Shortlist de Cannes

Articol de Alex Petrescu

Să prinzi un shortlist la Cannes e ca și când ai avea o nominalizare la Oscar. E rar și îl primești doar dacă meriți. Mai ales dacă filmul tău (de caz) prezintă ceva nemaivăzut. Asta e pentru mine prima regulă de la Cannes. O campanie bună nu e suficient!

Shortlistul e de trecut în CV. Din peste 30 de mii de campanii înscrise, doar câteva sute sunt printate în revista zilnică care anunță cele mai bune campanii. E ca și când treci de preliminarii și ești la un Campionat Mondial. Aproape că nu mai contează ce urmează.

Shortlistul e un motiv să te simți minunat de bine. Împreună cu toți colegii din agenție, clienți care te văd ca partener, oameni din alte agenții românești. Pentu o săptămână, rivalitățile locale dispar; de data asta e vorba de România. Și toți se bucură cu tine, pentru tine.

Shortlistul devine un metal. Și mai rar, dar merită efortul. Dacă ești pe podium, nici nu mai contează culoarea. Într-un slide show animat vezi numele campaniei, clientul și agenția. Cineva face sigur o poză dacă tu nu ești pe fază. Și poza aia primește sute de likeuri de la oameni pe care nici nu-i știi neapărat, dar care știu și ei că likeul ăla e rar.

Shortlistul te poate duce pe scenă. Chiar dacă sunt câteva secunde în care
nici nu auzi muzica de fundal pentru că ai grijă la trepte, la steag, la zâmbetul neexersat din fața blițurilor. Un shortlist te poate „fura“ de la birou într-o dimineață și să te ducă direct la gala din aceeași seară. Și asta e și mai rar!

Dar e bine că stai pe scenă foar câteva secunde. Pentu că nu te saturi și sigur mai vrei încă o dată!

N.R.: Alex Petrescu este nu doar corespondentul nostru de ocazie la Cannes 2015, ci mai nou el este si premiat in cadrul festivalului, alaturi de echipa Geometry Global cu campania RGB News.

Categorii:Evenimente, Opinii

Etichetat ca:, , , , , ,