Sarah Bayer (Deane’s Irish Pub Brasov): „Aparitia Radio Guerrilla este un alt factor important in diversificare si deschiderea oamenilor pentru nou”

A crescut intr-o familie de artisti, calatorind alaturi de ei si privind spectacolele din spatele scenei. De cand se stie i-au placut povestea din spatele spectacolului, pregatirea, stresul, frica, repetitiile, toate starile prin care trece un artist cand vine vorba de a performa live. Astea au fost motivatiile pentru care la 18 ani Sarah Bayer a decis sa faca parte din industria muzicala si sa organizeze concerte si un festival de muzica (Solomon Rock’s), in orasul ei natal, Brasov. Acum, la 29 de ani, este Event Manager la Deane’s Irish Pub, in Brasov si a fost si speaker in cadrul Mastering the Music Business 2019.

Interviul continua seria inceputa recent cu Amelia Stanescu de la Door’s Club Constanta.

de Romanita Oprea

Sarah-Bayer-e1550563133622

Cum ati caracteriza piata de concerte de club din Brasov (diversitate, creativitate, competitivitate, etc)?

Pot vorbi despre aceasta piata folosind caracteristici ce stau in antiteza. Este o piata insetata dar in acelasi timp rigida, monotona,dar si surprinzatoare. Pot spune ca este destul de provocator sa te ocupi de organizarea evenimentelor culturale in Brasov.

Sunt anumite tipuri de muzica mai bine primite de publicul brasovean versus altele? Explicati, va rog.

Da, comercialul si stilul folk sunt inca foarte bine primite de publicul brasovean. Cred ca avem inca nevoie de o educatie pentru piata underground, pentru jazz si alte stiluri muzicale, insa cu fiecare eveniment ne largim orizontul.

Cum alegeti trupele care performeaza in Deane’s? Care sunt criteriile si cum s-au schimbat / diversificat ele in timp?

Incercam sa pastram un echilibru intre ceea ce are un succes garantat, ca stilurile mentionate anterior si stilul de care ne dorim tot mai mult sa ne apropiam.  Ne place mult cum suna rock-ul alternativ pe scena noastra. Alegem cu sufletul, dar incercam sa gandim si prin vocea experientei si a cerintei brasovene.

Cine ati spune ca este in prezent competitia pentru Deane’s si de ce?

Nu cred ca este vorba de o competitie in Brasov in acest moment! Ne bucuram de orice local ce gazduieste concerte si credem ca inca mai este loc de dezvoltare in Brasov.

Cat de mult conteaza locatia in succesul pubului si clubul?

Locatia reprezinta un succes pentru noi cei de la Deane’s. Brasovul este un oras mic si turistic, iar locatia noastra este in calea tuturor, in special a turistilor, iar acest lucru reprezinta un avantaj pentru noi.

Exista in ultimii ani o deschidere mai mare spre mai multe genuri muzicale sau spre anumite genuri versus anii trecuti? De ce?

Cred ca in ultimii 2 ani a crescut numarul de evenimente, concerte live, in Brasov, iar acest lucru duce spre o deschidere mai mare a publicului. Aparitia Radio Guerrilla este un alt factor important in diversificare si deschiderea oamenilor pentru nou.

Care sunt principalele canale pe care le folositi in promovarea concertelor si care functioneaza cel mai bine?

Radio, SMS catre baza noastra de date, Facebook, Instagram, afise, flyere, google ad words, zile si nopti , sunt cateva dintre canalele noastre de promovare. Succesul consta in folosirea consecutiva a acestor canale de promovare, Facebook si Instagram detasandu-se milimetric de celalalte.

Care sunt concertele care au avut cel mai mare succes la Deane’s anul trecut?

Concertul celor de la The Mono Jacks a fost un mare succes, Tribute QUEEN, fiind si in febra filmului “Bohemian Rhapsody “, Luna Amara, Jurjak si la o diferenta foarte mica multe altele ca : Byron, Nightlosers si Partizan.

Ce va propuneti pentru 2019?

Sa crestem noul concept “Acoustic Sunday”,  prin a aduce cat mai multe trupe sa cante aproape de sufletul oamenilor, acustic, intr-un cadru intim. Sa reusim sa crestem numarul participantilor la concertele de Underground. Sa castigam increderea publicului prezent si acesta sa participe si la concertele trupelor ce nu le sunt atat de cunoscute. Deane’s sa creeze o punte intre public si diversitatea muzicii.

Credeti ca putem vorbi de o piata a concertelor de club din ce in ce mai business oriented si mai bine pusa la punct sau nu? De ce?

Da, putem spune ca este o piata mai bine pusa la punct! Cred ca se lucreaza constincios la o mai buna comunicare intre artist si venue/club. Exista mai mult respect pentru interesul fiecaruia si o sustinere reciproca.

Cum ati ales sa fiti PR pentru un club? Ce v-a determinat sa alegeti acest drum profesional?

Totul a inceput acum foarte multi ani! Provin dintr-o familie de artisti pe care i-am urmarit tot timpul din culise. La inceput prin inocenta unui copil care apoi s-a transformat intr-o insetare pentru dezvoltarea unui vis in activitatea zilnica/ job. Mi-a placut mereu constructia proiectului inainte ca acesta sa ajunga pe scena si in fata publicului. Meseria de PR practic a venit necontrolabil si natural.

Cum v-a ajutat experienta acumulata anterior?

Am invatat din multe greseli, din entuziasm, dezamagiri, datorii si multa pasiune.

Care sunt principalele provocari din activitatea profesionala?

Publicul este cea mai mare provocare. In Brasov avem un public aparte si in numar destul de mic. Trebuie sa incerci mereu sa tintesti la sigurJ

Ce sfaturi ati da trupelor care vor sa concerteze in Deane’s?

Sa ne contacteze, sa vina cu sufletul deschis si sa fie constienti de particularitatea orasului in lumea muzicii.