Dragos Andronache (United Media Services): “In ultimii doi ani am dezvoltat cu precadere zona de performance marketing, alaturi de serviciile de Data & Analytics”

Cu o experienta de peste 10 ani de zile si un entuziast specialist in digital marketing care se focuzeaza pe rezultatele aduse business-ului clientului, Dragos Andronache conduce departamentul de digital al United Media Services de aproape 7 ani de zile.

In 2016, United Media Services a fost desemnata de RECMA ca fiind agentia cu cea mai mare crestere de pe piata, reusita confirmata si in 2020 cand a fost aleasa in topul 100 global al agentiilor cu cea mai mare crestere (Adweek Global Top 100: Fastest Growing Agencies). Acesta onoreaza 100 de agentii de top din lume si 10 provideri de solutii de top care au dovedit o crestere solida a business-ului lor in perioada 2017-2019. Azi United Media lucreaza cu peste 50 clienti si 100 branduri din cele mai dinamice industrii: retail, telecom, pharma, bere si FMCG, financiar-bancar, auto. De-a lungul timpului a participat la dezvoltarea a 20 campanii care au primit Effie si au castigat un Gold la competitia Google Unicorns. 

Am fost curiosi sa aflam de la Dragos Andronache cum a fost 2020 pentru agentie si ce isi propune de la anul in curs, dezvoltarea departamentului pe care il conduce, precum si cum a ajuns sa fie pasionat de media si digital, sfaturile primite in cariera si ce campanii admira si de ce.

un interviu de Romanita Oprea, din seria #reinventyourself #reinventyourbusiness

Cum ai descoperit pasiunea pentru digital si media?

Pasiunea pentru digital media a venit ceva mai tarziu, chiar daca lucram deja de mai bine de 12 luni in domeniu. Eram anul trei de facultate, lucrurile erau destul de stabile si imi doream foarte mult sa ma angajez. Nu aveam o industrie preferata si nu ma asteptam ca prima oportunitate aparuta sa fie din zona de digital advertising. Asa a inceput totul  pentru mine si, cum spuneam, pasiunea s-a nascut ceva mai tarziu, dupa ce am inceput sa primesc responsabilitati si sa ma confront cu diverse provocari.

Cum ai facut trecerea de la economie la publicitate, ce te-a atras catre acest domeniu?

Trecerea a fost destul de facila, mai ales ca nu am lucrat inainte intr-o alta industrie. Prin urmare, vorbim mai degraba despre adaptarea la viata cu job.

Imi plac oamenii care lucreaza in acest domeniu, legand prietenii cu multi dintre colegi sau parteneri. In plus, lucrand impreuna cu business-uri din diverse categorii sau industrii, am invatat foarte multe despre fiecare verticala si asta este un lucru pe care il apreciez foarte mult.

Cat de importanta consideri ca este strategia intr-o campanie de digital mai ales in acest moment si de ce?

Partea de strategie, care incorporeaza si zona de research, este primul contact cu o campanie, prin urmare este o etapa vitala in succesul fiecarui proiect. Mai exact, strategia este baza fiecarui proiect si reprezinta un ghidaj pentru partea de implementare efectiva.

La fel de importante sunt si optimizarile efectuate in timpul unei campanii sau viteza de reactie atunci cand lucrurile nu merg in directia dorita.

Cat de mult poate sau nu sa fie predictibilitate in acest moment in digital strategy & planning?

Fragmentarea in digital advertising este una mare si daca luam in considerare si comportamentul diferit al userilor, putem spune ca predictibilitatea este greu de atins. Totusi, cu suficiente insighturi, teste si analiza a datelor, putem atinge un grad suficient de predictibilitate, in special pentru business-urile de ecommerce.

Iar cand spunem predictibilitate ne referim la modele de actiuni care ne ajuta intr-o estimare mai exacta a impactului investitiei. Provocarea pe mai departe este sa adaugi unui model predictibil si factorul de sustenabilitate.

Mai exact, pentru un business de ecommerce este important sa stie ce rezultate are cu o investitie de 1.000 EUR si daca poate pastra randamentul in conditiile unui buget de 5X mai mare.

Cat spatiu trebuie lasat intr-o campanie pentru neprevazut?

Nu exista o reteta de succes in acest caz si sunt multi factori care influenteaza libertatea de testare a canalelor noi. Totusi, in digital advertising lucrurile se schimba atat de rapid incat neprevazutul face parte din fiecare campanie.

Cum v-a afectat sau nu pandemia si cat de mult v-a schimbat planurile in agentie in 2020?

Ca in multe alte industrii sau companii, si in cazul agentiei noastre, pandemia a accelerat multe procese pe care le aveam in vedere, dar nu erau prioritati pe termen scurt.

Cuvantul magic in acest caz este automatizarea. De la procesul de planning, implementare, optimizare si pana la analize de piata sau raportare, lucram la o automatizare care sa ne permita o analiza mai eficienta si mai rapida a tuturor surselor de date la care avem acces.

O data cu evolutia tehnologiei, lipsa datelor nu mai constituie o problema. Provocarea in acest moment este sa punem toate aceste informatii intr-un framework care sa permita o intelegere corecta a tuturor oportunitatilor de comunicare.

In ultimii doi ani ati dezvoltat foarte mult departamentul de digital. Povesteste-ne mai mult despre cresterea departamentului. Ce va propuneti pentru acesta in 2021?

Directia noastra de dezvoltare este in linie cu trendurile din digital advertising, dar in acelasi timp ne-am concentrat si pe dezvoltarea de servicii noi. In ultimii doi ani am dezvoltat cu precadere zona de performance marketing, alaturi de programmatic buying, iar echipa este alcatuita din specialisti certificati pe toate platformele de real time bidding, precum Google Marketing Platform sau Facebook.

Ultimul an, dar si perioada ce urmeaza, marcheaza o crestere a cererii pentru servicii de Data & Analytics, un alt proiect la care echipa noasta a lucrat intens.

Care sunt cele mai bune sfaturi pe care le-ai primit pana acum in cariera?

Sunt multe recomandari sau sfaturi care m-au ajutat in cariera, multe dintre ele fiind si specifice industriei noastre. Am invatat asadar ca rabdarea este foarte importanta, la fel ca si capacitatea de a fi proactiv si de a explora constant noi teritorii din acest ecosistem digital.

La randul tau, ce sfaturi ai oferi acum tinerilor care sunt la inceput de cariera in digital?

Cele mai bune sfaturi pe care le pot dat sunt chiar cele pe care si eu le-am primit, simtind impactul pozitiv.

Cred ca pentru a avea succes in digital trebuie sa fii tot timpul dispus sa inveti lucruri noi. Canalele si modul de lucru se schimba des, prin urmare sfatul meu pentru cei la inceput de drum este sa exploreze pe cat de mult posibil, fara teama de necunoscut. Tehnologia ne permita sa fim tot timpul in control, limitand astfel riscurile.

Ce iti doresti de la clienti si de la industria de marcomm din Romania?

Consider ca piata de digital advertising a ajuns la maturitate si incepem deja sa exploram noi teritorii, care acum cativa ani, nu erau nici macar pe lista prioritatilor pe termen lung.

Vedem o rata buna de adoptie a tuturor canalelor sau practicilor emergente si consider ca pe viitor, ar trebui sa mentinem aceeasi doza de curaj si in continuarea sa exploram noi oportunitati.

Care ar fi un top 5 al campaniilor de digital din ultimii 2 ani, din punctul tau de vedere?

In ultimii doi am construit multe campanii de succes si in acelasi timp am lucrat pe proiecte foarte dragi, care nu au un impact direct asupra consumatorilor, ci mai degraba asupra business-ului partenerilor nostri. Mai exact, in cadrul proiectelor de Data & Analytics, ne-am confruntat cu complexitatea sistemelor de tracking si pot spune ca am ajuns intr-un punct in care specialistii nostri au atins un nivel de know-how avansat.

Revenind la campanii, ne plac acele activari care stiu sa interactioneze cu userii sau care livreaza continut relevant, fara a pune accent excesiv pe branding.