“Comenzi de genul “da-mi si mie doua backlit-uri pe langa casa sefului” sau “vreau si eu doua prisme si un unipol, sa fie bine impachetate si sa le vada tot poporul” ar trebui sa nu mai existe” – Elvira Munteanu, General Manager @ Universal Solution

articol de Marian Costache

“Stiati ca intr-o zi lucratoare un pieton petrece in medie 137 de minute in afara cladirilor? ” Asa a deschis Elvira Munteanu, General Manager Universal Solution, prezentarea despre SAO, Studiul de Audienta Outdoor, de la Zilele Biz. “O buna parte din timpul petrecut pe strada il consumam in asteptarea mijloacelor de transport in comun”, a continuat Elvira.

SAO este singurul studiu despre audienta outdoor, agreat de industria de Media si Publicitate din Romania. Este singurul studiu care masoara performantele panotajului stradal, oferind in acelasi timp predictibilitate si eficienta investitiilor in Publicitatea Outdoor.

Bazele acestui studiu au fost puse în cadrul BRAT (Biroul Român de Audit Transmedia) împreună cu o bună parte din jucătorii din piața Outdoor, iar studiul este un pas mare in directia insanatosirii practicilor din Outdoor-ul romanesc, deoarece comenzi de genul “da-mi si mie doua backlit-uri pe langa casa sefului” sau “vreau si eu doua prisme si un unipol, sa fie bine impachetate si sa le vada tot poporul” ar trebui sa nu mai existe.

Din SAO vom afla numarul de persoane care au oportunitatea de a vedea un panou sau o suita de panouri, in medie pe saptamana. Vom avea insa si date despre profilul acestei audiente, date referitoare la educatie, varsta, statut social, venituri.

Cele mai interesante informatii ale acestui studiu sunt datele specifice Outdoorului, adica cele obiceiuri de consum, cum ar fi: timpul petrecut in afara cladirilor, numarul mediu de kilometri parcursi, numarul mediu de calatorii facute intr-o zi. In afara acestor date specifice Outdoor-ului, avem si date referitoare la consumul general de media (TV, Radio, Internet), date legate de consumul de bunuri si servicii.

US3

SAO va face astfel trecerea de la campaniile realizate intuitiv, la campanii realizate pe date concrete. In studiu sunt masurate 11 orase, avand un univers de 3.500.000 de persoane, conform INS, respectiv 14.000 suporturi Outdoor, conform BRAT. Cu ajutorul metodologiei de calcul au fost stabilite câte 10000 de interviuri/an, în primii doi ani de măsurători, și 7000 de interviuri în cel de-al treilea an. Chestionarul va fi aplicat la domiciliu, față în față, acelei persoane din gospodărie care corespunde criteriilor definite în etapa de pregătire.

Daca vreti o dovada in plus pentru care acest studiu e ultra necesar, ar trebui sa stiti ca in Bucuresti un sofer petrece pe strada intr-un weekend 320 de minute si cu aceasta ocazie poate fi impactat de aproximativ 7000 de fete suport.

US4

In SAO fiecare panou este inventariat si validat din punct de vedere al coordonatelor tehnice (GPS, iluminare, inaltime, pozitionare fata de axul drumului). Pentru fiecare panou se va calcula o zona de vizibilitate conform acestor caracteristici tehnice, iar fluxurile de trafic din zona de vizibilitate vor primi o probabilitate de contact cu panoul.

In ceea ce priveste status-ul SAO, pana in acest moment a fost finalizata inventarierea fetelor suport Outdoor, s-au colectat cele 10.000 de interviuri, iar studiul este in faza analizarii datelor satelitare, a datelor de trafic, calculul zonei de vizibilitate si implicit calculul audientei.

Cateva informatii “la cald” din studiu, despre categoriile cele mai expuse Outdoor, gasiti in slide-ul de mai jos.

US5

SAO este realizat prin tehnologii si metodologii international acreditate si vine la pachet cu o serie de beneficii, atat pentru agentiile de publicitate, cat si pentru clientii acestora. Pentru agentii optimizeaza strategiile de comunicare si media, conferind greutate campaniilor planificate, iar clientii au ocazia sa vada cum investitia lor in Outdoor nu se mai face empiric, ci pe baza unor date concrete. Putem astfel vorbi de o siguranta a investitiilor si de profesionalizarea panotajului stradal.

US6

In incheiere, Elvira Munteanu a explicat audientei ca din Studiul de Audienta Outdoor a rezultat ca un pieton parcurge in medie, la nivelul celor 11 orase masurate, fie pe jos, fie cu tranportul in comun sau masina, 14 km zilnic. “Asadar imaginati-va cate suporturi Outdoor are sansa sa intalneasca si prin urmare deduceti care este forta de expunere si de vanzare a panotajului stradal”, a concluzionat Elvira.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.