Experiențe în eCommerce. Cercetarea perspectivelor.

Piața eCommerce locală crește în fiecare an, atât din punct de vedere al numărului de magazine online, cât și din punct de vedere al valorii cumpărăturilor. Încă este o piață în curs de formare, iar acest moment este critic pentru a câștiga încrederea clienților. Magazinele online lasă o amprentă din ce în ce mai importantă în mintea consumatorilor. Acestea reprezintă un vehicul de comunicare ce generează un canal de vânzare foarte important. Prezentarea unui produs asociat de un preț și disponibilitatea de a fi comandat câștigă atenția vizitatorilor mai rapid decât un site de prezentare.

Fiecare client nou care cumpără pentru prima dată online va deveni, mai repede sau mai târziu, un client fidel al magazinelor online, iar acest fenomen pregătește un nou salt către etapa în care majoritatea afacerilor ce nu sunt online vor avea scăderi de activitate. Multe dintre acestea este probabil să ajungă chiar la faliment.

Momentul se aproprie și următoarea criză economică va pune în valoare tehnologia,  tehnologie ce va fi utilizată pentru a reduce costurile prin automatizarea de procese, rentabilizand astfel administrarea.

În acest context am stat de vorba cu Valentin Mănescu, fondator WEBECOM, despre cercetarea pe care a lansat-o, privind direcțiile în care se îndreaptă piața eCommerce.

interviu de Marian Costache

valentin-manescu

Care sunt problemele din piață care vă determină să lansați această cercetare?

Piața de comerț electronic la ora actuală este în creștere, ne-am obișnuit cu acest fapt. Cei care lucrează corespunzător și iau deciziile corecte reușesc în majoritatea cazurilor. Totuși, ca orice piață plină de oportunități, există și numeroase probleme. Acestea sunt legate de marketing, de management sau de logistică. Sunt mult prea multe probleme ca să le enumăr, acestea intră în responsabilitatea posesorului de magazin online, care dorește să opereze cu costuri reduse și în același timp să aibă clienți mulțumiți.

O să descoperiți care sunt problemele analizate completând cercetarea de la adresa http://wec.li/cercetare-ecommerce .

AI robotic operations tablet

Care este contextul actual în piața eCommerce privind producția de magazine online?

Din perspectiva dezvoltatorilor de magazine online, aceștia sunt presați să ofere tarife cât mai mici pentru serviciile lor, timp în care salariile angajaților din IT și Marketing sunt în creștere. Acolo este locul real unde, din punctul meu de vedere, se întâlnește cererea cu oferta pe piața producătorilor de magazine online.

Reacțiile viitorilor posesori de magazine online care doresc să primească totul și să ofere puțin te fac să te gândești ca poate ți-ai greșit cariera. Noi, antreprenorii, căutăm mereu soluții, nu fugim la prima corporație unde salariul este fix și concediul garantat.

Cui se adresează cercetarea curentă?

Cercetarea se adresează persoanelor care dețin un magazine online. Aceste se lovesc de o gamă variată de probleme zilnic și cunosc foarte bine așteptările clienților. Ei sunt eșantionul necesar pentru a înțelege problemele uzuale, pentru a găsi soluția optimă de rezolvare, pentru a soluționa aceste probleme într-o manieră practică.

De ce este atât de specială această cercetare?

Acest tip de cercetare nu l-am mai întâlnit documentat în articole științifice, mai mult de atât, în contextul actual, majoritatea deținătorilor de sisteme IT pun la dispoziție API-uri (interfață de programare a aplicației) care de multe ori sunt precar documentate, au o informare foarte anevoioasă sau pur și simplu nu funcționează.

Care sunt beneficiile și cum vor fi exploatate?

Este mult mai simplu decât v-ați fi imaginat. Rezultatul final al cercetării va ajuta fiecare dezvoltator IT să nu mai fie pus în dificultate atunci când integrează un nou API.

Practic, când firma de curierat, soft-ul de facturare sau alt sistem, ce deține un API, va afirma că este foarte simplu de implementat și nu durează mult, chiar să fie adevărat!

Vă aștept să completați formularul http://wec.li/cercetare-ecommerce și sper ca această nouă soluție la care lucrez să fie bine primită atât pe piața din Romania cât și la nivel internațional.

Vector isometric automatic robotic assembly line

1 răspuns »