In 2020 aproximativ 30% dintre anunturi au fost livrate pe browser fara ajutorul third party cookies. Pana in 2023 se estimeaza ca aproape tot ceea ce se bazeaza pe cookies va disparea. In acest context, am stat de vorba zilele trecute cu Olimpia Norsesovici, reprezentantul in Romania al MGID.
MGID, reteaua globala specializata in publicitatea nativa, si-a anunțat extinderea pe piata din Romania in 2021. Expertiza globala a companiei va permite advertiserilor romani sa construiască fluxuri de venituri fiabile, cu ajutorul reclamelor native. Prezenta MGID a avut deja un impact in regiune; platforma inregistreaza 25 % din audientele tuturor reclamelor native din Romania.
un interviu de Marian Costache, din seria #reinventyourself #reinventyourbusiness

Ce este MGID si cu ce se ocupa?
MGID este o companie globala de Native Advertising, care conecteaza specialistii din marketing si agentiile de publicitate cu publicul lor tinta, prin intermediul continutului recomandat, personalizat. Ajuta publisher-ii sa-si mentina utilizatorii pe site-uri si sa-si monetizeze traficul, precum si tot ecosistemul de publicitate digitala, generand venituri pentru intreg acest ecosistem.
In cate tari este prezenta MGID?
De la infiintarea sa in 2008, compania a devenit o platforma de top, in descoperirea content-ului de calitate, in momentul de fata vizeaza circa 850 milioane de utilizatori unici, din intreaga lume, si aproximativ 150 miliarde de recomandari lunare.
Lucram cu clienti si agentii din intreaga lume, avand reprezentante in USA, Europa, America Latina si in regiunea Asia – Pacific, deoarece avem prezenta globala.
Poti mentiona cativa dintre clientii MGID?
Clasificam clientii in doua categorii. Pe de-o parte sunt agentiile si clientii de publicitate, care doresc sa-si atinga obiectivele de branding, utilizand formate de publicitate non-intruziva si medii brand-safe si editorii care doresc sa-si monetizeze traficul si sa-si implice publicul. Platforma MGID conecteaza atat publicitarii cat si editorii si ii ajuta sa-si atinga obiectivele.
Compania mea lucreaza cu mii de editori globali, precum Opera, MSN, International Business Times, si colaboreaza cu editorii locali, in tarile in care este reprezentata.
De asemenea, MGID a stabilit relatii cu agentiile internationale de publicitate, precum Dentsu, IProspect, GroupM, Mindshare, PHD Media si multe altele. Daca tot am mentionat GroupM, luna aceasta vom incepe prima noastra colaborare cu Xaxis Romania, fapt care ne bucura foarte tare.
Ce imi poti spune despre platforma de Native Advertising MGID?
Platforma de Native Advertising MGID ajuta la atingerea obiectivelor de branding ale clientilor si ale agentiilor de publicitate, prin maximizarea performantelor campaniilor acestora. Algoritmul nostru de potrivire, bazat pe inteligenta artificiala (AI), conecteaza utilizatorii cu produsele, afisand doar reclame si continut relevant, care sunt cosumate de public in mod implicat si cu intentie ridicata de interactiune, cu ceea ce se prezinta.
Platforma MGID nu este doar o sursa de trafic de calitate, ci si o sursa de volume de calitate. Suntem parteneri cu peste 32.000 de site-uri cu continut de calitate, din intreaga lume. Deja am mentionat Opera, MSN, International Business Times, The Week, Investing.com si altele.
Ce este Native Advertising-ul si cum il identificam?
Native Advertising-ul este o forma de publicitate care nu intrerupe, este non-intruziva si ofera posibilitatea cititorului sa interactioneze intr-un mod voluntar, sa consume in urma propriei alegeri. Ajunge la public intr-o maniera mai relaxata dar pasiva, gasindu-l pe acesta, pe masura ce parcurge continutul editorial de pe site.
Principiul de baza este acela de a furniza utilizatorului un continut relevant, aliniat cu comportamentul acestuia. Reclamele sunt plasate intr-o maniera unitara cu site-ul si astfel primesc mai multa atentie decat reclamele clasice.
Care este diferenta dintre Native Advertising si publicitatea clasica, prin banner-e?
Diferenta dintre Native Advertising si publicitatea clasica este aceea ca, spre deosebire de banner-e, publicitatea nativa se conformeaza formei si functiei site-ului, in care se afla, si se potriveste cu design-ul paginii si in mod evident cu continutul.
In primul rand, Native Advertising-ul combate ceea ce se numeste “oboseala publicitara”. Anunturile neinteresante sau in cantitati excesive tind sa indeparteze utilizatorii de pe site-uri, ducand la o rata de click redusa. Intrucat Native Advertising-ul apare ca un continut autentic, care se integreaza cu restul paginii, utilizatorii sunt mai tentati sa dea click, sa interactioneze cu reclama.
In acelasi timp, banner blindness-ul este mai raspandit si mai evident ca niciodata. Oamenii au obosit atat de mult sa vada imagini grafice, banner-e, incat nici nu le mai observa, practic.
Subtilitatea si design-ul natural al Native Advertising-ului permit atragerea atentiei utilizatorului, in loc sa fie trecute cu vederea. In cele din urma, Native Advertising-ul este o modalitate excelenta de a creste gradul de recunoastere a marcii, brand awareness-ul, si de a castiga incredere din partea utilizatorilor, atata timp cat esti si transparent cu privire la acest aspect.
Pentru cei care au o dilema Google vs. Native Advertising, eu de obicei sugerez sa nu aleaga, ci sa le-ncerce pe amandoua. Spun acest lucru deoarece fiecare format serveste unei nevoi specifice, in etapa campaniei.
Native Advertising-ul poate imbunatati actualul mix de media. Eu cred ca doar mixul de media si mijloacele bine echilibrate vor permite agentiilor si clientilor de publicitate sa interactioneze cu publicul lor tinta, la un nivel superior, si in consecinta sa sporeasca gradul de constientizare al produsului, al marcii, si sa creasca vanzarile.
Cum poate Native Advertising-ul sa ajute brand-urile?
Cu ajutorul Native Advertising-ului marcile pot informa publicul despre avantajele produselor, despre oferte speciale, pot promova utilizarea acestora, isi pot motiva clientii noi sa incerce sau pe cei existenti sa-si creasca interactiunea. In acest sens, latura contextuala a anunturilor native este ideala pentru scopul de branding, deoarece urmareste experienta utilizatorului, acolo unde se afla acesta. Plaseaza mesajul de marca in mediul perfect si intr-o anumita masura imprumuta din credibilitatea platformei editoriale.
Datele de la Sharethrough arata un avantaj direct al Native Advertising-ului, in ceea ce priveste veniturile si traficul, vizualizarile fiind cu 53% mai mari, decat in cazul publicitatii display, iar intentia de cumparare este cu 18% mai mare.
Foarte interesant este ca peste 32% dintre utilizatori au declarat ca ar impartasi cu familia, cu prietenii, continutul acesta, fata de doar 19% in privinta publicitatii prin banner-ele clasice.
Care este obiectivul MGID in Romania?
Evident ca obiectivul este sa facem din Native Advertising un instrument esential in mixul de media si sa ajungem la un share de 10%, din acest mix.
Cum ai caracteriza trendurile din digital advertising in acest an? La ce ar trebui sa ne asteptam intr-un an, de-acum incolo?
2020 ne-a invatat sa ramanem in picioare si sa depasim obstacolele ce ne-au fost aruncate in fata. Pe masura ce se deruleaza 2021, observam mai multe schimbari in zona de publicitate. Comportamentul utilizatorului se schimba rapid, vin noi reglementari, precum eliminarea cookies-urilor si multe altele.
In anii ce vor urma, cred ca nu vom putea sari peste cateva aspecte si tendinte. Publicitatea personalizata se refera la capacitatea de a afisa un anumit continut personalizat, pentru fiecare public tinta, pe care-l vizam. Intrucat clientii percep personalizarea ca fiind mai atractiva si-i face sa interactioneze, deoarece nu le place sa fie expusi la reclame generice, un alt tip de personalizare este utilizarea video one-to-one. Aceasta inseamna mesaje video personalizate, trimise de branduri, agentii si companii, in locul apelurilor telefonice si mail-urilor de prospectare.
#nocookies
In 2020 aproximativ 30% dintre anunturi au fost livrate pe browser fara ajutorul third party cookies. Pana in 2023 se estimeaza ca aproape tot ceea ce se bazeaza pe cookies va disparea. Acest lucru este un factor perturbator pentru toti participantii la acest ecosistem de publicitate digitala, afectand targetarea masurarea si personalizarea difuzarii reclamelor.
In acest moment AdTech incearca sa contracareze disparitia acestor cookies si cumva exista solutii, cum ar fi cookies proprii, ID-ul universal sau pe date de conectare, precum si tehnologia de directionare contextuala.
O alta tendinta, pentru perioada urmatoare, o reprezinta cresterea investitiilor in Native Advertising. Bugetele de publicitate au suferit o lovitura in 2020. De obicei, de la un an la altul, sunt cresteri de buget. In 2020 a fost o scadere de aproximativ 2,44%. Cu toate acestea, Native Advertising-ul a revenit destul de repede si chiar a reusit sa inregistreze o crestere de 2,3%, fata de anul precedent.
#2021
In 2021 se preconizeaza ca Native Advertising-ul va avea o crestere de 20%. Cheltuielile publicitare vor creste de la 10,67 la 12,75 miliarde de dolari, conform estimarilor facute de eMarketer.
Contribuind la aceasta tendinta, o multime de companii au trebuit sa se conecteze online mai rapid decat si-au planificat. De asemenea, mai multi clienti s-au conectat intrucat foarte multi oameni fac cumparaturi online, chiar daca s-au deschis magazinele fizice. Astfel ca ne asteptam la o crestere a publicitatii online, prin aceasta metoda.
In acest moment vedem doua salturi importante, in publicitatea pe mobil. Tot mai multi oameni, inovatori, vizeaza comunicarea pe telefoanele mobile, aceasta ar fi o directie. O a doua este aceea ca exista deja o crestere a utilizarii unui sistem de tracking transparency, pentru utilizatorii de iOS. Prin urmare, pentru brandurile care doresc sa comunice catre utilizatorii de iOS, Native Advertising-ul este deja o solutie, este o necesitate pentru mixul lor de media, iar MGID este deja aici, ca sa ofere aceasta solutie.
Categorii:#reinventyourself #reinventyourbusiness, Agentii, Campanii, Interviu, Neconventional, News, Online, Opinii
Trebuie să fii autentificat pentru a publica un comentariu.