Linked Culture 2021 primeste sprijin institutional vital pentru buna desfasurare a editiei a V-a

comunicat

Cea de-a V-a editie a conferintei de Management si Marketing cultural: Linked Culture, va avea loc in perioada 27 – 28 mai 2021, la Sala Multifunctionala a CJ Timis, in sesiuni de prezentare, dezbatere si masterclass ce vor dura cate 8 ore pe zi.

Evenimentul este dedicat intregului spectru de practici culturale si artistice, punand accent pe latura aplicata: management, marketing, relatii publice, fundraising, productie, publishing, afiliere la retele nationale si internationale, iar un important partener se alatura in postura de co-organizator al evenimentului: Consiliul Judetean Timis.

Firul central care va imbina programul de anul acesta este – RE: Build, examinarea modului in care cultura si oamenii din jurul ei se raporteaza si se adapteaza la mediile schimbatoare, mai ales in contextul pandemiei de coronavirus, care a redus aproape spre zero activitatea din orice zona culturala si de entertainment. RE: Build este manifestul cultural timisorean pentru o reconstructie a atitudinii orasului fata de cel mai important moment al istoriei lui recente: titlul de Capitala Europeana a culturii in 2023.

„Efectele pozitive ale anului 2023 se vor simti pe o perioada lunga de timp, programul Capitala Culturala fiind un bun exercitiu pentru toti cei implicati, o sansa imensa de perfectionare in managementul si marketingul cultural. Vom castiga mult mai mult decat un public numeros si divers, vom castiga experienta, fie ca vorbim de autoritati, ONG-uri, asociatii sau oameni de cultura independenti. Cel mai important este drumul pana in 2023, cat de mult vom acumula pana la acel moment. Astfel, nu am putut decat sa raspundem pozitiv invitatiei de a fi co-organizatori, fiind o onoare pentru noi sa ne alaturam evenimentului” – Alin Nica, presedintele Consiliului Judetean Timis.

#capitalaeuropeana

In contextul de viitoare Capitala Europeana a Culturii, Timisoara este alegerea fireasca pentru a gazdui o adunare intre administratiile locale, oameni creativi si intreprinzatori, manageri culturali, artisti, reprezentanti ai institutiilor culturale nationale si din zona centrala si de vest a tarii, sa deschida dialoguri si sa impartaseasca idei si bune practici din zona de management si marketing a sectorului cultural din Romania. Linked Culture reuneste, in fiecare editie, peste 200 de participanti offline.

„Suntem foarte recunoscatori pentru mana intinsa oferita de Consiliul Judetean Timis. Acest eveniment s-a nascut din dorinta de a oferi operatorilor culturali din Timisoara si din regiune o platforma in care sa aiba acces la profesionisti practicieni ai managementului si marketingului cultural, iar deschiderea CJ Timis ne arata ca Linked Culture a devenit eveniment de interes public, validat si sprijinit de administratia judetului. E o sansa nesperata, pe care intentionam s-o valorificam la maximum.” – Oltea Zambori, organizator, BMagency

Linked Culture propune, odata cu editia din 2021, un studiu pentru a afla perceptia generala despre viitorul cultural al Timisoarei. Completarea chestionarului se poate face aici si dureaza aproximativ 3 minute: https://forms.gle/PQhYMGfYnUMdp1JPA

Structura conferintei:

  • Timisoara 2023: Cum arata? Sectiune speciala de discutii intre autoritatile locale si centrale (cu participarea extraordinara a Ministrului Culturii) despre viitorul programului cultural TM2023
  • Institutii publice in dialog: Cum lucram impreuna?
  • Timisoara 2023: Cum se finanteaza? Sponsorship si colaborare institutionala cu mediul privat si de antreprenoriat cultural
  • Entertainment now: ce facem mai departe cu evenimentele mari si cu antreprenorii in cultura? 
  • Adio, Cinema!: Regizori/producatori/actori si reprezentanti institutionali despre viitorul imediat al cinematografiei romanesti
  • Jurnalism cultural
  • Situatia si statutul artistului independent: modalitati de taxare a activitatii si de sprijinire in situatii de dificultate (paralele cu modelul francez) – introducerea unei initiative legislative in acest sens
  • Infrastructura spatiilor culturale. Studiu de caz: Timisoara. Invitati: reprezentanti ai spatiilor culturale prerezentative din oras

Evenimentul va avea un format hibrid, online si offline. Toti cei care au cumparat bilete pentru editia 2020 sunt invitati pe 27 si 28 mai la Sala Multifunctionala a CJ Timis pentru a participa live la editia a V-a. Evenimentul va fi transmis live atat pe pagina de Facebook a BMagency, cat si pe pagina de Facebook a Consiliului Judetean Timis. Mai multe detalii se gasesc pe www.bmagency.ro/linked-culture. Partener al evenimentului: Auchan.

Linked Culture este organizat de BMagency si Consiliul Judetean Timis in colaborare cu agentia Profil. Producator: Bogdan Cotirta.