Cu autobuzul pe banii Loteriei

 articol de Marian Costache

Am scris aici despre o gramada de campanii, care mai de care mai surprinzatoare. Campania, despre care vreau sa va vorbesc insa in continuare, nu are cine stie ce idee mare in spate, ci pur si simplu a fost una eficace, ce merita poate replicata si pe plaiuri mioritice. Dar sa va spun povestea.

Loteria din Nicaragua a dorit sa lanseze un nou LOTO iar pentru asta si-a pus problema cum sa transmita cat mai multor oameni ca au o zi absolut norocoasa. Pentru a genera efect s-au gandit sa atinga un cetatean din sase si asta cu un buget de 50.000USD, cam de sase ori mai mic decat o campanie obisnuita de TV + OOH.

Unul din sase nicaraguani ia autobuzul in fiecare zi iar asta inseamna mai mult de un million de oameni pe zi. Cei de la Loterie s-au gandit sa le plateasca biletul de autobuz tuturor acestor oameni, atingand astfel a sasea parte din populatia tarii in mai putin de trei ore. De restul a avut grija mass-media. Trei milioane de oameni au fost impactati prin word-of-mouth. Cei 50.000USD investiti s-au intors in 300.000USD publicity.

Rezultatul?! Intr-o singura zi s-au cumparat peste 20.000 de bilete de loterie si cu 600.000 mai multe in luna urmatoare iar mesajul a fost transmis. Loto iti schimba viata! Nu intotdeauna in bine spun eu dar asta e deja alta poveste.

Stiu ca poate cativa dintre voi o sa spuna fie ca nicaraguanii sunt atat de saraci, incat daca le plateste cineva autobuzul simt c-au luat pe Dumnezeu de picior. Sau ca la noi oricum se face blatul prin autobuze si de fapt n-ar conta daca s-ar gasi careva sa faca pe filantropul pe tema asta.

Eu cred in continuare ca e o campanie care ar merge replicata si in RO chiar daca la autobuze taxarea biletelor e o varza generalizata. Mai sunt Maxi-Taxi-uri, mai exista si trenuri. Oare cati romani merg zilnic cu Maxi-Taxi? Dar cu trenul? Ei?!

Credits:

Advertising Agency: CCCP-McCann, Nicaragua


General Creative Director: Wilbert Carmona


Creative Director: Carlos Roberto Cuadra


Creatives: Camilo Guadamuz, José Medina, Alejandra Cano


Account Manager: Luis Cuadra


Media Director: Vladimir Espinoza