Noi bursieri pentru Cannes Lions, via The Alternative School

interviu de Marian Costache

Am gasit-o pe Teodora Migdalovici zilele trecute in mijlocul unei sesiuni de shooting. Pregatea echipa pentru deplasarea la Cannes, la editia din acest an a festivalului de creativitate. Cu aceasta ocazie am stat de vorba atat cu castigatoarele bursei pentru competitia Young Marketers – Florentina Dumitru si Stefania Bugan, cele doua membre ale echipei Connected, dar si cu Florentina Taudor – General Manager Renania, unul din sponsorii scolii si sponsorul echipei castigatoare in competitia locala.

Cele doua bursiere vor reprezenta Romania in competitia cu acelasi nume de la Cannes, unde vor concura cu echipe similare din toate tarile lumii. Sub presiunea unui deadline strans, ele vor trebui sa creeze brieful perfect, care sa-i inspire pe cei mai talentati directori de creatie si strategi prezenti in juriile de seniori de la Festivalul Leilor.

4 - TediMigdalovici

Va aflati la finalul unei perioade de training intens si de selectie exigenta ce a avut loc la The Alternative School for Creative Thinking. Cum a fost pentru voi acest sezon 13?

S.B.: Aventura e cuvantul ce descrie cel mai bine ceea ce a insemnat pana acum The Alternative School for Creative Thinking pentru noi. Un roller coaster care ne-a condus printr-o explozie de idei, un vartej de insight-uri, o senzatie de bungee jumping la fiecare brief, pentru diferite concepte. Emotiile au fost prezente inainte de fiecare apasare a butonului “send”.

F.D.: Esenta echipei Connected se afla in diversitatea de pasiuni si experiente profesionale. Pentru noi brainstorming-ul a avut gust de limonada si tiramisu, am incercat sa lucram la aer si-n medii cat mai boeme. Poate aici a fost formula magica pentru noi, in gasirea conceptelor potrivite.

T.M.: La The Alternative School – editia a 13-A au fost admisi peste 40 de competitori de la Albalact, Altex, Bunge, CEZ, Golin, GSK, Electrecord, Henkel, Philips, Rogalski Damaschin, Vel Pitar, Skin, dar si studenti de la SNSPA si Jurnalism, care au primit burse in urma competitiei anterioare inscrierii. Asa suntem noi, generosi. Dam sanse tuturor celor care zic ca vor sa invete si se si tin de promisiune. Timp de aproape doua luni, Alternativii au avut acces la continut curatoriat via Dubai Lynx, Eurobest, Cannes Lions si Spikes, au avut intalniri care sa le deschida perspectivele, cu lideri creativi de la noi si din afara (WGSN Londra, Publicis Paris), precum si acces la doua evenimente de industrie – The Future of Marketing si The Best of Lynx, unde au fost inrolati peste 10 de speakeri romani si un keynote absolut special, Tahaab Rais, liderul strategic al FP7 MENA, cea mai premiata retea, la nivel mondial, cand vine vorba despre strategie, eficienta si planning. Una peste alta, un regal de informatie pe care nu-l gasesti in alta parte, nici in Romania, nici in regiune. In competitie au ramas 9 echipe finaliste, evaluate de clienti de top, de fosti si actuali jurati, competitori si premianti la Cannes, Eurobest, Dubai Lynx.

2 - BestOfLynx

Stefania Bugan, Florentina Dumitru, Tudor Constantin Neagu, Teodora Migdalovici, Tahaab Rais

Pe la ce competitii ii trimiti pe tinerii romani ?

T.M.: Dincolo  de echipa de la Young Marketers, vom avea, ca in ultimii 13 ani de pana acum, un reprezentant la Roger Hatchuel Academy, care e un training intensiv croit pentru juniori de pana in 23 de ani din toata lumea si care se intampla tot la Cannes. In 2017, Romania e reprezentata de Tudor Constantin Neagu, sustinut de MiniPrix, partenerul traditional al Roger Hatchuel. De altfel, Mara Cristina, azi brand manager la MiniPrix, a fost acum cativa ani ea insasi una dintre studentele de la Academie. La Roger, in multi dintre anii in care a avut loc competitie, ai nostri au luat aur in trei randuri. Shurubel, VJ-ul foarte pe trend, care a fondat “Zece lucruri” sau Ioana Halunga, care anul trecut a vandut cu 6000 de euro o lucrare in Saatchi Art Gallery au fost, amindoi, premianti la Roger. Cand ma uit retrospectiv la ce poate face expunerea potrivita, la varsta potrivita, Academia asta e reper.

RogerHatchuel

Mara Cristina, Tudor Constantin Neagu

Ce zic participantii despre experienta scolii ? Care e vibe-ul ?

T.M.: Ca de fiecare data, m-am straduit sa le ofer o experienta de invatare unica. Judecand dupa evaluarile studentilor finalisti, gradul de satisfactie privind oportunitatile de studiu, networking, conectare la trendurile internationale, jurizare si transparenta evaluarii a fost de un incredibil 98%. Post-evenimentul ce l-a avut in centru pe Tahaab Rais, un alt val de reactii positive a confirmat standardul. Acum mingea e in fileul celor aflati in competitie.

Echipa Connected, ce a reprezentat pentru voi castigarea bursei The Alternative School, pentru Cannes?

F.D.: Castigarea bursei mi-a oferit un plus de incredere pentru parcursul profesional curent si pentru ce urmeaza de-acum inainte.

S.B.: Pentru mine a reprezentat confirmarea faptului ca ar trebui sa urmez o cariera in marketing. Dintre toate optiunile posibile in comunicare, nu eram sigura ce drum sa aleg, prin urmare bursa a venit la fix.

Ce veti face in functie de rezultatul de la Cannes?

F.D.: In functie de rezultatul de la Cannes, vietile noastre se pot schimba. Competitia reprezinta o alta varianta de a reprezenta Romania in afara tarii. E o abordare pe care nu am realizat-o pana acum, dar pe care o gasesc extraordinara.

S.B.: M-as bucura desigur sa castigam, dar pentru mine este un debut extraordinar in lumea creativitatii, indiferent ce se-ntampla. In acest domeniu vreau sa lucrez, vreau sa-mi dezvolt abilitatile si de strategie si de creativitate si stiu ca asta-i doar inceputul.

F.D.: Pentru noi tot parcursul a fost unul foarte interesant. A contat ca am fost obisnuite sa lucram in locuri creative, in plus ne-am si distrat si ne-am simtit bine impreuna, ca echipa.

Ce credeti ca v-a ajutat cel mai mult sa castigati aceasta bursa?

S.B.: A fost chimie in echipa, desi ne stiam de putin timp. Ne-am descurcat bine, chiar daca brief-ul de la competitia de 24 de ore a fost unul provocator.

F.D.: Asta vrem sa facem si acolo.

S.B.: Sa lucram in stilul nostru si cu siguranta vom avea rezultate bune ca si aici.

In incheiere vreti sa mai completati cu vreun moment publicitar, ceva?

S.B.: Vrem sa multumim Renania, compania care a facut posibila aceasta oportunitate. Binenteles ca ne dorim sa castigam, dar pana la urma, indiferent ce vom face la competitie, conteaza foarte mult ca avem contact, inca de la debutul carierei, cu un boom de creativitate, asa cum este Cannes Lions.

Renania e sponsorul traditional al The Alternative School de 5 ani. De ce face asta ?

Florentina Taudor, CEO Renania: Sunt doua motive. Primul e legat de educatie. E un domeniu pe care il dezvoltam si-n industria de safety prin Academiile Renania. Accidentele se pot intampla din neatentie, dar de foarte multe ori apar dintr-o suita de factori unde lipsa de informare, de educatie sunt mereu prezente. Personal, cred in puterea educatiei de a schimba oamenii si lumea in care se misca, indiferent ca e vorba despre educatie in safety sau in creativitate.

Care e al doilea motiv ?

F.T.: Renania e o companie romaneasca. A inceput in Targu Mures, acum peste 22 de ani. Azi e lider de piata. Cine i-ar fi dat sanse initial? Compania a fost construita cu multa munca, cu talent, dar si cu sanse primite in momentele cheie, de debut. Asa ca, la randul nostru, ne place sa oferim oportunitati celor care au potentialul de a le transforma in realitate. O echipa sustinuta de noi in 2013 a castigat aur la competitia de Young Lions Design. Ce bucurie sa stii ca ai pus umarul, in calitate de companie locala, la promovarea numelui Romaniei pe cea mai exigenta scena a lumii, cand vine vorba despre creativitate.

9 - FlorentinaTaudor

Florentina Taudor – CEO Renania

Dar nu castiga in fiecare an. Ati continuat totusi. De ce ?

F.T.: Reusita la Cannes e, in marea schema a lucrurilor, o celebrare de moment. Cel mai important castig vine, intr-un fel, din alta parte. Cannes Lions nu e doar despre concurs, e mai ales despre contactul cu cele mai vizionare minti care impacteaza marketingul si comunicarea globala.  Din punctul nostru de vedere, conteaza in egala masura sansa specializarii la festival, pentru ca oamenii se intorc inapoi acasa cu un bagaj de informatie valoros. Asa se schimba lucrurile – cu rabdare si om cu om. Urmarim evolutia carierei celor pentru care Renania a fost catalist in prezenta la festival. Unii au decolat admirabil, reusind in doar doi ani de la momentul expunerii la Cannes, sa-si gaseasca de lucru in agentii mari, in tara sau in afara. Faptul ca unul dintre fostii castigatori ai fazei nationale lucreaza azi din Paris, intr-o agentie de calibru, spune foarte mult. Uneori castigul se materializeaza altfel decat printr-un trofeu sau trofeele pot veni un pic mai tarziu si-n alta forma. Stiti cum se spune – calatoria e mai importanta decat destinatia, daca experienta imbogatitoare e ce ne dorim.

Cu o vechime de peste 21 ani in importul, distributia si consultanta in domeniul sigurantei ocupationale, Renania este liderul industriei de safety din Romania. In prezent, compania organizeaza conferinte anuale cu focus pe inovatie in safety, dedicate clientilor, partenerilor si furnizorilor sub identitatea Renania Academy si este suporterul dedicat al Safety Awards Gala. Rezultatele pentru anul financiar 2016 confirma cresterea cifrei de afaceri de la peste 114 milioane RON in 2015, la 119 milioane in 2016. Primele 4 luni ale lui 2017 sustin trendul ascendent al companiei, rezultatele indicand +5% fata de 2016.

CA Renania