Monte Cristo cumpara de la Lidl

articol de Marian Costache

Vedem in ultima vreme ca retailerii sunt tot mai jucausi. E-adevarat ca sunt si potenti, iar asta probabil ca e valabil peste tot si nu doar in Romania, unde am vazut recent ca se consuma pe mancare 28% din bugetul unei familii.

In Finlanda, spre exemplu, Lidl vrea sa faca Craciunul cu o reclama cu un puscarias. Avand in vedere cum se-ntampla lucrurile in spot, gandul te duce putin la Monte Cristo. Numai ca ce sa vezi, dupa evadare puscariasul se intoarce incarcat de la Lidl, ca sa ia masa de Craciun cu gardianul. Asta da poanta!

In Romania treaba asta cu puscaria e foarte sensibila, pana la nivel inalt, si nu cred ca ar prinde asa un spot la noi. Plus de asta, din cate am vazut in tarisoara noastra, gardienii de inchisori paseaza telefoane mobile detinutilor si in niciun caz pile de lacatuserie.

“The Cell” a fost produs de directorul finlandez Misko Iho, care remarca:

‘I haven’t worked in Finland for many years but the moment I read this script from [ad agency] Folk, I felt that this was really something I had to do. This kind of simple but impactful story is the reason why I love filmmaking so much.”

Va las sa vedeti spotul, ca este totusi special si ofera prilej de multe proiectii, si cu toate astea lucreaza asupra noastra fara sa aiba vreo replica, vreun dialog ceva. Construieste si suspansul, are si umor, fara vreo vorba, iar din perspectiva asta chiar probeaza talentul.

Client

Brand: Lidl Finland

Advertising Manager: Christian Saukkola

Head of Marketing: Laura Siltanen

Creative Agency

Creative Agency: Folk Finland

Copywriter: Sami Korjus

Art Director: Tuomas Myllymäki

Producer: Johanna Murtomäki

Creative Director: Tommi Laiho

Account Director: Pia Dahlman