articol de Marian Costache
La ora la care publicam articolul asta probabil ca Instagramul abunda de poze cu fuga de ieri de la Bucuresti. Meanwhile, in Spania, Burger King le-a dat posibilitatea consumatorilor sa-si faca propriul lor Whopper pe Instagram. Dupa ce-au ales ingredientele, oamenii au primit cate un cod cu care si-au putut ridica burgerii. Pornind de la alegerile cele mai populare, Burger King a lansat in Spania o editie limitata, numita “Instagram Whopper”.
Agentia responsabila de aceasta “miscare” este LOLA MullenLowe Madrid si conform datelor furnizate de ei engagement-ul de care s-a bucurat povestea a fost de peste 45.000 de unici, reprezentand mai mult de 80% dintre follower-ii Burger King. Succesul a fost atat de mare incat codurile promotionale s-au terminat in 3 ore. Mai mult decat atat, agentia a spus ca Burger King a castigat peste 5000 de follower-i, intr-o singura zi de “cascadorie”. Burger King Spania are acum 53.500 follower-i.
Pana la urma chestia asta nu e chiar atat de surprinzatoare. Burgeri mocca plus customizare suna a “reteta” de succes. In mod clar Instagram Stories reprezinta un mod puternic si eficient pentru branduri, de a crea engagement. Cu toate astea pare sa nu existe vreo cale pentru branduri de a livra povesti, catre oameni care fac parte din grupul de follower-i. Acest lucru limiteaza cumva reach-ul oricarei campanii.
Asa cum stim, Instagram poate oferi brandurilor reclame peste care se poate sari, strecurate intre povestile prietenilor. Avand in vedere insa popularitatea Instagram Stories, cazurilor de succes precum Burger King, si tendinta Facebook de a insera content brand-at in orice curge pe feed, e foarte posibil sa ne trezim curand ca povestile sponsorizate ale brandurilor sa curga pe feed, printre povestile prietenilor. Asta cel putin daca advertiserii o sa puna piciorul in prag.
„We think that it’s interesting for us, for brands and also for people, if it’s done in the right way,” Francisco Cassis, the executive creative director of LOLA MullenLowe Madrid, said. „It’s a form of storytelling that can be very engaging and drive people to take action if [the ads] are not boring or invasive. Paid placement in story feeds would „definitely” be an attractive feature for them.”
Oricum, Facebook pare sa fi inceput miscarea de a integra posturi sponsorizate cu continutul curent, organic, in acelasi feed, de ceva vreme. Mai exact de-atunci de cand a inceput sa apara mai mult continut video. Apoi mai este si aceasta miscare la nivelul reorganizarii executive, prin care Chris Cox a fost plasat la varful business-ului Facebook App, inclusiv Instagram. Cox a construit si supravegheat newsfeed-ul, astfel pare ca el va putea aduce modelul de afacere organicul-intalneste-posturile-sponsorizate si in business-ul Instagram.
Prin urmare, Instagram Stories are zilele numerate ca feed fara reclame?! E poate prea devreme de spus, insa succese precum cel al Burger King creste interesul jucatorilor mari in aceasta directie. Om trai si om vedea. Pofta buna!
Categorii:Campanii, Neconventional, News, Online, Opinii, Uncategorized
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.