Tehnologia holografică Kino-Mo adusă în România de Perceptum Concept

interviu de Romanita Oprea

În București sunt peste 50.000 de utilizatori activi ai serviciilor de bike sharing, existând un potențial mare de marketing pentru brandurile care doresc o promovare multi-channel. Bicicleta cu display video adusă pe piaţa locală de Raluca Ghilea, owner/CEO Perceptum Concept, constă într-un video reflectat din spițele roților unei biciclete, în timp ce aceasta se află în mișcare. Practic, printr-o iluzie optică, spițele par că formează o suprafață plană, pe care video-ul se proiectează și rulează, fiind o tehnologie deja integrată în campanii de marketing. WeInvent s-a întâlnit cu Raluca Ghilea şi a aflat mai multe detalii despre cum funcţionează exact acest sistem, ce produse / branduri se potrivesc cel mai bine, precum şi cum a influenţat digitalul piaţa de outdoor locală.

Raluca Ghilea 

Ce v-a determinat să aduceţi acest sistem de promovare în România?

Marketingul tradițional e istorie, publicul dictează trendurile, iar publicul românesc, conform celor mai recente statistici Eurostat, e printre cele mai dependente de tehnologie din Europa.

Marketingul high-tech a apărut ca răspuns la acest lucru, deoarece cel mai important aspect atunci când promovezi un brand, e să cunoști profund publicul sau și să-i oglindești preocupările, prioritățile, pasiunile. E singurul mod în care publicul poate deveni parte din povestea de brand.

Urmărind trendurile internaţionale, se ştie de altfel ca românii sunt early adopters ai ultimelor tehnologii apărute în lume.  De aceea, am adus în România bicicleta cu display, un instrument de marketing premiat internaţional, unul dintre cele mai cool instrumente produse de Kino-Mo, cu tehnologie holografică Hypervsn™ de ultimă generaţie.

Holograma Kino-Mo e o tehnologie de promovare inedită, adusă în Romania în exclusivitate de Perceptum Concept, ideală pentru evidențierea produselor, brandurilor și serviciilor în spații comerciale. Acest display inovator completează seria de inovații tehnologice pe care le-am integrat cu succes până acum în campaniile de marketing și în activările instore, pentru a crea experiențe memorabile care pun în centrul comunicării beneficiile consumatorului. Vorbim de marketing experiențial, care este esența tuturor campaniilor inițiate de noi și care are emoția ca ingredient de bază.

Ce campanii de succes la nivel internaţional aţi putea menţiona care folosesc acest sistem?

Unitățile de proiecție Hypervsn ™ afișează conținutul video folosind lamele rotative de LED-uri care creează un efect holografic 3D uimitor. Acestea oferă publicului impresia că obiectul animat pluteşte pur şi simplu în aer. Videoproiectoarele Hypervsn ™ sunt controlate de la distanță prin intermediul platformei de management Hypervsn ™, care permite să creezi și să planifici campaniile media.

Noua tehnologie este ideală pentru lansarea de noi produse și servicii. Efectul holografic 3600 are impact garantat în locații din marile centre comerciale, mall-uri, show-room-uri. Soluția Hypervsn ™ a fost deja utilizată de companii precum Coca-Cola, McDonald’s, Pernod Ricard, Adidas, Louis Vuitton și Carrefour.

Iar bicicleta cu display video a fost deja integrată în campanii de marketing ale Intel, Samsung sau General Electric. GE, de pildă, a ales să promoveze un eveniment pe tema sustenabilității și a energiilor verzi cu ajutorul acestui instrument inovativ. Sloganul și video-urile de suport au fost proiectate prin spițele bicicletei pe străzile din Florența, generând un engagement uriaș și fiind în perfect acord cu valorile companiei.

 

Cum vă propuneţi să „atacaţi” piaţa din România? Ce strategie aveţi?

Pe segmentul de marketing, Perceptum Concept își menține strategia de a fi prima opțiune pentru brandurile care doresc activări puternice și experiențe memorabile. Prin achiziționarea celui mai inovator display holografic disponibil pe piață, cel creat de Kino-mo, Perceptum Concept își consolidează poziția de agenție full-service capabilă să livreze proiecte originale și actuale, construite în jurul conceptelor hi-tech și smart, care definesc noua generație de consumatori. 

Pentru Perceptum Concept, tehnologiile vizuale hi-tech sunt parte integrantă a conceptelor propuse clienților, astfel livrează proiecte inovative de marketing, de la concept până la execuție, și gestionează strategii de comunicare complexe.

Cu ce tip de agenţii /cu ce companii discutaţi? (BTL, experience marketing,etc) 

Perceptum Concept și-a făcut o misiune din a sprijini brandurile să-și creeze și să-și mențină o prezență puternică pe piață, prin experiențe memorabile pentru consumatori alături de branduri inovatoare: DreamOC HD cu senzor de mișcare, Gravity Lifter, Smile Reader, Zbor virtual interactiv, cu integrare de mesaje de brand, proiecții video imersive cu activare de miros.

Care aţi spune că sunt principalele avantaje ale reclamei pe bicicletă cu display video? 

E o soluţie de ultimă generaţie pentru livrarea de vizualuri 3D uimitoare, dinamice, care levitează. E un nou canal de prezentare a brandurilor şi produselor, cu un impact de comunicare ridicat şi efect garantat de viralizare a mesajului transmis.

Unicitatea tehnologică ce reflectă cu succes unicitatea produselor şi brandurilor promovate cu ajutorul ei, efectul WOW, retenţia sporită a publicului ţintă, imaginile 3D full 3600, cu design de ultimă generaţie şi impact vizual sporit sunt doar câteva dintre avantajele principale ale tehnologiei holografice Kino-Mo.

În plus, impactul unei astfel de tehnologii pentru business e uriaş. O astfel de activare high-tech garantează return on investment rapid, creşterea semnificativă a vânzărilor şi încă ceva, foarte important: viralizarea mesajului de brand. Astfel, propagarea în comunitate se face mult mai rapid, iar rezultatul campaniei este amplificat de unicitatea tool-ului de promovare.

Ce veţi face pentru a creşte notorietatea acestui tip de afisaj? 

Românii sunt îndrăgostiţi de noile tehnologii, iar marketing-ul experienţial prinde puteri nebănuite atunci când reuşeşte să îmbine experienţa consumatorilor cu activările hi-tech şi interacţiunea directă între oameni şi branduri cu fascinaţia realităţii virtuale.

Agentia Peceptum continuă să parieze pe tehnologii exclusive, de ultimă generaţie, în campaniile pe care le va desfăşura pentru toţi clienţii care vor îmbrăţişa concepte inovative în strategiile lor de marketing.

Aţi lucrat până acum sau aveţi în plan să lucraţi cu endorseri în acest sens? 


Nu am lucrat, dar în viitor, în funcţie de obiectivele de comunicare şi business ale clienţilor noştri, luăm în calcul opţiunea de a lucra cu endorseri şi influenceri pasionaţi de tehnologie. Ţinând cont de trendurile din industrie, endorserii au devenit un canal important şi de sine stătător prin care brandurile îşi pot promova mesajele prin care pot influenţa comunităţi şi schimba percepţii.

Din punctul dvs de vedere ce tip de produse se potrivesc mai bine acestui tip de reclamă şi de ce?

Soluţia Hypervsn ™ poate fi folosită oriunde, de la magazine, mall-uri, expoziţii, evenimente până la farmacii, bănci, nave de croazieră, pentru orice produs şi brand. Susţinută de o platformă de management bazată pe cloud, Hypervsn ™ este departe de a fi doar un „ceva wow”. Este o soluţie cuprinzătoare care poate fi integrată perfect în afacerea oricărui client. 


Mai functionează publicitatea outdoor
în general sau se revigorează ea datorită influenţei digitalului?  

O perspectivă ar fi că audiența se schimbă, că brandurile se adaptează după o strategie care devine din ce în ce mai vizuală. În realitate, experiențele vizuale au reprezentat întotdeauna un aspect important în înțelegerea umană și în relațiile interumane. Te rog să iei în considerare următoarele:

  • 90% din informațiile transmise creierului sunt vizuale.
  • Creierul uman procesează imaginile de 60.000 de ori mai rapid decât textul.
  • Memoria vizuală funcționeză în aceeași parte a creierului unde sunt procesate emoțiile.

Așadar, aceste fapte demonstrează că preferințele oamenilor nu s-au schimbat și că doar strategiile brandurilor de a participa, de a se implica mai eficient pe piaţă ar trebui adaptate după noile tehnologiile disponibile.

Astfel publicitatea outdoor funcționeaza chiar foarte bine, mai ales în cazurile celor care țin pasul cu lumea hi-tech.


Care sunt cele mai căutate tehnologii din domeniu şi de ce?
  

Primul device de marketing hi-tech adus în România de Perceptum a fost DreamOC, display-ul holografic de produs, cu posibilitate de interacţiune prin senzor kinect, devenit între timp vedeta multor evenimente, standuri în târguri şi expozţii, sau campanii de in-store marketing. A urmat Gravity Lifter, display-ul care sfidează gravitaţia, de asemenea punctul central de atracţie al unora dintre cele mai importante evenimente şi campanii de marketing experienţial concepute şi organizate de Perceptum.

Cel mai inovator instrument de marketing, VR Rider combină elemente interactive şi realitatea virtuală pentru a crea experiențe de brand interesante. Este inovatoare, are factorul WOW și oferă oportunități excelente pentru concursuri și campanii de lansare, conectând instantaneu brandurile și produsele promovate împreună cu publicul.

unnamed (16)

Un alt device de marketing în exclusivitate în România, e YHoloSpace, un display customizabil 100%, care duce experienţa holografică mai departe, către gamification. Acesta oferă publicului posibilitatea de a interacţiona cu brandul sau produsul prin jocuri holografice antrenante şi provocatoare, cu opţiune de share în Social Media.

Dispozitivul inovator, oglinda interactivă, face parte din utilizarea extinsă a tehnologiei high-tech pentru a îmbunătăți experiența publicului țintă în spații convenționale și neconvenționale. Integrăm oglinda interactivă în strategiile creative de marketing, încurajând utilizatorii nu doar să cunoască mai bine produsele și brandurile, ci şi pentru a deveni ei înșiși parte din povestea brandului.

O altă tehnologie spectaculoasă care transpune participanţii în povestea de brand e video-mapping imersiv, iar parapanta virtuală şi peretele de căţărare interactive aduse de Perceptum devin instrumente dinamice de activare indoor&outdoor, care integrează valorile şi diferenţiatorii brandurilor, serviciilor sau produselor promovate în experienţe şi provocări unice.

Avem şi Smile Reader, 100% customizabil pentru a răspunde unor nevoi diverse de comunicare, integrând mesajele-cheie de brand şi produs în activări cu puternic caracter interactiv şi potenţial de viralizare.

De ce toate aceste tehnologii? Pentru că rezultatele obţinute până acum prin integrarea instrumentelor hi-tech de ultimă generaţie prin ROI-ul eficient şi rapid, retenţia la raft, creşterea semnificativă a vânzărilor in-store, generarea de leaduri şi viralizarea mesajelor de brand transmise, duc pariul cu tehnologia mai departe.