“De Ce Popescu?”, intre teasing, acronim si intrebare fireasca,

Cei care au trecut in acest inceput de an prin Sectorul 2 al Bucurestiului nu aveau cum sa rateze o campanie, care a intrigat inca de la prima vedere. Pentru ca, dupa ce am consumat surpriza, am intuit despre ce ar putea fi vorba, ne-am adresat celui vizat de aceasta campanie, respectiv d-lui Dan Cristian Popescu, Viceprimar al Sectorului 2 si viitor candidat, la Primaria aceluiasi sector.  

un interviu de Marian Costache

De ce “De Ce Popescu?”

D.C. Popescu sunt eu, Dan Cristian Popescu. “De Ce Popescu?” este o intrebare pentru care exista raspunsuri. “De Ce Popescu?” este si o campanie de teasing, o campanie care pune intrebari oamenilor sau raspunde la posibile intrebari, care se pun de obicei inaintea unei campanii electorale locale.

Unde se desfasoara campania si cat tine?

Campania se desfasoara din fonduri exclusiv private, doar pe teritoriul sectorului 2,  si reprezinta inceputul unei campanii mai mari. Este intrebarea care va primi si raspuns. Mai mult va voi spune intr-o intalnire viitoare.

Ce dorinte vrea sa asculte Dan Cristian Popescu, candidatul la Primaria Sectorului 2, din partea alegatorilor sai?

E normal ca dupa ce ai avut un mandat – sigur, nu de Primar – cu puteri limitate, cu parghii limitate, dar in care ai reusit sa faci cateva lucruri, poate nu pe cat si-ar fi dorit oamenii, sa vrei sa stii ce cred oamenii. Adevarul!

Adevarul este baza oricarei constructii corecte si de viitor. Eu cred in adevar si vreau ca acesta sa fie baza comunicarii mele cu cetatenii sectorului 2. Deci astept raspunsuri, si bune si rele, dar adevarate! Pentru ca doar asa putem construi viitorul sectorului 2.

De ce aceasta modalitate atat de speciala, de a comunica dorinta dvs.?

Am vrut sa dau primul cuvant interlocutorului. De multe ori noi politicienii vrem sa avem primul cuvant si sa impunem o anumita idee. Eu cred ca mai ales intr-un astfel de dialog, primul cuvant trebuie sa-l aiba cetatenii, oamenii. Ei au cele mai multe si cele mai obiective informatii, si este foarte important ca ei sa-nceapa acest dialog. Provocarea pentru dansii, de a deschide dialogul, face aceasta campanie unica, pana acum.

Unicitatea campaniei este data de asemenea si de aceasta intrebare, care este si un acronim al unui nume. Unii se pot gandi doar la intrebare, altii se pot gandi la numele complet. Fontul cred ca este iarasi interesant si a fost apreciat, mai ales de iubitorii Star Wars.

Inceperea dialogului cu cetatenii reprezinta in mod cert cheia unei constructii sanatoase.

Care este beneficiul pentru cetateni, in momentul in care sunt adresati atat de deschis?

Castigul cetatenilor este acela ca dansii devin centrul campaniei, sistem folosit de multe ori in publicitatea comerciala. Publicitatea este in primul rand despre alegatori, despre cetateni, si abia in al doilea rand despre candidat, despre produs, daca vreti.

Se seteaza astfel o premiera in comunicarea politica, in care se inverseaza rolurile. Pe primul loc sunt cetatenii si pe locul doi este candidatul. Cred ca asa este si corect.

Opiniile cetatenilor, fie ca sunt laude sau critici, sunt foarte valoroase pentru mine, pentru ca foarte multe initiative pe care le-am avut au plecat de la astfel de propuneri. Foarte multe solutii aplicate la nivelul sectorului au plecat de la probleme punctuale, ale unor persoane.

Pentru mine, si cred ca pentru orice politician, dialogul si preluarea acestor idei sau a unor solutii de la cetateni este necesara pentru a livra politici publice de calitate.

Care este beneficiul pentru Dan Cristian Popescu, in urma unei abordari atat de directe?

Atunci cand am intrat in politica mare am avut sloganul “Altfel de Politica”. Am intrat in politica pentru ca nu eram multumit de ceea ce se-ntampla. A fost o abordare disperata, daca vreti. M-am gandit ca trebuie sa fac asta, pentru ca lucrurile nu ma multumeau. Am crezut tot timpul ca oamenii merita mai mult si ca se pot face mai multe lucruri pentru ei.

In general, am plecat in “lupte” avand sanse foarte mici. Inclusiv in ultimul mandat am fost singurul Viceprimar din Bucuresti, singurul demnitar local, intr-o mare de demnitari care tineau de majoritatea guvernamentala. Am luat-o ca pe o provocare si am incercat sa folosesc aceasta pozitie pentru a schimba cat de cat lucrurile, atat cat am putut eu. Chiar daca sansele pareau minime.

Pe de alta parte, abordarea mea de a schimba sectorul 2 a fost privita din start ca o experienta exotica, pentru ca suntem intr-un sector care este rosu, de foarte mult timp. Foarte putini mi-au dat o sansa acum 10 ani, cand am spus prima data ca lucrurile o pot lua intr-o alta directie, in sectorul 2.

Sunt adeptul unor altfel de politici si al unor altfel de abordari in campania electorala. Cred ca dialogul cu oamenii, statul printre oameni, si lucrurile neconventionale, asa cum am fost obisnuiti, sunt cheia unui altfel de sector 2, unei alte Romanii.

Cu totii simtim ca lucrurile nu sunt in regula si ca lucrurile trebuie schimbate. Asa cum spunea cineva, daca vom pune aceleasi ingrediente, va iesi acelasi lucru. Cred ca trebuie sa schimbam ingredientele, ca sa avem altceva. Altfel de politica inseamna altfel de mijloace, iar rezultatul va fi o altfel de tara.

Ce va urma dupa campania “De Ce Popescu?”

Va asigur ca si continuarea acestei campanii va fi la fel de diferita, fata de lucrurile cu care sunteti obisnuiti. Se va vorbi despre altfel de abordari, in viata comunitatii noastre. Este un lucru cunoscut deja, in sectorul 2 avem altfel de scoli, cele mai dotate scoli si cele mai moderne din Romania. Nu toate, din pacate.

Avem singura comisie, dintr-un consiliu local, care se ocupa de transparenta, inovatie si reducerea birocratiei. Suntem singurul sector care a transparentizat total activitatea economica. Toate contractele si toate platile sunt pe site-ul primariei.

Altfel de campanie, altfel de comunicare, altfel de politica, altfel de politician si altfel de sector!