Nintendo. Cartonul.

articol de Marian Costache

Nintendo a fost pentru multa vreme una din marile companii producatoare de video games, cea cu o evolutie parca mereu imprevizibila, depasind trendurile in cautarea distractiei.  Anul trecut, in vreme ce competitorii sai de la Sony si Microsoft au continuat sa transforme consolele de jocuri in PC-uri de sufragerie, Nintendo a lansat o tableta de putere mica, aflata ca si caracteristici la limita dintre joc portabil si joc pentru acasa, acest lucru transformandu-se intr-un succes global. Huuuge! Cum ar zice cine stiu eu…

Acum compania are de gand sa consolideze succesul consolei Switch, pentru ca asa se numeste gadgetul, cu o noua initiativa care paseste catre directia numita de presedintele Nintendo – Tatsumi Kimishima – “un nou mod de joaca” si care implica foarte mult cartonul. Da, da, cartonul acela de ambalaje, box-uri, etc.!

Noua initiativa se numeste Nintendo Labo si implica accesorii realizate din carton in system DIY, transformand astfel consola Switch practic in orice, de la undita de pescuit, la un pian sau la un costum complex de robot. Aceste accesorii pot fi folosite pentru o varietate de jocuri. Scopul acestui mod de a vedea si de a construi jocurile tine de dorinta Nintendo de a implica tot mai mult copiii, in jocul cu tableta Switch, intr-un mod mult mai direct si mai tactil.

Platforma Labo este definita de trei caracteristici, conform producatorului Nintendo, si anume: construieste, joaca-te si descopera. Produsul sub care este livrat vine cu un kit care include consola Switch si o serie de placi de carton, din care pot fi realizate celelalte accesorii.

Este cat se poate de evident ce poate face o companie atat de puternica in piata de jocuri, in clipa in care-si pune in plan sa schimbe un pic paradigma, cand vine vorba de interactiunea propriu zisa si de modul direct in care este experimentata joaca. Labo pare mult mai social, in sens real, permite comunicarea la un alt nivel si chiar si lucrul in echipa, capitol la care copiii nostri par sa fie tot mai putin antrenati.

Cu alte cuvinte, experienta senzoriala inainte de toate, socializare reala si nu in ultimul rand indemanare, asa vede Nintendo viitorul jocurilor.

Asa, ca era sa uit, daca vreti sa vedeti cum se poate promova un astfel de joc, cand te numesti Nintendo, va las sa va distrati cu Jimmy Fallon & Ariana Grande.