Personalizarea McDonald’s

articol de Marian Costache

McDonald’s se pregateste de o personalizare mai pronuntata a meniurilor sale. Nu cred ca trebuie sa ne gandim la lucruri marete, pentru ca la cata disciplina si standardizare exista la aceasta companie gigant, orice customizare avansata va genera un deranj amplu pe tot lantul, de la aprovizionare, la preparare si la constructia pretului.

Nu, McDonald’s nu se gandeste la o metoda prin care sa ne-ntrebe daca sa ne faca burger-ul cu de toate sau doar putin picant sau fara ceapa sau alte d-astea. In niciun caz, desi asemenea reglaje ar face vanzarile lor sa explodeze pur si simplu. Ei se pregatesc totusi sa faca ceva si anume au anuntat ca au cumparat compania Dynamic Yield, specializata in personalizari de experiente online.

2

Anuntul acestei achizitii nu specifica vreun pret dar se pare ca e vorba de o suma mai mare de 300.000.000 USD, aceasta fiind cea mai mare achizitie a lantului de fast food-uri, de 20 de ani incoace. Dynamic Yield lucreaza pentru branduri din e-commerce, turism, finante si media pentru a crea ceva ce este descris cel mai bine ca o experienta online de tip Amazon.

McDonald’s sustine ca va folosi aceasta tehnologie pentru a crea un meniu pentru zona de “drive-thru”, care poate fi adaptat in functie de vreme, traficul din restaurant si produsele cautate din meniu. Odata ce ai inceput sa comanzi display-ul poate sa-ti recomande produse aditionale, pe baza a ceea ce ai comandat deja. De fapt, compania spune ca a testat deja asta in mai multe restaurante din US, in 2018. Planul este sa extinda aceasta abordare in tot US, in 2019, iar apoi sa iasa si pe piata internationala. McDonald’s doreste sa integreze aceasta tehnologie si in sectiunea sa digitala, ce include chioscurile self-service sau McDonald’s mobile-app.

“Tehnologia este un element important pentru viteza planului nostru de dezvoltare, imbunatatind experienta consumatorilor  si facand ca lucrurile sa fie si mai la indemana lor”, declara Steve Easterbrook, President & CEO McDonald’s. “Cu aceasta achizitie noi extindem atat rolul tehnolgiei si datelor  in viitorul nostru, cat si viteza cu care vom putea crea experiente din ce in ce mai personalizate, pentru clientii nostri”, a mai declarat dl. Easterbrook.

In acelasi timp, McDonald’s spune ca Dynamic Yield va continua sa opereze ca o companie de sine statatoare, servind clientii prezenti si viitori si va continua sa investeasca in tehnologie speciala, dedicata personalizarilor. Conform Crunchbase, Dynamic Yield a primit 83.300.000USD de la investitori precum: Innovation Endeavors, Bessemer Venture Partners, Marker Capital, Baidu, The New York Times si Deutsche Telekom.

“Am pornit Dynamic Yield in urma cu 7 ani, pornind de la premisa ca brandurile centrate pe consumatori trebuie sa faca din personalizare activitatea lor de baza”, a declarat co-fondatorul companiei si CEO, dl. Liad Agmon. “Suntem incantati sa ne alaturam unui brand iconic precum McDonald’s si stimulati sa inovam intr-o maniera care sa aiba un real impact asupra vietii oamenilor”, a mai spus dl. Agmon.

A McDonald's Corp. Restaurant Ahead Of Earnings Figures