Am stat de vorba saptamana trecuta cu Avi Cicirean, Managing Partner Brand Emotion despre noul turneu international al lui Martin Lindstrom ocazionat de lansarea noii sale carti – Small Data. Lansarea europeana a cartii va avea loc in Romania cu ocazia Conferintei din 10 Martie de la Radisson.
M.C.: Martin Lindstrom vine pentru a doua oara in Romania la invitatia Brand Minds, dupa ce prima data in 2014 conferinta lui a fost un imens succes.
A.C.: Misiunea Brand Minds este de a aduce in fiecare an in piata doua evenimente mari din diferite domenii: marketing, design, leadership, din toate domeniile care ar putea deschide mintea oamenilor si care ar putea aduce plus valoare comunitatii si profesionistilor in general.
M.C.: Am Inteles.
A.C.: De exemplu anul trecut in toamna l-am adus pe Karim Rashid, unul dintre cei mai mari designeri din lume. A fost un prim eveniment sub egida Brand Minds.
M.C.: De aproape e asa haios cum pare?
A.C.: Este super haios! E un personaj mega interesant. Daca sta sa vorbeasca poate aborda teme de la medicina pana la astrologie.
M.C.: Imi dau seama. E implicat intr-o gramada de proiecte.
Martin Lindstrom la Bucuresti, in 2014
A.C.: Pe Martin l-am invitat pentru a doua oara in Romania datorita unei noi lansari de carte –Small Data.
M.C.: Am si platit-o. O sa-mi vina pe 23 Februarie pe Kindle.
A.C.: Da. Este presale acum. Noi am negociat cu ei sa facem lansarea oficiala in Europa, la Bucuresti.
M.C.: Foarte tare!
A.C.: Cartea are la baza studii in care au fost implicate peste 3500 de persoane. Martin a stat si a petrecut timp cu ei in casele lor, constatand o gramada de lucruri aparent marunte dar care au importanta mare asupra deciziilor lor de cumparare.
M.C.: Am vazut ceva teasing pe Youtube.
A.C.: Martin pastreaza vraja pana in ultima clipa, la fel va face si cu conferinta, unde credem ca va lasa din nou audienta cu gura cascata.
M.C.: Programul evenimentului e postat?
A.C.: Da, da, pe Brandminds.ro. Avem insa in plus un Master Class care nu este public si este destinat partenerilor evenimentului. Oamenii care sustin financiar evenimentul au posibilitatea sa participe in afara conferintei la un Master Class privat, doar pentru 40 de persoane, sub titulatura Building A Brand For The Future.
M.C.: Tare! Legat de prima conferinta care a fost in jurul Buyology din cate-mi amintesc, ce feedback ati avut din partea publicului pe de-o parte si de la Martin pe de alta parte?
A.C.: Martin a fost mega surprins de Romania, in sens bun! Nu se astepta sa fim asa. Ne-a spus ca “Romania is the one of the misunderstood countries in the world”. PR-ul negative care este facut in afara tarii despre noi nu are nicio legatura cu ce este in Romania si cum sunt romanii de fapt!
I-a placut calitatea publicului, i-a placut calitatea ideilor si i-a placut ca sunt foarte multi oameni inteligenti. Intre timp el a mai lucrat aici. A mai venit in Romania o data si a mai lucrat pentru o companie.
M.C.: Pentru una pentru care lucreaza deja international?
A.C.: Nu, nu, nu! Pur si simplu cu ocazia evenimentului…
M.C.: Un antreprenor local?
A.C.: Da.
M.C.: Poti sa-mi spui?
A.C.: Nu. Daca va vrea el sa spuna…
M.C.: Inteleg. E tare daca un antreprenor local isi permite asemenea consultant.
A.C.: Deci i-a placut in Romania. Iar publicul, dupa cum bine stii, ca ai fost prezent la conferinta de-atunci, a avut un vibe excelent. L-ai si surprins din cate-mi amintesc intr-un articol pe WeInvent.
M.C.: Intr-adevar! Si organizarea dar si continutul au fost la-naltime!
A.C.: Dupa cum ai remarcat, a stiut sa tina publicul. Are informatie multa si relevanta, care te ajuta ca profesionist dar pe langa treaba asta este si un bun speaker. Informatia a fost atat de bine structurata incat au trecut 8 ore si tu nici n-ai realizat. El a vorbit 8 ore, la fel cum va vorbi si acum.
M.C.: Da, pentru ca fiecare calup avea ceva nou.
A.C.: Acum va vorbi foarte mult despre Social Media si despre cum interactioneaza oamenii cu brandurile acolo.
M.C.: Si despre leaderii informali de opinie…
A.C.: Si screen-agers, tinerii care-si petrec foarte mult timp in fata calculatorului si a telefonului mobil. Tehnologia a schimbat mult zona de comunicare a brandurilor si marketingul in general.
M.C.: Feedback-ul cules de mine de la participantii la conferinta trecuta a fost unul extrem de favorabil. Ati inregistrat totusi vreo voce ostila la adresa evenimentului?
A.C.: Nu. Noi administram un survey dupa fiecare eveniment, pentru a vedea cum putem sa imbunatatim serviciile. Toti oamenii au fost foarte incantati. Prin urmare “rata de intoarcere”, deci implicit prezenta la evenimentul de-acum – Small Data Symposium. The Future Of Marketing – e foarte ampla.
M.C.: Data trecuta Martin a venit intr-o sesiune de autografe cu toate cartile: Brand Sense, Buyology si Brandwashed, care apucasera pana atunci sa fie editate de Publica. Acum vom avea Small Data – cartea – editata deja?
A.C.: Da, da, cum spuneam, cartea va fi lansata acum la Bucuresti. Manuscrisul a ajuns deja la editura Publica si cartea e-n tipografie.
M.C.: Imi dau seama ce zile traiesti!
A.C.: Pentru cei ce nu ajung la conferinta dar sunt interesati de “Small Data” vrem sa organizam la Baneasa Shopping City o lansare de carte pe data de 09 Martie. Nu stim inca sigur asta pentru ca este in functie de disponibilitatea lui Martin.
M.C.: Inteleg. Ce ti-ai dori tu ca organizator de la evenimentul de-acum?
A.C.: Imi doresc sa iasa cel putin la fel de bine ca data trecuta.
M.C.: Ai emotii?
A.C.: Tot timpul am emotii.
M.C.: Nu cred ca trebuie. Omul e “ceas”. L-am vazut cum intra la conferinta trecuta.
A.C.: Cand stii ca totul e pregatit si ca te-asteapta un “vartej” de cateva zile…
M.C.: Am inteles, eu iti doresc sa apuci sa dormi bine, pentru ca de tine depinde in mare parte cum vor merge lucrurile in zilele acelea si iti urez succes!
A.C.: Multumesc! Ne vedem la eveniment.
Flavius Cicirean (Avi pentru prieteni) conduce compania Brand Emotion prezenta in piata romaneasca sub trei divizii: productie reclame radio, media si evenimente. Divizia de evenimente s-a rebrandat mai nou sub numele de Brand Minds.
Martin Lindstrom este considerat No.1 Brand Guru din lume. TIME Magazine l-a declarat ca fiind una dintre cele mai influente persoane din lume şi Top 50 Great World Thinkers.
Autor de bestseller-uri internaţionale şi consultant de top pentru numeroase branduri de nivel mondial, Martin Lindstrom este figura inovatoare şi reprezentativă din spatele unor termeni precum „branding senzorial” şi „neuro-marketing”, care au fost create pe baza publicaţiilor sale.
Interviu realizat de Marian Costache
Categorii:conferinte, Evenimente, Interviu, News, Uncategorized
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.