Branding la nisip in Vama Veche

articol de Marian Costache

In fiecare an, aceeasi intrebare existentiala, fara de care nu se poate trece la urmatorul anotimp, revine pe buzele tuturor romanilor: mai e Vama ce-a fost? Oricum, acum cu fiecare generatie totul e relativ, in functie de varsta pe care o ai. Unul spune ca pe vremea lui plaja era animata doar de nudisti care intrau la singurul magazin mixt din sat cu chilotii pe cap si-i puneau pe ei doar daca le cerea vanzatoarea.

#manevra

Altul spune ca pe vremea lui era plin de punkisti si metalari, iar altul iti va zice ca la Stuf pe vremea lui nu erau garduri pe ringul / plaja de dans. Acum, printr-o manevra privato / financiara pare ca fiecare si-a luat coltisorul lui de plaja. Cei cu terasele si-au trasat patratelul lor de terasa si ring de dans, incat daca vrei sa mergi intr-o plimbare romantica pe plaja nu ai decat sa o iei prin mare, in timp ce tii Bacardiul cu pai in dinti.

Nu prea mai poti avea o viziune de ansamblu a plajei nici daca te uiti cu binoclul, din cauza umbrelutelor de stuf, care oricat de hippie ar fi, sunt cam multe si aglomerate. Atat de multe si de eco, incat multi decid ca e ok sa le dea foc la finalul sezonului intr-un ritual samanico vamaiot, cum ca s-a incasat si sezonul asta, punem tot pe foc si ne auzim la anul.

Apoi, mai e patratica din jurul fiecarui sezlong. Mergi la plaja in bula ta, ciudat cum de nu s-au introdus inca panourile de plastic in jurul sezlongurilor, sigur s-ar fi ingramadit lumea mai ceva ca la ursul de pe Transfagarasan. Sa stii ca ai spatiul tau si nici un saraki nu te calca pe prosop in timp ce asculti ultimul hit Kiss, Virgin, Carla, Moga la boxa personala, ca doar nu esti prost sa asculti muzica altora.

#branduri

Si uite asa, in pletora asta de bine si rau, marea ramane albastra si frumoasa, iar brandurile isi fac si ele aparitia, ca au simtit ca e loc de cash, de community, de activari si ce se mai poate vinde capetelor infierbantate. Au disparut festivalurile de muzica, asa ca produsele trebuie bagate cumva pe alte cai in du-te vino-ul vamaiot. Totul imbracat in caravane hipioate, cu promoteri care te imbie sa le incerci produsele.

Am dat in vama, parcati pe plaja, peste Glo, Viper, Winston, Dorna, dar cine stie cate or mai fi. Cate o coada mica se forma in dreptul fiecarui van, pe sistemul, ce se da aici, vreau si io, pana la urma face parte din farmecul plimbarii la mare, in specal in dupa-amiezile caniculare. De remarcat, Dorna, care recicla peturi, o initiativa bine venita, mai ales ca plaja este plina de resturi de tot felul, semn ca plajarul roman inca mai are de invatat in ce priveste aruncarea chistocului si a paharului de plastic in locurile care trebuie.

Si acum, vine intrebarea cea mai importanta: mai e Vama ce-a fost?