa nu razi cand ii vezi pe oamenii aia cum reactioneaza la vederea micului diavol. Asadar, ajungi sa razi la promovarea unui film de groaza. Artistic vorbind, fail. Vine banul pe loc, dar mai inseamna filmul ala ceva sau e doar un boom peste noapte din care doar producatorul castiga si restul lumii e pacalita?

Simt ca am intrat intr-o era nebuna, in care toata lumea e intr-o goana dupa bani si asta n-o pot pune decat pe seama saraciei sau a crizei, spuneti-i cum doriti. Sunt curios daca vor mai reveni vremurile de normalitate, in care lumea sa nu te mai laude doar pentru bani / views / boom ci si pentru ce faci cu adevarat. Felul in care ne furam singuri caciula imi aduce aminte de circuitul de intrajutorare Caritas si alte asemenea lui. Oricat am vrea sa credem ca e adevarat, la un moment dat cineva va iesi din joc cu valiza goala.

Ca sa nu-mi pierd totusi ideea din titlu, cred ca in cazul acestui viral Anticristul a venit un pic prea devreme si poarta un nume, culmea, tot din 9 litere: marketing.