Am vazut in digital o oportunitate

Cu o lista de clienti importanti precum Sephora, Starbucks, Netflix, Pfizer, Huawei, Coca-Cola, Orbit, etc, agenția de publicitate Tuio s-a dezvoltat mult în ultimii ani. Am vrut sa aflam mai multe detalii de la Ludwig PetreManaging Partner si Andrei GingirovChief Growth Officer si am discutat despre pozitionare, creativitate, drumul agentiei, antreprenoriat, etc.

un interviu de Romanita Oprea

Cum ati ales numele agentiei?

Ca si numele, raspunsul este unul scurt: am vrut ceva simplu. Atat de simplu ca ne-am propus sa nu depasim patru caractere. Asa ne-am dat seama ca aici se potrivesc perfect un “tu” si un “io”, simbolizand elementul de comunicare, de conexiune, pe care-l integram in flowul nostru de zi cu zi. E jucaus, succint si fresh – exact ca noi.

Ce v-ati propus la lansare si cum s-au dezvoltat lucrurile in timp?

Povestea este chiar interesanta pentru ca nu ne-am propus sa fim agentie de publicitate in momentul in care ne-am lansat. In primii doi ani am fost startup – am construit de la zero o aplicatie sofisticata de e-commerce, care avea ca principal atu integrarea cu Facebook.

Apoi am inceput sa gandim diferite campanii creative, construite in jurul aplicatiei noastre, pentru a le arata brandurilor cum o puteau integra in comunicarea lor. Era o tactica de vanzari, iar clientii chiar ne sunau in urma prezentarilor, doar ca nu ne cautau pentru aplicatie, ci pentru a-i sprijini in social media sau in comunicarea digitala.

Am vazut acolo o super oportunitate si atunci a inceput povestea noastra ca agentie, in iteratia actuala. Eram o gasca atipica, dar n-a durat mult pana sa ni se confirme ca exista cerere pentru viziunea si expertiza noastra in acea zona in care se intalnesc tehnologia si creativitatea.

De ce digital?

In publicitate, digitalul a fost vazut timp de multi ani ca un simplu canal de distributie.
Nu era un spatiu foarte creativ, iar noi am vazut in asta o oportunitate. Pe de o parte, am venit cu solutii care se foloseau de parghiile din mediul digital, de multe ori intr-un mod neasteptat. In acelasi timp, am introdus din ce in ce mai multe resurse de creatie in proiectele noastre si asa a inceput sa creasca acest departament si agentia noastra.

Care sunt cele mai solicitate servicii ale voastre si de ce?

Brief-urile pe care le primim cer cu precadere campanii digitale, deloc surprinzator.

Propunerile noastre includ cel mai des strategia, conceptul creativ, productia de continut, social media si activari de brand. Acolo unde se potriveste pe campanie si pe brand, colaboram si cu influenceri. De anul trecut, insa, primim din ce in ce mai des si brief-uri pentru campanii integrate, lucru care vine din ponderea crescuta a digitalului in comunicarea clientilor.

Ce ar trebui sa stie potentialii clienti despre voi?

Consideram ca am avut noroc sa pornim la drum cu cativa clienti destul de deschisi la ce aveam de oferit si dispusi sa faca saltul in digital cu noi, chiar daca la acel moment colaborau cu o agentie mare in ATL. Mizam mult pe creativitate si asa am reusit sa construim un portofoliu solid, chiar inainte ca piata sa ia cu adevarat amploare.

Cele mai bune rezultate le-am obtinut pentru acei clienti care si-au propus sa treaca de la navigarea spatiului digital la cucerirea unui loc permanent acolo. Au avut incredere ca noi putem sa-i ajutam sa faca asta si noi nu i-am dezamagit.

Care au fost cele mai importante campanii pana in prezent?

Suntem mandri de fiecare reusita si noua campanie pe care o avem pentru clientii nostri, mai ales ca avem clienti care ne ofera constant oportunitatea unor provocari, iar noi abia asteptam sa gasim solutii out-of-the-box pentru ele.

In ultima vreme, am avut cateva campanii care s-au remarcat si cu care ne mandrim in mod specific, cum a fost cea pentru clientul Pfizer, #AtatEdeUsor – campanie de constientizare a meningitei in randul adolescentilor si tinerilor adulti.

Printre munca cool pe care o desfasuram se numara si cea ongoing pentru Starbucks, de la inceputul pandemiei si pana acum, inclusiv o campanie de distantare sociala, care a inclus o serie de componente digitale inedite, sau cea pentru clientul Netflix, care cu siguranta se remarca in mod online prin elementele digitale de actualitate, cum ar fi augmented reality.

Care sunt principalele provocari ale unui antreprenor pe piata de marcomm din Romania?

Pentru o piata atat de in schimbare ca cea de marcomm, cred ca provocarea principala ramane sa-ti pastrezi valorile companiei, in timp ce livrezi calitate in campaniile clientilor tai. Iar asta se simte atat in limitele pe care esti dispus sa le accepti intr-un parteneriat, dar si in alegerea oamenilor din echipa, cu care vrei si crezi ca poti sa-ti duci mai departe viziunea.

Concurenta este foarte puternica in marcomm, mai ales in digital, in ultimii ani. Cum va pozitionati si cum ati reusit sa va impuneti pe piata?

Daca acum cativa ani primeam spoturi TV si le declinam pentru digital, acum filmam noi spoturi pentru digital, iar acestea ajung sa ruleze si la TV. Asta ne arata nu numai ca a crescut piata de digital, dar si ca valoarea si capacitatea de productie a digitalului a crescut mult. Si asta este o super oportunitate pentru jucatori, si o provocare sa step up the game, cum ar zice englezii.

Noi nu ne mai prezentam strict ca o agentie digitala, ci ca o agentie creativa care acopera nevoile actuale si viitoare ale clientilor. Ce am reusit sa construim si sa livram pana acum a fost primit extraordinar de bine si de aici porneste si relatia de incredere pe care o avem cu clientii nostri, care raman sau se intorc la noi pentru o plaja din ce in ce mai mare de servicii.

Care sunt principalele reguli si cerinte in a lucra pentru un cont regional?

Lucrul cu un cont regional este fantastic, mai ales ca ai ocazia sa adaptezi local campanii implementate la nivel global. Regulile sunt diferite de la brand la brand, bineinteles ca exista limitari in ceea ce poti face si ce nu, dar cu siguranta libertatea creativa si deschiderea la idei creative indraznete este mai mare in cazul conturilor regionale. Iar sky is the limit te stimuleaza mereu ca om de publicitate.

Ce inseamna pentru voi creativitate in digital?

Intr-un viitor care se bazeaza din ce in ce mai mult pe algoritmi si inteligenta artificiala, creativitatea in digital va face o diferenta uriasa, iar noi suntem aici sa intampinam orice provocare in acest sens. Nu reinventam roata, dar cu siguranta o campanie creativa, cu o idee buna si o implementare smart, se va remarca printre miile de mesaje din online cu care este bombardat un consumator. Si asta va face diferenta pentru brand.

Pt Ludwig Petre: cum te-a ajutat experienta pe pietele din SUA si Europa? Care au fost principalele lectii pe care le-ai invatat atunci si le pastrezi pentru intreaga cariera?

In State am capatat prima experienta formala in comunicare, lucrand atat la client cat si in agentie, pe conturi precum Red Bull, Microsoft, Boeing sau Verizon. Am avut multe de invatat despre ce inseamna client service si account management si am deprins de acolo un mod de lucru eficient, foarte bine pus la punct.

Cele mai valoroase lectii au venit de la oamenii de calibru, pe langa care am avut ocazia sa lucrez. Sunt oameni care aveau acel mindset de can-do, cum se zice acolo, si reuseau sa indrume clienti (uneori destul de conservatori) catre solutii noi, curajoase, chiar si atunci cand existau riscuri.